| کد خبر: 135945 |

‌ایران کشوری پیشگام در رعایت و حفظ حقوق دریانوردان است

در آستانه روز جهانی دریانورد (۲۵ ژوئن، ۴ تیرماه) مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پیوستن کشورمان به معاهدات بین‌المللی دریایی از جمله کنوانسون STCW و مقاوله‌نامه کار دریایی، جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهای پیشگام در رعایت و حفظ حقوق دریانوردان برشمرد.

تین نیوز

 در آستانه روز جهانی دریانورد (۲۵ ژوئن، ۴ تیرماه) مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پیوستن کشورمان به معاهدات بین‌المللی دریایی از جمله کنوانسون STCW و مقاوله‌نامه کار دریایی، جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهای پیشگام در رعایت و حفظ حقوق دریانوردان برشمرد.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، در آستانه روز جهانی دریانورد (۲۵ ژوئن، ۴ تیرماه) و به منظور ارجگذاری به خدمات تلاشگران صنعت حمل و نقل دریایی، طی مراسمی باشکوه این مناسبت بین المللی در بندر امام خمینی(ره) با شعار امسال روز جهانی دریانوردی تحت عنوان " دریانوردان اهمیت دارند" گرامی داشته شد.

 

طی این مراسم، ضمن دعوت از تعداد کثیری از دریانوردان کشتی‌های خارجی و ایرانی پهلو گرفته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) لحظاتی مفرح و به یادماندنی با برگزاری مسابقه دوستانه فوتسال در سالن ورزشی این مجتمع بزرگ بندری رقم خورد.

 

طی این دیدار دوستانه، تیم دریانوردان کشتی‌های پهلو گرفته در این بندر ضمن تشکیل یک تیم  فوتسال، با تیم فوتسال کارکنان بندرامام خمینی(ره) به رقابت پرداخته و در جریان این مسابقه، لحظات پرنشاط و زیبایی از تلاش وهمدلی جامعه بندری و دریایی در افق بین المللی به نمایش گذاشته شد.

 

در ادامه این مراسم که نزدیک به هفتاد نفر دریانورد از ملیت‌های مختلف در آن حضور داشتند، ضیافت شامی به افتخار این تلاشگران عرصه حمل و نقل دریایی برگزار گردید و جمعی از مسئولین این اداره کل به اتفاق دریانوردان مدعو در آن شرکت نمودند.

 

توزیع هدایایی از صنایع  دستی کشور به منظور معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به همراه ابلاغ پیام تبریک مهندس عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) توسط نماینده وی از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در فضایی آکنده از صمیمت و دوستی برگزار گردید.

 

 عبداللهی طی این پیام با اشاره به پیوستن کشورمان به معاهدات بین‌المللی دریایی از جمله کنوانسون STCW و مقاوله نامه کار دریایی، جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهای پیشگام در رعایت و حفظ حقوق  دریانوردان برشمرد.

 

وی در ادامه، بازرگانی دریایی را مقوله ای رو به گسترش معرفی کرد که بیش از پیش مورد توجه اقتصادهای کلان قرار می‌گیرد و در این بین اهمیت و برجستگی نقش دریانوردان بیشتر آشکار می‌شود

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.