| کد خبر: 159197 |

کاپیتان روشندلی بخشی از ابعاد ماجرای «سانچی» را تشریح کرد

◄ دلیل برخورد «سانچی» با کشتی چینی چه بود؟

تانکر نفتکش توسط شرکت Hanwha Total Petrochemical Co. Ltd. اجاره داده‌شده است و آنها نیز قرارداد اجاره نفتکش را با شرکت ملی نفتکش منعقد کرده‌اند، بنابراین احتمال دارد کره جنوبی مسئولیت پوشش نشت نفت در برخورد را داشته باشد.

تین نیوز

کشتی نفتکش ایرانی با کشتی باری چینی در ساعت هشت صبح هفتم ژانویه 2018 در ۱۶۰ مایلی دلتای یانگ‌تسه در چین تصادف کرد و ظرف مدت 8 روز ، امروز به طور کامل غرق شد. این همه حادثه بود. حادثه‌ای که توقع وقوع آن را در قرن 21 هم باید محتمل شمرد.

به گزارش تین‌نیوز، 32 تن از خدمه و کارکنان تانکر نفتی سانچی که 30 نفر از آنها ایرانی و 2 تن بنگلادشی بودند، شنبه شب مورخ ششم ژانویه 2018 و در پی برخورد شدید این نفتکش با یک کشتی باری در آب‌های شرق چین ناپدید شدند که امروز همگی آنها با باقی‌مانده کشتی در دریا ناپدید شدند. جزئیات این خبر دردناک هنوز از سوی مسئولان صنعت دریایی کشور که جملگی در چین مستقرند، در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است اما کارشناسان حمل‌ونقل دریایی اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داده‌اند.

کاپیتان محمدرضا روشندلی، کارشناس حمل‌ونقل دریایی درباره این اتفاق ناگوار به خبرنگار ما گفت: پس از وقوع این حادثه، برای یافتن خدمه نفتکش ایرانی که ۱۳۶ هزار تن میعانات خام را حمل می‌کرده، 8 کشتی جست‌وجو و امداد دریایی چینی، یک کشتی امداد کره‌ای و یک هواپیما در صحنه حضور داشته‌اند. وزارت حمل‌ونقل چین هم در بیانیه‌ای اعلام کرده: «این سانحه ساعت بیست شنبه شب به وقت محلی روی داد و در جریان آن تانکری که ۱۳۶ هزار تن میعانات سبک نفتی، پس از برخورد با یک کشتی باری به‌کلی آتش گرفت. شعله‌های آتش از تانکر به روی کشتی که همچنان بر روی آب شناور است، سرایت پیدا کرده و در اطراف محل سانحه لکه‌های بزرگ نفتی سطح آب دریا را پوشانده است.»

روشندلی اضافه کرد: دلیل اصلی وقوع این سانحه هنوز مشخص نیست. وزش باد شدید نیز عملیات اطفاء حریق در این نفتکش را کند کرده بود.

این کارشناس حمل‌ونقل اضافه کرد: کمیته بررسی سانحه دریایی در سازمان بنادرودریانوردی تشکیل‌شده و رایزنی و پیگیری با مراجع داخلی و بین‌المللی مرتبط در حال انجام است تا زوایای مختلف این سانحه بررسی شود، همچنین با مراجع دریایی کشور چین و کشورهای همجوار مذاکراتی صورت‌گرفته تا حداکثر تلاش لازم برای امداد و نجات مدنظر قرار گیرد.

روشندلی اضافه کرد: معمولاً تصادم بین دو کشتی در دریا در مسیرهای پرتردد، به دلیل اشتباه در محاسبه مسیرها اتفاق می‌افتد. سامانه ثبت تردد کشتی‌ها و سامانه شناسایی خودکار کشور چین از حادثه رخ‌داده ارزیابی دقیقی خواهد کرد و پس از آن می‌توان نتیجه گرفت که کدام شناور مقصر حادثه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    من می دونم که دلیل برخورد این دو کشتی چی بوده لطف کنید اینقدر دروغ تحویل مردم ندید