| کد خبر: 240679 |

◄ تکلیف خط ریلی شلمچه به بصره مشخص شد/ آغاز واگذاری پروژه ها از شرکت ساخت به راه آهن؟

به نظر می رسد این تصویب نامه در راستای اجرایی شدن نامه نهم آبان ماه امسال وزیر راه و شهرسازی است که با ارسال ابلاغیه ای به مدیرعامل شرکت راه آهن، مسئولیت راهبری تمامی پروژه های ریلی را به این شرکت واگذار کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به چهار وزارتخانه راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب اجرای خط ریلی شلمچه به بصره توسط شرکت راه آهن خبر داد.

به گزارش تین نیوز، به نظر می رسد این تصویب نامه در راستای اجرایی شدن نامه نهم آبان ماه امسال وزیر راه و شهرسازی است که با ارسال ابلاغیه ای به مدیرعامل شرکت راه آهن، مسئولیت راهبری تمامی پروژه های ریلی را به این شرکت واگذار کرد.

در این ابلاغیه اعلام شده که لازم است مسئولیت طرح های احداث خطوط ریلی از مرحله انتخاب، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها تا اجرا و بهره برداری از آنها  شرکت راه آهن متمرکز باشد.

متن نامه محمد مخبر  معاون اول رئیس جمهوری که بر اساس آن تکلیف اجرای خط ریلی شلمچه تا بصره مشخص شده، به شرح زیر است:

هیئت وزیران در جلسه تاریخ 29 دی ماه 1400 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) مجاز است نسبت به اجرای خط ریلی شلمچه تا بصره توام با اجرا و احداث پل بر روی اروندرود به شماره طبقه بندی (...) با مشارکت وزارت حمل و نقل عراق (شرکت راه آهن جمهوری عراق) در قالب یکی از روش های عقد قرارداد که بعدا توافق خواهد شد از جمله تشکیل شرکت پروژه مشترک بین  شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه آهن جمهوری عراق با هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور اقدام نماید.

2- وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) موظف است میزان و شرایط سرمایه گذاری و راه های تامین مالی، سهم طرفین و نحوه بهره برداری و سایر جزئیات مربوط را تنظیم و اجرا نماید.

3- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با نظر وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و حسب روش قرارداد مورد توافق در بندهای (1) و (2) این تصویب نامه، نسبت به پیش بینی و تامین اعتبار سهم دولت جمهوری اسلامی ایران ( شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) برای اجرای پروژه مذکور در بودجه سال 1401 کل کشور و سال های آتی و یا پیگیری جهت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در چهارچوب اساسنامه آن تا اتمام پروژه اقدام نماید.

4- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تمهیدات لازم را به گونه ای اتخاذ نماید که به موازات تحویل اراضی دو طرف اروند به طرف ایرانی جهت انجام مطالعات لازم برای احداث پل، با اعلام وزارت راه و شهرسازی عملیات استقرار در مختصات توافق شده کمیته مرزی دو کشور (موضوع صورتجلسه مورخ 7/ 10/ 1399) اجرایی گردد.

5- تصویب نامه شماره 57985ت/66335 ه - مورخ 16 /6/ 1399 لغو می شود. (مصوبه اجازه واگذاری مشارکتی پروژه به شرکت پروژه ارزش آفرینان فدک که قرارداد آن نیز بسته شده بود).

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد رحیمیان مطلق 2 1

    چه خبر خوبی! انشالله بعد از مدتها طلسم راه اهن شلمچه بصره شکسته شود

  • ناشناس 3 0

    ده سال شركت راه آهن مسئول پروژه بود و كاري نكرد يا نتوانست بكند

  • ناشناس 5 1

    حالا كه شركت ساخت قرارداد سرمايه گذاري را منعقد كرده است دستگاه اجرايي عوض شده و قرارداد منعقده ملغي شده است!! به اين ترتيب ديگر چه كسي سرمايه گذاري مي كند؟

  • ناشناس 1 0

    اولین حرکت انشاالله ساخت پل باشد که طولانی ترین بخش ساخت است !!! حرکت بعدی تحویل گرفتن زمین از دولت عراق برای مسیر تا بصره است که انشاالله با رایزنی مناسب به سرعت صورت می گیرد !!! ایران با ساخت پل جدیت خودش را نشان بدهد !!!

  • ناشناس 3 0

    هر سال یك مصوبه جدید از دولت صادر می شود . سال 98 واگذاري پروژه به بنیاد مستضعفان . سال 99 واگذاری پروژه به ارزش آفرینان . سال 1400 واگذاری پروژه به شركت راه آهن. سال 1401 واگذاری پروژه به ؟؟؟؟