| کد خبر: 243841 |

پاسخ آلمان به بالارفتن هزینه‌ ها؛ صدور بلیت ویژه حمل و نقل عمومی

با بالا رفتن قیمت سوخت و حامل های انرژی، دولت آلمان در اقدامی کم سابقه اعلام کرد که به مدت سه ماه، بلیطتی ویژه به قیمت ماهی ۹ یورو (۹ و نیم دلار) خواهد فروخت که با آن می توان از همه وسائط حمل و نقل عمومی، از جمله قطارهای درون شهری استفاده کرد.

تین نیوز

 با بالا رفتن قیمت سوخت و حامل های انرژی، دولت آلمان در اقدامی کم سابقه اعلام کرد که به مدت سه ماه، بلیطتی ویژه به قیمت ماهی ۹ یورو (۹ و نیم دلار) خواهد فروخت که با آن می توان از همه وسائط حمل و نقل عمومی، از جمله قطارهای درون شهری استفاده کرد.

به گزارش تین نیوز، این برنامه حمایتی در سه ماه تابستان اجرا می شود و تا کنون هفت میلیون نفر از شهروندان این کشور این بلیت ها را خریداری کرده اند.

تمامی وسائط نقلیه عمومی درون شهری شامل قطار، اتوبوس و مترو مشمول طرح سه ماهه دولت این کشور می شوند ولی قطارهای برون شهری شامل آن نیست.

هزینه معادل استفاده از حمل و نقل عمومی در حالت عادی، در نقاط مختلف آلمان بین ۷۰ تا ۱۲۰ یورو است. هدف از اقدام جدید دولت آلمان که در پاسخ به بالا رفتن هزینه های زندگی در این کشور به اجرا درآمده، چشم پوشی شهروندان از استفاده از خودروهای شخصی با توجه به نرخ بالای سوخت است.

البته مالیات بر بنزین هم در این کشور حدود ۳۰ سنت (واحد یورو) کاهش یافته و قیمت بنزین به زیر دو یورو رسیده است؛ این کاهش نرخ برای گازوئیل حدود ۱۴ سنت در هر لیتر بوده است.

وزیر حمل و نقل آلمان بلیت هی ۹ یورویی ماهانه را «موقعیت بسیار خوب» توصیف کرده است.

مشوق اخیر برای استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی در حالی به شهروندان آلمانی داده شده که بعضی شرکت های قطار دورن شهری در این کشور نظیر «دویچه بان» از قبل با ازدحام مسافران دست به گریبان بودند و سرازیر شدن میلیون ها مسافر بیشتر انتقادهایی را در بر داشته است.

در آلمان ۷۰ درصد قطارهای مسیرهای طولانی در ماه آوریل تاخیری نداشتند.

 در ساعت های ابتدایی اجرایی شدن طرح بلیت ارزان هیچ مشکلی در خدمات قطار گزارش نشد. آلمان هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان متاثر از بالا رفتن حامل های انرژی و سوخت شده؛ نرخ تورم در این کشور ماه گذشته به نزدیک هشت درصد رسید.

دولت فدرال آلمان که حزب سبز این کشور را هم شامل می شود وعده کمک دو نیم میلیارد یورویی به ۱۶ ایالت این کشور را داده که این کمک قرار است صرف جبران خسارت ناشی از بالا رفتن هزینه سوخت و پرسنل شود.

از دیگر اقدامات دولت آلمان پرداخت ۳۰۰ یورو به خانوارهای شاغل آلمانی در پائیز برای کمک به پرداخت قبوض انرژی است.

در ماه ژوئیه هم ۱۰۰ یورو بیشتر برای هر فرزند به خانواده ها پرداخت خواهد شد و کسانی که به هر نحوی از سایر کمک های دولتی استفاده می کنند ۱۰۰ یورو بیشتر خواهند گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: بی بی سی فارسی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.