| کد خبر ۳۰۹۳۴۳
کپی شد

◄ سرمایه گذاری مشترک امارات متحده عربی و فرانسه در بندر لاذقیه سوریه با حضور گروه AD و گروه CMA CGM در این کشور

حضور کشورهای امارت متحده عربی و فرانسه در بندر لاذقیه سوریه در قالب سرمایه گذاری مشترک، بیانگر اهمیت استراتژِیک این بندر است، بندری که در زمان دولت بشار اسد، اپراتوری آن در اختیار ایران بود، این موضوع طبق تحریم های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، این بندر را نیز شامل تحریم کرده بود.

سرمایه گذاری مشترک امارات متحده عربی و فرانسه در بندر لاذقیه سوریه با حضور گروه AD و گروه CMA CGM در این کشور
تین نیوز |

سهیل مصباح: گروه بنادر AD امارات اعلام کرد که با گروه CMA CGM فرانسه یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک امضا کرده اند تا 20 درصد از سهام ترمینال بین المللی کانتینری لاذقیه (LICT) را به ارزش 81 میلیون درهم (22 میلیون دلار آمریکا) به دست آورند.

LICT دروازه دریایی اصلی سوریه است که بیش از 95 درصد از حجم کانتینرهای این کشور، به ویژه برای محصولات کشاورزی و کالاهای صنعتی را مدیریت می کند.

این قرارداد در ابوظبی و با حضور کاپیتان محمد جمعه الشمیسی، مدیرعامل گروه بنادر AD و رودولف سعده، رئیس و مدیرعامل گروه CMA CGM امضا شد.

کاپیتان محمد جمعه الشمیسی، مدیرعامل گروه بنادر AD، گفت: «ما از گسترش همکاری دیرینه خود با شریک ارزشمندمان، گروه CMA CGM، خرسندیم. این توافق استراتژیک، منعکس کننده همکاری بین المللی رو به رشد بین سازمان های ما است و جایگاه گروه بنادر AD را به عنوان یک شرکت پیشروی جهانی در تجارت، لجستیک و صنعت تقویت می کند. با هدایت دیدگاه خردمندانه رهبری ما در امارات متحده عربی، ما در حال شکل دادن به آینده ای هستیم که با اتصال جهانی تعریف می شود، از طریق اتحادهای قوی با سازمان های پیشرو مانند گروه CMA CGM، مشارکت هایی که برای هر دو طرف سودمند هستند و به گسترش حضور بین المللی و مقیاس عملیات ما کمک می کنند.»

این همکاری جدید، نوسازی زیرساخت های ترمینال، سیستم های دیجیتال و عملکرد عملیاتی را با تمرکز استراتژیک بر بازیابی نقش لاذقیه به عنوان یک دروازه تجاری حیاتی برای سوریه و مدیترانه شرقی هدایت می کند. ظرفیت فعلی LICT، ۲۵۰ هزار TEU است که تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۶۲۵ هزار TEU افزایش یابد.

حضور مشترک امارت متحده عربی و فرانسه در بندر لاذقیه سوریه، بیانگر اهمیت استراتژِیک این بندر است، بندری که در زمان دولت بشار اسد، اپراتوری آن در اختیار ایران بود، این موضوع طبق تحریم های ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، این بندر را نیز شامل تحریم کرده بود. اما اکنون و با سقوط دولت بشار اسد، فرصت مناسبی برای این دو کشور پدید آمده تا از این بندر مهم بهره برداری لازم را انجام دهند. امارات با داشتن دو هلدینگ قدرتمند در حوزه بنادر و لجستیک و فرانسه با دارا بودن سومین خط کشتیرانی برتر دنیا، به دنبال کسب منافع اقتصادی، امنیتی و سیاسی در این بندر هستند. 

 این بندر به عنوان دروازه ای بین شرق و غرب می تواند نقش آفرینی نماید، به طوری که هم در کریدورهای شرقی غربی کالا ایفای نقش نماید و هم در کریدورهای انرژی به اروپا می تواند نقش استراتژیک بازی کند. این موضوع شاید برای رژیم صهیونیستی که رویای کریدورهای IMEC و داوود را در سر دارد به عنوان تهدیدی جدی تلقی گردد. شاید به این خاطر است که رژیم صهیونیستی هر زمان که توسعه این بندر جدی می شود، درگیری نظامی و بمباران سوریه و بندر لاذقیه را از سر می گیرد تا مانعی برای توسعه این بندر ایجاد نماید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.