| کد خبر: 203295 |

رهبر انقلاب: حضور فساد برانگیز آمریکا در منطقه باید تمام شود

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیلی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ آمریکایی‌ها گفتند: کارهای نظامی به این شکل کفایت این کار را نمی‌کند. باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در منطقه جنگ، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها آوردند.

تین نیوز

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سیلی شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ آمریکایی‌ها گفتند: کارهای نظامی به این شکل کفایت این کار را نمی‌کند. باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در منطقه جنگ، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها آوردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار هزاران نفر از مردم قم به‌مناسبت سال‌روز قیام تاریخ‌ساز مردم قم در ۱۹ دی ۵۶، اظهار داشتند: این مراسم چهل و یک سال است که هر سال با عظمت برگزار می شود، مردم سراسر کشور چشمشان به مردم قم است در روز ۱۹ دی به مناسبت آن حادثه بسیار مهم و تاریخ ساز رخ داد.  

ایشان تصریح کردند:  درباره مساله ۱۹ دی باید درس بگیریم و فکر کنیم. اکثر شما برادران و خواهرانی که اینجا هستید، آن روز نبودید لکن آن روز خاطره اش زنده است باید از این خاطره زنده درس بگیریم گذشته همیشه باید راهنما و چراغ راه آینده باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: ۱۹ دی این جور بود که به خاطر دفاع از مقام مرجعیت رهبر عظیم و شان و بزرگ انقلاب که در ایران نبودند مردم قم در مقابل نیروهای مسلح و بی رحم رژیم طاغوت سینه ستبر کردند مردم دست خالی بودند.

حضرت‌ آیت الله خامنه ای تصریح کردند:چه چیز  آنان را به این میدان کشید؟ آن ایمان و غیرت دینی بود این دو کلید واژه است وقتی که آن مردم آمدند در داخل خیابان ها و با پلیس مواجه شدند و با نیروهای رژیم مواجه شدند تعدادی به شهادت رسیدند و عده ای هم مجروح شدند نه آن قیام کنندگان قمی و نه دیگران هرگز فکر نمی کردند این حرکت منشا چه تحول عظیمی نه فقط در کشور بلکه دنیا خواهد شد مگر نشد؟

ایشان بیان کردند: همین حرکتی که در آن روز فقط به خاطر ایمان و غیرت دینی از سوی مردم انجام گرفت خدا به این حرکت برکت داد ادامه یافت پشت سر هم اربعین ها مردم را کشاند به وسط میدان و امام بزرگوار هم رهبری کرد به قیام عظیم ماه بهمن سال ۵۷ منتهی شد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: عوامل زیادی وجود دارد البته مهم این است که سرآغاز حرکت یک اقدام مردمی از روی ایمان و غیرت دینی بود این همیشه باید یادمان باشد ما می توانیم به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای بزرگی انجام دهیم همچنان که در این قضیه کار بزرگی انجام گرفت انقلابی به وجود آمد که دنیا را تکان داد و متحول کرد و مسیر تاریخ کشور و منطقه را و شاید مسیر تاریخ جهان را که بعدها قضاوت خواهد شد تغییر داد، به کمک الهی به این چشم نگاه کنیم.

حضرت‌ایت الله خامنه ای فرمودند: آن روز دست مردم خالی بود. اما امروز دست ما خالی نیست دست ملت ایران خالی نیست. ملت ایران امروز به ابزار نظامی در برابر زورگویان عالم مجهز است، لکن تکیه به ابزارنظامی نیست. ابزارنظامی آن وقتی فایده می بخشد که متکی باشد به ایمان و غیرت دینی. آن وقت ابزار نظامی اثر و کارگشایی می‌کند. این را امروز ما در مقابل جبهه وسیع دشمن باید به یاد داشته باشیم.

