| کد خبر: 265468 |

تشکیل کمیته مشترک بین ترکمنستان و افغانستان برای تقویت همکاری های راه آهن

در این نشست تصمیم به ایجاد کمیته مشترک حمل و نقل ریلی ترکمنستان و افغانستان متشکل از مقامات راه آهن هر دو کشور گرفته شد.

تین نیوز

 در تاریخ 1 دسامبر 2023، هیئتی از افغانستان به سرپرستی بخت الرحمن شرافت، رئیس عمومی اداره راه آهن افغانستان، با عزات آتامیرادوف، رئیس آژانس ترکمن دمیریولاری (راه آهن ترکمن) ملاقات کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده حمل و نقل ، سرویس مطبوعاتی اداره راه آهن افغانستان، در این دیدار بحث های عمیقی در مورد همکاری های دوجانبه در بخش راه آهن مطرح شد. شرافت با ابراز قدردانی از همکاری ترکمنستان، بر لزوم بهبود خدمات در بنادر خشک ترغندی و آقینه افغانستان تاکید کرد و تصریح کرد که افزایش ترافیک ریلی بین افغانستان و ترکمنستان برای دو طرف مفید خواهد بود.

در این نشست تصمیم به ایجاد کمیته مشترک حمل و نقل ریلی ترکمنستان و افغانستان متشکل از مقامات راه آهن هر دو کشور گرفته شد. هدف اصلی این کمیته، تسهیل بیشتر هماهنگی بین دو کشور است. علاوه بر این، قرار شد که یک هیئت فنی ترکمنستان برای بازدید از مسیر اندخوی - شبرقان و ترغندی - هرات در کنار یک تیم فنی افغان به افغانستان سفر کند.

در آینده طرح ساخت این خطوط تدوین خواهد شد. علاوه بر این، طرف ترکمنستان تمایل خود را برای پذیرش دانشجو افغان برای تحصیل در حوزه حمل و نقل ریلی ابراز کرد. طرف ترکمنستان زمان تحصیل و تعداد پذیرفته شدگان را به زودی به طرف افغانستان اعلام خواهد کرد. در حال حاضر شبکه های ریلی افغانستان از دو نقطه ترغندی و آقینه به سیستم ریلی ترکمنستان متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.