| کد خبر: 248860 |

◄ سرنوشت مبهم رستم قاسمی، وزیری که دلش با وزارت نفت بود

تنها دو روز پس از تکذیب خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی از سوی روابط عمومی این وزارتخانه، امروز یک بار دیگر خبر استعفای رستم قاسمی رسانه ای شد.

تین نیوز

تنها دو روز پس از تکذیب خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی از سوی روابط عمومی این وزارتخانه، امروز یک بار دیگر خبر استعفای رستم قاسمی رسانه ای شد.

به گزارش تین نیوز، ساعتی پیش خبری به نقل از اعتمادآنلاین مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت که طی آن عنوان شده بود رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی می‌ رود و به احتمال زیاد مهرداد بذرپاش به جای او به مجلس معرفی می‌ شود.

در این خبر همچنین تاکید شده بود که بذرپاش هنوز گزینه نهایی انتصاب در این سمت نیست اما گفته می‌ شود یکی از محتمل‌ ترین افراد برای نشستن روی صندلی وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید:

آنچنان که در این خبر آمده است: در کنار مهرداد بذرپاش، نام افرادی مانند علی نیکزاد، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سید مهدی هاشمی نیز مطرح شده است.

در این خبر همچنین تاکید شده که «در روزهای اخیر فشارها برای استعفای رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی در رسانه‌ های اصولگرا زیاد شده است»

این خبر در حالی منتشر شده که روز  یکشنبه 22 آبان، خبرگزاری تسنیم نیز خبری مبنی بر استعفای وزیر راه و شهرسازی منتشر کرد و حتی نوشت که رستم قاسمی استعفایش را به رئیس جمهور تقدیم کرده است.

اگرچه این خبر ساعاتی پس از انتشار به طور رسمی از سوی روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد و اقبال شاکری نماینده مجلس که پیش‌ تر به رئیس جمهور سفارش کرده بود رستم قاسمی را به دلیل بیماری و برای حفظ سلامتی خود او از دولت خارج کند، نیز عنوان کرد که هنوز استعفایی رخ نداده است اما روز دوشنبه  23 آبان باشگاه خبرنگاران جوان خبری منتشر کرد که در این خبر عنوان شد وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در مورد تقدیم استعفای خود به رئیس جمهور، هیچ پاسخی نداده است.

به نوشته این رسانه رستم قاسمی در پاسخ به این سوال که چه نامهربانی های در حوزه حمل‌ و نقل وجود دارد، گفت: در دولت باید همه با هم هماهنگ باشند. 

به گزارش تین نیوز، نام مهرداد بذرپاش رئیس فعلی دیوان محاسبات کشور که ریاست شرکت خودروسازی سایپا و نمایندگی ادوار مجلس را نیز در سوابق کاری خود دارد در حالی امروز به عنوان جایگزین رستم قاسمی مطرح شده است که کمی قبل تر  تین نیوز با انتشار گزارشی به هفت فردی که نامشان در محافل سیاسی برای تصدی این سمت در صورت خروج قاسمی از هیئت دولت مطرح شده، پرداخت.

در این گزارش به نام افرادی همچون  مهدی دوستی استاندار فعلی هرمزگان، مقداد همتی که در دولت نهم و دهم در سمت مشاور وزیر مسکن فعالیت  می کرد، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس یازدهم، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علیرضا فخاری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، عبادالله عبداللهی مدیرعامل گروه اقتصادی مفید (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام)، و محمدرضا فلاح زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره شده بود.

حال باید دید آیا سرانجام رستم قاسمی وزیری که گویا از ابتدا دلش به وزارت نفت بود و با فشار محافل سیاسی و در پی انتخابی سیاسی به وزارت راه و شهرسازی آمده بود از این وزارتخانه می رود یا این بار فشار سیاسیون بی تاثیر خواهد بود و فرد دیگری به انتخاب محافل سیاسی بر مسند این وزارتخانه نمی نشیند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.