ایشان در ادامه بیاناتشان با اشاره به آیاتی از قرآن فرمودند: گاهی یگ گروه گوچکی در مقابل در مقابل یک جبهه وسیع و گسترده ای به قدرت الهی غلبه می کند.  وقتی به قدرت ایمان و الهی مجهز باشد. عزیزان من نگذارید این درس فراموش بشود. چه مسئولین تبلیغاتی کشور، چه علمایی معظمی که در قم و در سایر مناطق کشور هستند، چه جوانان فعال در حوزه فرهنگی و چه آحاد مردم، نگذارید این درس بی‌نظیری که در جلوی چشمان ما اتفاق داد،  نگذارید فراموش بشود. درس شروع مظلومانه متکی به ایمان و غیرت دینی و برکتی که خداوند به آن می دهد و این حوادث عظیم را پشت سر هم به وجود می آورد.

فرمانده کل قوا با اشاره به داستان بنی اسرائیل اظهار داشتند: خداوند متعال در جا به جای قرآن به واسطه امم گذشته این نکته را که فراموشی به سراغتان نیاید را تکرار کرده است. بنی اسرائیل یک روزی آن چنان قدرت معنوی پیدا کردند که با این که مرد و زن و فرزندانشان زیر شکنجه فرعون بودند، توانستند او را مغلوب کنند، توانستند مقاومت و ایستادگی کنند تا اینکه خداوند متعال راه را برای آن ها باز کند و فرج به آن بزرگی را با غرق فرعون برای آن‌ها فراهم کند.

ایشان افزودند: همین بنی اسرائیل بعد از اندکی که زمان گذشت از حالت اولیه خارج شدند و دل‌ها سخت و سنگین شد، آن توکل و آن اعتماد به خدا و آن حرکت در راه خدا و آن صبر و آن استقامت را از دست دادند، نتیجه این شد که همه آن برکات را فراموش کردند.

مقام معظم رهبری فرمودند: این موارد درس مهمی است. این چیزی است که من همیشه تاکید می کنم کمیت و کیفیت جوان مومن و پایبند و علاقه مند در کشور از اول انقلاب خیلی بیشتر است. امروز شرایط این گونه است و ما ناراضی نیستیم. اما مراقب باشیم راه درست طی بشود. این درس بزرگ قرآنی و نبوی و الهی که خدای متعال کمک می کند و یتوکل علی الله و هو حسبه، این درس را فراموش نکنید و در یاد داشته باشید.

 حضرت‌آیت الله خامنه ای با اشاره به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمودند: این روزها در مورد این بزرگوار، رفیق خوب و عزیز و خوشبخت ما به ملکوت اعلی پیوست، صحبت شده و صحبت‌های درستی هم گفته شده است. شهید سلیمانی هم شجاع و هم با تدبیر بود. صرف شجاعت نبود. برخی شجاعت دارند ولی تدبیر و عقل لازم را برای شجاعت ندارند. برخی اهل تدبیر هستند ولی دل و جگر لازم برای اجرای آن تدبیر را ندارند.  

ایشان ادامه دادند: این شهید ما، دل و جگر داشت و در دهان خطر می‌رفت. این شجاعت مختص به اکنون هم نبود. زمانی هم که در لشکر ثارالله بودند، هم خودشان و هم لشکرشان شجاعت‌های زیادی به خرج می‌دادند. اهل تدبیر بود و برای کارهایش فکر و منطق داشت. این تدبیر در میدان نظامی نبود بلکه در سیاست هم اینطور بود. من بارها به سیاستمداران این را می‌گفتم.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان درباره ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی اظهار داشتند: او برای کارهایش منطق داشت. این شجاعت و تدبیر توامان فقط در میدان نظامی هم نبود، بلکه در میدان سیاست هم همینطور بود. بنده بارها به دوستانی که در عرصه سیاسی فعال هستند می گفتم که رفتار و کارهای را مورد توجه داشته باشند.

حضرت‌آیت الله خامنه ای افزودند: شهید سلیمانی در عرصه سیاست هم شجاع بود، هم با تدبیر بود و سخنش اثرگذار و قانع کننده بود. از همه این ها بالاتر اخلاص او بود. این ابزار شجاعت و ابزار تدبیر را مخلصانه خرج می کرد. اهل ریا و تزویر نبود. اخلاص خیلی مهم است و باید در خودمان آن را تمرین کنیم.

