| کد خبر: 132682 |

مدیر کل بنادر خوزستان در جمع خبرنگاران تشریح کرد:

مهم ترین دستاورد های بندر امام در دولت امید

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با بیان اینکه این استان با هفت بندر تجاری دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۸میلیون تن کالا است،گفت: سال گذشته موفق شدیم از بندر امام ۴۲,۵ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری کنیم که در مقایسه با سال ۹۴ هشت درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، با بیان اینکه این استان با هفت بندر تجاری دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۸میلیون تن کالا است،گفت: سال گذشته موفق شدیم از بندر امام ۴۲,۵ میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری کنیم که در مقایسه با سال ۹۴ هشت درصد افزایش یافت.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سعدالله عبداللهی در سالروز آزادی خرمشهر افزود: بندر امام با ۵۵ میلیون تن ظرفیت به یک بندر بزرگ نسل سوم چند منظوره تبدیل شده و از سال ۹۳ تا پایان ۹۵ معادل ۱۵هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف این بندر سرمایه گذاری شده است که هم اکنون بیش از هشت هزار جوان ایرانی در مجتمع بزرگ امام مشغول کار هستند.

 

وی اظهار داشت: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های ظالمانه، خوشبختانه علاقه مندی سرمایه گذاران در تمام بنادر ایران و به خصوص بندی امام افزایش یافته است و ما با یک سرمایه گذاری خارجی برای توسعه اسکله کانتینری این بندر به توافق رسیده ایم که با انجام ۱۲هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ظرفیت این بندر از ۲۰۰هزار کانتینر به ۶۰۰هزار کانتینر افزایش خواهد داد.

 

وی، با بیان اینکه سالانه بندر امام به طور متوسط بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ شناور اقیانوس پیما را پذیرش می کند،گفت: بندر امام هم اکنون دارای ۴۰ پست اسکله به طول هفت کیلومتر است که ظرفیت آنها از ۱۰۰ تا۱۵۰هزار تن تخلیه و بارگیری کالا است.

 

عبداللهی با اشاره به اهمیت بندر چند منظوره امام در تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی کشور،اظهار داشت: این بندر با ۱۱هزار هکتار اراضی بزرگترین بندر غلات کشور است و اخیرا واگذاری اپراتور بزرگترین ترمینال غلات کشور به بخش خصوصی انجام شد و این اپراتور جدید از اول خردادماه امسال کار خود را در این ترمینال آغاز کرد.

 

وی تردد منظم خط کشتیرانی بین بندر امام و بندر شانگهای نوسازی و ارتقای تجهیزات استراتژیک بندر امام، ترانزیت مواد نفتی از عراق و ترکیه جهت صادرات به بازارهای جهانی کانون تخلیه و بارگیری غلات کشور و مکانیزه کردن سیستم تخلیه و بارگیری را از مهمترین دستاوردهای سال های اخیر در بندرامام اعلام کرد و گفت: با استقرار سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری با ظرفیت ۲میلیون تن در سال امیدواریم این سیستم با احداث سیلوی ۱۸۰ هزار تنی و سرمایه گذاری ۱۵هزار میلیارد ریالی این سیستم اواسط سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

 

عبداللهی با بیان اینکه بندر امام بندر پیشگام در استقرار نسل سوم در کشور تلقی می شود گفت: خوشبختانه تمام عملیات تصدیگری در این بندر به بخش خصوصی واگذار شده است.بیش از ۷۰۰هکتار از اراضی آن به بخش خصوصی واگذار شده و این بندر هم اکنون به عنوان یک بندر بزرگ چند منظوره همه خدمات دریایی را و از جمله تخلیه و بارگیری کالاهای صننعتی، معدنی،غلات، کانتینر و نفتی را بر عهده دارد و هم اکنون ۸۰۰ هکتار اراضی آن برای انجام عملیات لجستیک بندری آماده سازی شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت اتصال شبکه ریلی به بنادر کشور اظهار داشت: بندر امام که طول شبکه ریلی آن در داخل بندر به ۱۴۰ کیلومتر رسیده است و کلیه ترمینال های، انبارها و سیلوهای آن به خطوط ریلی متصل هستند،هم اکنون ساخت دو ترمینال تخلیه و بارگیری غلات در این بندر در دست ساخت گرفته که یکی از آنها به بهره برداری رسیده و یکی دیگر در دست احداث است. دو ترمینال ریلی برای حمل و نقل مواد فولادی به بهره برداری رسیده که سال گذشته ۱۸۰۰تن فولاد از این ترمینال صادر و امسال پیش بینی می کنیم میزان آن به سه میلیون تن افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه مذاکرات احداث سیلوی شکر خام با ظرفیت ۲میلیون تن و انجام سرمایه گذاری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به مراحل نهایی رسیده گفت: عملیات بهسازی و بازسازی ۱۵ انبار قدیمی با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده و در صدد هستیم برای توسعه و استقرار دولت الکترونیک برای انجام تمام عملیات واردات، صادرات ،ترخیص کالا با ۴۰سایت عملیاتی در بندر امام به مرحله عملیاتی برسد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که امسال صادرات گندم از این بندر به بازارهای جهانی آغاز شود،گفت: پیش بینی می شود امسال بین ۸۰۰ هزار تا ۱,۵میلیون تن گندم از این بندر به خارج از کشور صادر شود.

 

عبداللهی احداث کریدور شماره ۱۰ از بندر امام(ره) تا بازرگان را پروژه‌ای مفید برای توسعه ترانزیت غرب کشور عنوان کرد و گفت: کشورهای حوزه قفقاز، ترکیه و عراق می‌توانند از مزایای این کریدور استفاده کنند و قطعاً با تکمیل آن، عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) به میزان یک سوم رقم فعلی افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.