| کد خبر: 268286 |

طولانی‌ ترین پل جهان؛ شاهکاری که ۴ ساله ساخته شد​

پل بزرگ دانی یانگ کانشان در چین که بخشی از راه آهن پرسرعت پکن-شانگهای است، برای تبدیل شدن به طولانی ترین پل دنیا، شانگهای و نانجینگ را به هم متصل می کند.

تین نیوز

پل بزرگ دانی یانگ کانشان در چین که بخشی از راه آهن پرسرعت پکن-شانگهای است، برای تبدیل شدن به طولانی ترین پل دنیا، شانگهای و نانجینگ را به هم متصل می کند. این شاهکار مهندسی تحسین برانگیز ۱۶۴٫۸ کیلومتر طول دارد و از شالیزارها، دریاچه ها، رودخانه ها و حتی شهرهای مختلف می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز ، پل بزرگ دانی یانگ کانشان که به موازات رودخانه ی یانگ تسه و از دهانه ی آن در شانگهای می گذرد، ۱۰۰ متر ارتفاع دارد؛ اما با توجه به اینکه برای عبور کشتی ها از زیر آن طراحی شده، ارتفاع برخی از قسمت هایش به ۱۵۰ متر می رسد.

طول پل و ناهمواری های زمین های زیر پل سبب شده اند تا این سازه در بخش های مختلف خود هم به عنوان پل راه آهن و هم پل کابلی درنظر گرفته شود. پل های دره گذر (Viaducts) به عنوان پل هایی شناخته می شوند که مجموعه ای از برج ها یا طاق ها در زیر پل، از آن ها پیشتیبانی می کنند. این درحالی است که پل های کابلی توسط کابل های مورب و مستقیم کششی که در برج های بالای پل اجرا شده اند، پشتیبانی می شوند.

این پل به قدری طولانی است که یک بخش های فرعی آن که به عنوان پل دره گذر لانگ فانگ-کینگ شیان شناخته می شود، می تواند به عنوان دومین پل طولانی جهان با طول ۱۱۴ کیلومتر درنظر گرفته شود.

ساخت پل دانی یانگ کانشان تنها ۴ سال طول کشید

تکمیل پل بزرگ دانی یانگ کانشان تنها چهار سال طول کشید و این سازه ی باشکوه در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. این پل، مدت زمان سفر با قطار از نینگبو به جیشانگ را از ۴ ساعت و نیم به ۲ ساعت کاهش داد.

هزینه ی سرسام آور ساخت پل، ۸٫۵ میلیارد دلار، یعنی ۵۱ میلیون دلار به ازای هر کیلومتر اعلام شده است. کل پل از حدود صدها هزار تن فولاد ساخته شده و درحدود ۱۱٬۵۰۰ ستون بتنی آن را نگه می دارند. تنها بخشی از پل که از دریاچه ی یانگ چنگ در سوژو عبور می کند از ۲ هزار ستون تشکیل می شود.

علی رغم ساخت وساز نسبتا سریع پل بزرگ دانی یانگ کانشان، این سازه مقاومت لازم را دربرابر بلایای طبیعی منطقه (مانند زلزله و طوفان) دارد. این پل از مقاومت کافی دربرابر ضربه ی مستقیم ۳۰۰ هزار تنی یک کشتی نیروی دریایی هم برخوردار است. کارشناسان عمر پل باشکوه را بیش از ۱۰۰ سال تخمین زده اند.

این پروژه، علاوه بر بهبود عملکرد حمل ونقل عمومی در منطقه، به خودی خود به یک جاذبه ی توریستی نیز تبدیل شده است. درحال حاضر مردم از سراسر جهان به این منطقه سفر می کنند تا سوار بر قطار لذت تماشای مناظر زیبای اطراف را تجربه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.