فرمانده کل قوا خاطرنشان کردند: ایشان هم یک فرمانده جنگ آور مسلط بر عرصه نظامی بود و هم در عین حال به شدت مراقب حدود شرعی بود. در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می‌کنند و می گویند الان امکانش نیست. اما او مراقب بود. شهید سلیمانی آنجایی که نباید سلاح به کار برود، به کار نمی‌برد. مراقب بود به کسی تعدی و ظلم نشود. احتیاط‌هایی می‌کرد که معمولا در عرصه نظامی کسی آن‌ها را رعایت نمی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای درباره ویژگی دیگر شهید سلیمانی اظهار داشتند: او به دهان خطر می رفت اما جان دیگران را تا می‌توانست حفظ می کرد. مراقب جان نزدیکان، اطرافیان و سربازان خود و همچنین همکارانش در میان ملت‌های دیگر بود.

رهبر معظم انقلاب  فرمودند: یک نکته دیگر این است که در مسائل داخل کشور هم اهل حزب و جناح و اینگونه عوالم نبود، لکن به شدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. این را بعضی‌ها سعی نکنند کم رنگ کنند. او ذوب در انقلاب بود. قائل به تقسیم به احزاب گوناگون و جناح‌های مختلف نبود، اما در عالم انقلابی گری بود به شدت پایبند به انقلاب و پایبند به خط نورانی حضر ت امام بود.

 ایشان تاکید کردند: یک نمونه از تدبیر و شجاعت او که این را دشمنان خوب می دانند. شاید بعضی از دوستان ندانند این بود که توانست به کمک ملت‌های منطقه همه نقشه های نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا را خنثی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: این آدم توانست مقابل نقشه‌هایی که با پول و تشکیلات تبلیغاتی وسیع آمریکایی و توانایی دیپلماسی آمریکایی زورگویی‌هایی که آمریکایی روی سیاست مداران دنیا دارند، قد علم کند. همه نقشه هایی که توسط این ابزارها تهیه شده بود، توانست این نقشه را خنثی کند.  

رهبر انقلاب بیان کردند: آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و آنان را در حالت ضعف نگه دارند که جرات نداشته باشند دم از مبارزه بزنند. این مرد کاری کرد که منطقه کوچک مثل نوار غزه در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستد به طوری که آنان ظرف ۴۸ ساعت می گویند بیایید آتش‌بس کنیم. این‌ها را قاسم سلیمانی کرد. کاری کرد که لبنانی‌ها بایستند این موضوعی است که برادرهای فلسطینی ما بارها شهادت دادند.  

ایشان افزوند: در جلسه ای که ما غالبا با همین مسوولان مختلف که ارتباط با کارگروه داشتند، داشتیم حاج قاسم گوشه‌ای می‌نشست که اصلا دیده نمی‌شد. تظاهر نمی‌کرد.

حضرت‌آیت الله خامنه ای بیان کردند: نقشه آمریکا در عراق در سوریه و لبنان به کمک و فعالیت این شهید عزیز خنثی شد، آمریکایی عراق را مثل رژیم طاغوت ایرانی یا امروز سعودی می‌پسندند، می‌خواهند نقطه ای پر از نفت در اختیارشان باشد و هر کار می خواهند بکنند، به تعبیر آن شخص مانند مثل گاو شیرده.  

رهبر انقلاب تصریح کردند: عناصر مومن، شجاع عراقی و مرجعیت در مقابل این موضوعات ایستادند و حاج قاسم به این جبهه وسیع به عنوان مشاور و پشتیبان بزرگ مدد رساند، شدیدا این موضوع در مورد سوریه و لبنان همین است.  

