| کد خبر: 271170 |

سرمایه گذاری 10 میلیارد یورویی روسیه در خطوط شرقی

روسیه یک تریلیون روبل (10 میلیارد یورو) دیگر برای خطوط راه آهن Trans-Siberian و Baikal-Amur هزینه خواهد کرد. تزریق مالی بخشی از طرح ارتقاء زیرساختهای ریلی در شرق دور روسیه است.

تین نیوز

 روسیه یک تریلیون روبل (10 میلیارد یورو) دیگر برای خطوط راه آهن Trans-Siberian و Baikal-Amur هزینه خواهد کرد. تزریق مالی بخشی از طرح ارتقاء زیرساختهای ریلی در شرق دور روسیه است. در 27 مارس، راه آهن روسیه و وزارت حمل و نقل روسیه در مورد چارچوب این ارتقاء تا سال 2035 توافق کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ، وزارت حمل و نقل روسیه و راه آهن روسیه (RZD)، طرحی را برای ارتقاء زیرساخت ها تصویب کردند که مرحله سوم برنامه توسعه چند ضلعی شرقی را تشکیل می دهد. روسیه قصد دارد مرحله دوم را اواخر امسال نهایی کند. در حالی که مرحله دوم با هدف افزایش ظرفیت به 180 میلیون تن است، مرحله سوم قرار است تا سال 2032 ان را به 270 میلیون تن در سال افزایش دهد.

 در نسخه قبلی این طرح 90 درصد از کل بودجه به خط Baikal-Amur اختصاص داده شده بود. در نسخه کنونی، روسیه قصد دارد بودجه بیشتری را برای پروژه هایی که توسط شرکت های حمل و نقل درخواست شده است، همچون پروژه راه آهن Trans-Siberian و اتصال به بنادر خاور دور، صرف کند.

 این طرح در حال حاضر شامل یک مسیر از اطراف شهر Khabarovsk و توسعه راه آهن در نزدیکی شهر ساحلی Nakhodka است. روسیه همچنین قصد دارد یک مسیر دوخطه بین Komsomolsk وVolochayevka بسازد.  در مجموع، این برنامه های توسعه نیاز به سرمایه گذاری اضافی 1 تریلیون روبلی (10 میلیارد یورو) خواهد داشت. سرمایه گذاری های مورد نیاز برای ارتقاء برنامه ریزی شده در حال حاضر به 3.7 تریلیون روبل (37 میلیارد یورو) رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.