| کد خبر: 165628 |

◄ رونمایی از سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل شهری

این هفته سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل شهری که به‌منظور نوسازی تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و وانت و وانت‌بار در نظر گرفته‌شده، رونمایی می‌شود.

تین نیوز

این هفته سامانه یکپارچه‌ نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل شهری که به‌منظور نوسازی تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و وانت و وانت‌بار در نظر گرفته‌شده، رونمایی می‌شود.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اعلام این خبر گفت: به گفته‌ رئیس‌جمهور، امسال دو طرح نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و نوسازی بافت‌های فرسوده  اجرایی می‌شود.

ضامنی افزود: با توجه به عملکردی که اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده داشته، نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی از جانب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به اتحادیه تاکسیرانی واگذارشده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده از بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: به علت عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی روبه‌رو است و این باعث می‌شود که گمرک معوقات خود را به ایران‌خودرو نپردازد و درنتیجه شرکت خودروساز نیز پیش فاکتور صادر نکند.

به گفته ضامنی، در حقیقت اعتباری که هرساله در قانون بودجه برای این امر تخصیص داده می‌شود، پاسخ انباشت فرسودگی را نمی‌دهد ولی درصددیم که این طرح به‌زودی به مرحله اجرایی برسد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: از حدود ۱۲۵ هزار تاکسی فرسوده در کل کشور ۱۰ هزار ون فرسوده وجود دارد. امسال نیز قصد داریم که حدود ۳۰ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون را نوسازی کنیم؛ بنابراین اگر بوروکراسی اداری گمرک و شرکت خودروسازی به‌سرعت طی شود، در نیمه اول اردیبهشت‌ماه به نتیجه خواهیم رسید.

نوسازی ناوگان شهری با توجه به سهم بالای آن در آلودگی هوای کلان‌شهرها، موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود. از طرفی با توجه به تردد بالای این خودروها در سطح شهر، نوسازی ناوگان سبب افزایش ایمنی در مسیرهای شهری می‌شود.

چندی پیش ابرپروژه کلید به کلید هم برای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای کلید خورد که با توجه به سرمایه‌گذاری وزارت نفت و راه و شهرسازی، مبلغ پرداختی مالکین کامیون‌های فرسوده کاهش چشمگیری می‌یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.