ایشان تاکید کردند: در مورد لبنان آمریکایی‌ها مایلند مهم‌ترین عمل استقلال لبنان یعنی نیروی مقاومت حزب الله را محروم کنند تا اسرائیل بتواند بیروت را بگیرد ولی حزب الله بحمد الله روز به روز قوی‌تر شد، امروز دست و چشم لبنان حزب الله است و نقش شهید عزیز ما در این حالت یک نقش ممتاز و برجسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: بحمدالله ملت‌ها بیدارند ولی نقش شهید عزیز و رفقای محلی این شهید مثل شهید ابومهدی که مرد نورانی و مومن و شجاع که انسان وقتی نگاه می کرد نورانیت را کاملا در چهره ایشان می‌دید کاملا مشهود است، شهید سلیمانی با امثال این جور انسانی‌های مومن و شجاع توانستند کارهای بزرگ انجام دهند.

‌رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه فصل دیگر در مورد شهید سلیمانی برکات این شهادت عظیم است، اظهار داشتند: این شهید عزیز، وقتی به ما گزارش می‌داد - چه شفاهی و چه کتبی -، قلبا و زبانا او را تحسین می‌کردم ولی امروز در برابر برکات این اقدام شخصا تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی بر پا کرد. معنویت را برجسته کرد. این بدرقه‌های ایرانی و آن بدرقه‌های عراقی را مشاهده کردید. در کاظمین، سامرا، کربلا و نجف چه کردند با این بدن اربا اربا.  

ایشان با بیان اینکه از تشییع پیکر ایشان از اعماق دل تشکر می‌کنیم، تصریح کردند: شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند که انقلاب در ایران از بین رفته، مرده و تمام شده است. البته عده‌ای سعی می‌کنند که این اتفاق بیفتد. ولی شهادت او نشان داد که انقلاب زده است.  

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دیدید در تهران و شهرهای دیگر چه شد. البته من از حادثه تلخ کرمان عمیقا متاسف و متاثرم و به خانوادهای آنها عمیقا تسلیت می‌گویم و امیدواریم ارواح این جانباختگان با شهید سلیمانی محشور شود.  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی چشم‌های غبار گرفته را با این شهادت باز کرد، خاطرنشان کردند: دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند. ممکن است این را به زبان نیاورند ولی چاره‌ای جز این ندارند. دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد عظیم‌الشان و این سردار بزرگ مبارزه با تروریسم را به عنوان یک تروریست معرفی کند، آمریکایی‌های بی‌انصاف، دروغگو و هجوگو هستند که واقعا نمی‌توان ارزشی برای حرف‌هایشان حساب کرد، اما ملت ایران به دهان آنها زد.  

ایشان با طرح این سوال که وظیفه ما چیست، ابراز داشتند: بحث انتقام بحث دیگری است. دیشب سیلی به آنها زده شد که خود بحث دیگری است. کارهای نظامی به این شکل کفایت این کار را نمی‌کند. باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در منطقه جنگ، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها آوردند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها هر کجا آمدند، این گونه عمل کردند، بیان کردند: اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی داشته باشند. اصرار آنها برای مذاکره و نشستن بر میز مذاکره مقدمه همین حضورها و دخالت‌ها است. این منطقه حضور آمریکا را قبول نمی‌کند. ملت‌های منطقه و دولت‌های برخاسته از ملت‌ها این مسئله را قبول نمی‌کنند.  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کردند: آنچه به عنوان وظیفه مردم و آحاد جمهوری اسلامی است، دشمن‌شناسی است. نباید در شناخت دشمن اشتباه کرد. نگویید همه ما می‌دانیم. دشمن استکبار جهانی و آمریکا است اما تلاش وسیعی در حال انجام است که این قضیه را به عکس کرده و نظر مردم را با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی عوض کنند.  

