| کد خبر: 156863 |

◄ با پیشکسوتان بنادر-5/ حسن جلیل‌زاده

کاپیتان حسن جلیل زاده را زیاد در اجتماعات نمی‌بینید، سال‌ها مدیر اول کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده، یک عکس از او در اینترنت نیست، از اجتماعات فراری است، هرگز ادعا و ریا در کارهایش نمی‌بینید.

تین نیوز

«بهزاد اتابکی» از فعالان حوزه بنادر و دریانوردی که سابقه مدیرعاملی شرکت تایدواتر و مدیرکلی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و همچنین فعالیت در شرکت کشتیرانی والفجر را در پیشینه کاری خود دارد، به تازگی نسبت به گردآوری خاطراتی از مدیران و پیشکسوتان حوزه بنادر و دریانوردی با عنوان «با پیشکسوتان بنادر»  اقدام و این خاطرات را در قالب معرفی این افراد در شبکه‌های مجازی از جمله گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» منتشر کرده است.

به گفته اتابکی دلیل او برای انجام این کار، آن است که «مدیران جدید بدانند که چه میراث پربهایی را به‌ دست آورده‌اند، میراثی به قیمت عمر افراد فداکاری که زحمت کشیدند و مجموعه سازمان بنادر را تا بدین‌جا رسانده‌اند».

تین‌نیوز نیز بنا دارد با بازنشر این خاطرات، ضمن ارج نهادن به این پیشکسوتان که از سرمایه‌های کشورمان هستند، زمینه  آشنایی نسل‌های جدید از فعالان این حوزه با نسل قبل فراهم سازد.

بخش پنجم این نوشتار که به «حسن جلیل‌زاده» اختصاص دارد را در ادامه می‌خوانیم:

photo_2017-11-30_13-12-05

« آریا بنادر ایرانیان، کاپیتان جلیل زاده و یک انتخاب خوب! یک آذری اصیل و باهوش، کاربلد و به معنای کامل کلمه یک حرفه‌ای، با نمرات عالی از دانشکده دریانوردی انگلستان فارغ‌التحصیل شد و به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پیوست. 

سال‌ها روی دریا زیست و زحمت کشید، در دوران جنگ تحمیلی، بسیاری از کشتی‌های حامل سلاح‌های سبک و سنگین از شرق آسیا و کره شمالی را با زیرکی به بنادر کشور هدایت کرد و نگذاشت که در دوران تحریم این سلاح ها روی دریا، به‌دست دشمنان بیفتد، غیرتش روی ایران و زادگاهش یعنی آذربایجان و شهر ارومیه مثال‌زدنی است. 

هرگز در اولین برخورد حسن را قضاوت نکن، در جلسه اول کم حرف می‌زند و بیشتر شما را تجزیه و تحلیل می‌کند  به نحوی که فکر می‌کنی فرد مغروری است ولی وای به وقتی که کمی بیشتر  او را بشناسی، باسواد و رئوف و بسیار بسیار خوش قلب.

سال‌های اولی که به بنادر آمدم  بهترین مشاور دریایی‌ام بود و به توصیه با تجربه‌های بنادر، برای بیشتر تصمیم‌گیری‌های دریایی‌ام، از فکر و ذات خلاق حسن استفاده می‌کردم، بعد که از بندر عباس آمدم،  حدود یکی دو سال مشاور بندری کاپیتان حسن جلیل زاده شدم که تفکر ساخت سایت بزرگ لجستیک  کشتیرانی در بندر شهید رجایی، حاصل آن همکاری است.

دوستان با تجربه‌ام در بنادر! سعی نکنید که توانایی او را محک بزنید، اطلاعاتش از دریا و بندر به‌خصوص کانتینر تقریباً همتایی ندارد ، تمام خطوط کشتیرانی را می‌شناسد و نقاط ضعف و قوتشان را آگاه است،  راه پول در آوردن از کشتی و کانتینر و فله وغله را هم بلد است.

کاپیتان حسن جلیل‌زاده را زیاد در اجتماعات نمی‌بینید، سال‌ها مدیر اول کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده، یک عکس از او در اینترنت نیست، از اجتماعات فراری است، هرگز ادعا و ریا در کارهایش نمی‌بینید، اگر خواستید او را پیدا کنید،  هنگام نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد جمکران یوسف‌آباد عبا بر دوش و کتاب در دست.

کاپیتان یک مرد پاکدست و زنده‌دل و خوش‌مشرب و در یک کلام عارف مسلک است، برای خودش در دنیا چیزی جمع نکرده است، خانه‌ای که سال‌هاست در آن زندگی می‌کند یک آپارتمان متوسط در یک محله وسط شهر است که  ماحصل زمانی است که در دریاها، دریانوردی می‌کرده است.

با شناختی که از توانایی‌های کاپیتان دارم، مطمئن هستم با وجود او، این شرکت روزهای خوش و طلایی در پیش رو خواهد داشت».

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.