| کد خبر: 244106 |

◄ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها تکمیل و تجهیز می‌شوند

تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و عمرانی یکی از کارهای ارزشمندی است که در سال جاری برای شهرداری ها آغاز شده و هفت هزار دستگاه اتوبوس به این ناوگان افزوده می‌شود.

تین نیوز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و عمرانی یکی از کارهای ارزشمندی است که در سال جاری برای شهرداری ها آغاز شده و هفت هزار دستگاه اتوبوس به این ناوگان افزوده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در پایان  بازدید از پروژه های عمرانی شهری  بندرگناوه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دربخش ناوگان حمل و نقل عمومی، سال‌های زیادی است برای خیلی از شهرهای بزرگ، کلان شهرها و حتی شهرهای متوسط هم اتوبوس به صورت انبوه خریداری نشده بود که در سال جاری یک قرارداد با ظرفیت خرید ۲ هزار دستگاه منعقد شده است.

وی اظهارکرد: این دستگاه‌ها در زمان کوتاهی در اختبار شهرداری های کلان شهرها، مراکز استان ها و شهرهای متوسط کشور قرار خواهد گرفت.

جمالی نژاد بیان کرد:  همچنین بستن قرارداد خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس در دست پیگیری است که این اقدامات نوید بخش این است که در حوزه حمل و نقل عمومی دیگر مشکل و کمبود وسیله و پیربودن خودرو ناوگان نداشته باشد و یک ناوگان سریع و چایک داشته باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: برای ماشین آلات عمرانی شهرداری ها هم پیگیری های زیادی از جمله در بحث اموال تملیکی و خرید از تولیدات داخل انجان شده که اگر به نتیجه برسیم قدم موثری در پشتیبانی از شهرداری ها است.

وی افزود: امسال باتوجه به اینکه بودجه کل کشور و مالیات بر ارزش افزوده براساس جمعیت و شخص جمعیت تقسیم شده بود یک سری از شهرهای کوچک با مشکل مواجه شدند که پیگیر هستیم تا تبصره ها اصلاح و مشکلی که برای شهرهای کوچک و میانی پیش آمده است، برطرف شود.

جمالی نژاد افزود: همچنین اگر شاخص‌های دیگری در کنار جمعیت لحاظ شود، توزیع عادلانه خدمات و امکانات را در این شهرها خواهیم داشت.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در باره بازدید از  طرح های عمران شهری گناوه، گفت: گناوه به عنوان یک شهر گردشگرپذیر مقصد سفر برای بسیاری از هم میهمانان است که دارای مشکلات و معضلاتی  شدند و به یک سری  امکانات و تجهیزات و  لجستیکی نیاز دارند.

وی بیان کرد: در شهر گناوه پروژه های عمرانی خوبی با همکاری فرمانداری شروع شده است که برای تکمیل آنها نیاز به کمک دارند.

جمالی نژاد گفت: این اقدامات برای این شهرستان نوید بخش است که فضای بهتر و محیطی مناسب تر برای گردشگران در آینده فراهم و آماده شود.

وی اظهارداشت: همه شهرهای ساحلی باتوجه به اینکه جمعیت آنها به مراتب از میزانی که در پیک های گردشگری مواجه هستند، کم تر است، در زمینه پسماند و جمع آوری مشکل دارند که برای حل این مشکل  ردیفی در بودجه لحاظ شده که در این زمینه کمک خواهند شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در بحث ماشین آلات هم که برای شهرداری گناوه  از جمله نیاز به خودرو آتش نشانی مطرح شد، کمک می‌شود.

وی بیان کرد: اگرچه برای امکانات لازم برای تفریحی خود شهردار گناوه عنایت کردند اما نیاز به قیر برای آسفالت دارند که سازمان شهرداری ها حمایت خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.