ایشان دشمن‌شناسی بسیار مهم دانستند و یادآور شدند: مسئله دیگر دانستن نقشه دشمن است، اینکه دشمن چه می‌کند و چه می‌خواهد بکند. بعد دانستن شیوه مقابله با دشمن است. اتکای ما به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک مردم و آرای مثبت و موافق مردم چیزی نیست و معنایی ندارد. مردم باید هم دشمن را بشناسند همه شیوه‌های کاری آنها را بشناسند و هم شیوه‌های مقابله با دشمن را بدانند.

حضرت‌آیت الله خامنه ای تصریح کردند: خوشبختانه امروز در کشور مردان شجاع و با تدبیر کم نداریم در تمامی عرصه ها افراد با تدبیر و شجاعی داریم باید سخن این‌ها شنیده شود کاری که این‌ها مناسب می دانند در سطح کشور و جامعه به نحو درستی انجام گیرد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: تربیت شدگان مکتب امام راحل روز به روز بیشتر می شوند امام در جنگ فرمودند فتح الفتوح این انقلاب تربیت جوانان و رشد دادن این نهالهای بالنده است. حق با ایشان بود.

ایشان بیان کردند: دشمن را بشناسیم دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار، دستگاه استکبار فقط آمریکا و دولت‌ها نیستند یک مجموعه ای از کمپانی ها و غارت‌گران دنیا که با هر مرکزی که با ستم و غارتگری مخالف باشد، مخالفند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: هر دولتی که در منطقه یا بیرون منطقه حرفی علیه ما بزند ما این را دشمن حساب نمی‌آوریم مادامی که حرکتی علیه ایران نکنند ما آنان را دشمن نمی‌دانیم در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد.  

ایشان بیان کردند: اگر این را دانستیم راه مقابله نقشه دشمن را دانستیم نقشه دشمن این است که جوانان، مردم ما را در بخش های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده کنند. تردید افکنی در ایمان و عزم راسخ مردم آن چیزی است که دشمن دنبالش است، می‌داند اگر چنین اتفاقی افتاد قدرت تهاجمی و دفاعی ایران تحت تاثیر قرار می گیرد لذا دارند توطئه میکنند.

ایشان تصریح کردند: البته توطئه آمریکا و این‌ها فقط این نیست این مهم ترین است در میدان سیاست، اقتصاد(تحریم ها) و مسائل امنیتی.

رهبر انقلاب بیان کردند: قبل از این قضایای آبان ماه مربوط به بنزین، در یک کشور اروپایی کوچک اما شریر یک عنصر آمریکایی با یک عده ایرانی وطن فروش علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کردند و نقشه ریختند، نقشه هم همان چیزی بود که چند روز بعد در قضایای بنزین دیدیم. مردم از حادثه بنزین اوقاتشان تلخ بود یک عده آمدند برای اعتراض. به محض این که یک عده از مردم وارد میدان شدند این فریب خوردگان و مغرضین و عمال دشمن آن برنامه را شروع کردند، تخریب و ویران کردن مراکز دولتی و مردمی را 

آغاز کردند، این نقشه قبلی بود البته این که می‌گویم تجدید نقشه آنان بود این کارهایی بود که از قبل کرده بودند این کارها را هم می‌کنند.

ایشان بیان کردند: آن روز در جمع مردم گفتم آن روز که این اتفاق افتاده بود در آمریکا عناصر دولت آمریکا خوشحالی می‌کردند می‌گفتند کار ایران تمام شد. بعد از دو روز معلوم شد کار خودشان تمام شده خیلی اندوهگین و ناراحت بودند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: باید نقشه دشمن را فهمید در مقابل این نقشه هم بایستی نقاط اساسی را مورد نظر گرفت نقاط اساسی عبارت است از مبانی فکری، چه فکری اسلامی و چه مسائل انقلاب و وحدت ملی این وحدتی که خوشبختانه در زیر تابوت پیکر مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش دیده شد این وحدت باید محفوظ بماند.  

حضرت‌آیت الله خامنه ای بیان کردند: مردم جهت گیری شان باید این جهت گیری انقلاب و تکریم از مردان انقلاب باشد تکریم هر چیزی که یادآور انقلاب باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.