| کد خبر: 141330 |

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

بازگشت دریانوردان ایرانی به کشور با مصوبه هیات وزیران تسهیل شد

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تسهیل بازگشت دریانوردان ایرانی به کشور، آیین نامه اجرایی کنوانسیون کار دریانوردان در کمیسیون زیربنایی و هیات وزیران به تصویب رسید.

تین نیوز

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تسهیل بازگشت دریانوردان ایرانی به کشور، آیین نامه اجرایی کنوانسیون کار دریانوردان در کمیسیون زیربنایی و هیات وزیران به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، محمد راستاد افزود: پیشتر پیش نویس آیین نامه اجرایی کنوانسیون کار دریانوردان برای بازگشت به میهن اسلامی، توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ارائه به هیات دولت تهیه شده بود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به ساز و کار اجرایی این آیین نامه به ایرنا گفت: پیش از این شرایط بازگشت دریانوردان ایرانی که بر روی کشتی های خارجی کار می کردند ابهام زیادی داشت، اما با این مصوبه این دغدغه دریانوردان ایرانی برطرف شد.

راستاد تصریح کرد: اگر از نظر مالکیت و بیمه کشتی ها شرایط بازگشت دریانوردان به کشور مهیا نباشد با این مصوبه شرایط بازگشت دریانوردان ایرانی به میهن اسلامی و محل سکونت، برطرف شد.

وی یادآورشد: این آیین نامه تضمین کننده بازگشت دریانوردان به کشور متبوع است و اگر دریانورد ایرانی بر روی کشتی های خارجی و یا دریانوردان خارجی بر روی کشتی های ایرانی مشغول کار باشند بدون هیچ مشکلی می توانند به کشورخود بازگردند و با این مصوبه مشکل پیاده شدن دریانوردان ایرانی در بنادر خارجی نیز مرتفع می شود.

وی در ادامه با بیان این که ایران یکی از 30 کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی است و جایگاه مهمی در این این سازمان بین المللی دارد، گفت: ایران در این سازمان 5 حق رای دارد و این نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی جایگاه مهمی را در اختیار دارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی راستاد یادآورشد: در مجموع بیش از یک میلیون و 500 هزار دریانورد در جهان بر روی کشتی های تجاری بزرگ و کوچک مشغول کار هستند و در ایران نیز بیش از 10 هزار دریانورد بر روی کشتی های بزرگ اقیانوس پیما مشغول انجام وظیفه هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.