| کد خبر: 270509 |

متن پیشنهادی روسیه برای اجلاس خردادماه در نشست آنلاین اعضای بریکس بررسی شد

نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو بریکس باهدف بررسی برنامه و دستور کار و پیش نویس بیانیه اجلاس آتی وزرای حمل ونقل کشورهای عضو به صورت آنلاین برگزار و متن پیش نویس پیشنهادی روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو بریکس باهدف بررسی برنامه و دستور کار و پیش نویس بیانیه اجلاس آتی وزرای حمل ونقل کشورهای عضو به صورت آنلاین برگزار و متن پیش نویس پیشنهادی روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تی نیوز به نقل از ایرنا، از سازمان بنادر و دریانوردی؛ نشست کارشناسان ارشد حمل ونقل کشورهای چین؛ برزیل، آفریقای جنوبی، هند، ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی به میزبانی روسیه باهدف بررسی برنامه و دستور کار و پیش نویس بیانیه اجلاس آتی وزرای حمل ونقل کشورهای عضو بریکس به صورت آنلاین برگزار شد.

نشست وزرای حمل ونقل کشورهای عضو که قرار است در خردادماه ۱۴۰۳ در سنت پترزبورگ روسیه برگزار شود، به موضوع دیجیتالی شدن حمل ونقل، ایجاد پلتفرم های لجستیکی حمل ونقل بین کشورهای عضو بریکس؛ حمل ونقل پایدار، حمل ونقل سبز و توسعه همکاری های فی مابین از طریق سرمایه گذاری های مشترک و موضوع های دیگر می پردازد.

در نشست امروز کارشناسان ارشد که به میزبانی روسیه برگزار شد و نمایندگانی از بخش های مختلف حمل ونقل کشورهای عضو به ویژه ایران در آن حضور داشتند، بر اهمیت بخش حمل ونقل و ترانزیت به عنوان عمده ترین ابزار توسعه تجارت میان اعضا تمرکز داشت.

همچنین متن پیش نویس پیشنهادی روسیه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارشناسان ارشد حمل ونقل کشورها نظرات تکمیلی خود را تا حداکثر دوشنبه آتی به صورت رسمی ارائه کنند.

در این نشست ویدئوکنفرانسی، خسرو سرایی مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی و همکاران وی حضور داشتند.

گروه بریکس شامل پنج کشور روسیه برزیل، هند، آفریقای جنوبی و چین در سال ۲۰۰۹ میلادی با دستور کار توسعه اقتصادی و تجاری بین اعضا شکل گرفته و به تدریج کشورهای ایران، اتیوپی، عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی به آن پیوسته یا در حال الحاق هستند.

گروه بریکس شامل بیش از نیمی از جمعیت دنیا است و کشورهای مطرح چین، روسیه، هند و برزیل و دیگر کشورهای درحال توسعه را شامل می شود که اگر چه دارای پراکندگی جغرافیای هستند لیکن از اهداف مشترک اقتصادی و تجاری برای هم افزایی منافع مشترک برای تنظیم دستور کار توسعه اقتصادی و رونق تجاری خارج از انحصارگرایی تجاری غرب شکل گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.