| کد خبر: 265409 |

رشد ۱۴ درصدی صادرات از مرز ریلی سرخس

مدیرکل راه آهن خراسان از رشد ۱۴ درصدی صادرات از مرز ریلی سرخس در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن خراسان از رشد ۱۴ درصدی صادرات از مرز ریلی سرخس در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۵۲۳ هزار تن محموله صادراتی با هشت هزار و ۳۵۳  دستگاه واگن در هشت ماهه نخست سال جاری، در اداره کل راه‌آهن خراسان بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس، به مقاصد کشورهای آسیای میانه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

سهم 74 درصدی راه‌آهن خراسان از صادرات مرز ریلی سرخس

مدیرکل راه آهن خراسان ادامه داد: اداره کل راه‌آهن خراسان با بارگیری ۵۲۳ هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده که دارای سهم ۷۴ درصدی از کل صادرات مرز ریلی سرخس است.

به گزارش روابط عمومی راه آهن خراسان، نصیری ورگ افزود: عمده کالاهای صادراتی، سیمان با سهم ۴۶ درصدی و مصالح ساختمانی با سهم ۱۸ درصدی بوده است و عمده مقاصد نیز کشور ترکمنستان با سهم ۴۲ درصد، تاجیکستان ۲۸ درصد و ازبکستان ۲۲ درصد است.

وی تاکید کرد: در سال جاری با انتقال کامل صادرات ریلی اداره کل راه آهن خراسان به ایستگاه شهید مطهری، سهم صادرات این ایستگاه از مرز سرخس به ۶۰ درصد رسیده است و در حال حاضر این ایستگاه بیشترین سهم بارگیری صادرات ریلی کل کشور را دارد. 

مدیرکل راه آهن خراسان اظهار کرد: کمک به رفع موانع واحدهای تولیدی و حمایت از بخش صنعت و صادرات، از اهداف راه‌آهن است که با تلاش در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه‌آهن و بخش خصوصی از طریق کشورهای آسیای میانه، ایجاد بستر لازم جهت استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات، ارائه خدمات به مشتریان ریلی در ایام تعطیل، ارائه تخفیفات متنوع برای کالاهای صادراتی و جلسات چندجانبه با واحد های تولیدی و صنعتی، سعی در تحقق این امر شده است.

مصطفی نصیری ورگ یادآور شد: با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت و افزایش ضریب ایمنی و همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی، رونق اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات از طریق شبکه ریلی، سبب افزایش درآمد واحدهای تولیدی و همچنین جذب بازارهای جدید در کشورهای آسیای میانه می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چیه آقای مهندس نصیری ورگ
    ارباب دکتر میعاد خان صالحی ، فرمان مصاحبه داده .
    شما ناتوانی از سال ۹۸ یک مقوله آژانس مامورین رو حل کنی
    حالا چی می بافی

  • غلام 0 0

    ناراحت نشو
    یه وقتش ایشون هم خواهد رفت زیر ضرب
    نزدیکه