| کد خبر: 168639 |

◄ زمان راه‌اندازی مجدد خط‌دریایی عمان – چابهار

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از تلاش ایران برای راه‌اندازی مجدد خط‌دریایی عمان – چابهار خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان از تلاش ایران برای  راه‌اندازی  مجدد خط‌دریایی عمان – چابهار  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، علیرضا جلال‌زایی گفت: زمان راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی مسقط – چابهار  به کشور عمان بستگی دارد.

او تأکید کرد: رایزنی‌های نهایی جهت راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار انجام‌شده و هفته آینده هیات ایرانی به این کشور سفر خواهد کرد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان‌وبلوچستان گفت: در این سفر نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری، اداره بنادر و دریانوردی استان و منطقه آزاد چابهار حضور خواهند داشت.

جلال‌زایی در خصوص مدت‌زمانی که برای راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار به طول خواهد انجامید، تصریح کرد: همه‌چیز در این خصوص به همکاری دولت عمان در این زمینه بستگی دارد.

او به راه‌اندازی خط دریایی بندر چابهار- مسقط  در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت این خط  مسافربری دریایی عدم تبلیغات مناسب بود.

این مقام مسئول به تأثیر راه‌اندازی این خط دریایی در توسعه توریسم سواحل مکران اشاره کرد و گفت: از ضرورت‌های لازم برای ایجاد خط مسافربری دریایی پررونق حضور اسپانسرهای قوی در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز بخش دولتی است.

جلال‌زایی تأکید کرد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران ایرانی برای راه‌اندازی خط دریایی در مسیر عمان- چابهار آمادگی خود را به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده‌اند.

او به آمار بالای بلوچ‌های ساکن در عمان اشاره کرد و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب شرایط توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی بین دو کشور را به وجود آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.