| کد خبر: 171366 |

هشدار اروپا ⁩: شرکت‌های اروپایی در صورت توقف همکاری با ⁧ ایران ⁩ تحریم می‌شوند

دستیار ویژه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت های این قاره را تهدید کرد که اگر از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی کنند، تحت تحریم این اتحادیه قرار خواهند گرفت.

تین نیوز

 دستیار ویژه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شرکت‌های این قاره را تهدید کرد که اگر از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیروی کنند، تحت تحریم این اتحادیه قرار خواهند گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مشاور ویژه موگرینی گفت: اگر شرکت‌های اتحادیه اروپا از تحریم‌های ثانویه ایالات متحده پیروی کنند، ممکن است مورد تحریم این اتحادیه قرار گیرند.

ناتالی توچی با توصیف این تصمیم به عنوان تلاشی برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی، افزود: این اقدام به منظور فرستادن نشانه دیپلماتیک برای ایران مبنی بر اینکه اروپائیان در تلاش برای نجات توافق هسته‌ای (برجام) جدی هستند، ضروری است.

موگرینی دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز امروز (سه شنبه) به خبرنگاران گفت که این نهاد بیشترین تلاش خود را برای نگهداشتن ایران در توافق هسته‌ای و ادامه بهره‌مندی مردم این کشور از مزایای اقتصادی این توافقنامه می‌کند.

توچی؛ تحریم‌های بالقوه اتحادیه اروپا علیه شرکت‌های اروپایی را که از واشنگتن پیروی کنند، بخشی از به اصطلاح قوانین مسدود کننده خواند که به صورت بالقوه و نمادین مهم هستند. هر چند هنوز چگونگی و شرایط اجرای آنها مشخص نشده است.

بر اساس آمار کمیسیون اروپا؛ این اتحادیه در سال ۲۰۱۶ بیش از هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو (معادل ۹میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار) کالا به ایران صادر و تقریبا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو (معادل ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو) کالا از این کشور وارد کرده است.

واشنگتن به رغم نظر بازرسان بین المللی درباره پایبندی تهران به توافق هسته ای، در ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری از این توافق خارج شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.