| کد خبر: 265111 |

شرایط بد جوی ۷۶۰ پرواز را در آلمان لغو کرد

شرایط بد جوی و بارش بی سابقه برف در اروپا باعث شد فقط ۷۶۰ پرواز در جنوب آلمان لغو شود.

تین نیوز

شرایط بد جوی و بارش بی سابقه برف در اروپا باعث شد فقط ۷۶۰ پرواز در جنوب آلمان لغو شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سخنگوی فرودگاه مونیخ آلمان در گفت و گو با شبکه خبری سی. ان. ان آمریکا گفت که حدود ۷۶۰ پرواز این فرودگاه در روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) به علت بارش سنگین برف لغو شد.

بنابراین گزارش، بارش سنگین برف همچنین منجر به بسته شدن ایستگاه مرکزی قطار (بان هوف) مونیخ بر روی قطارهای ورودی به آن شد، در همین حال خطوط تراموا، اتوبوس و دیگر خدمات ریلی در این کلانشهر اروپایی نیز به حالت تعلیق در آمدند.

لغو پروازها 1

شرکت ملی راه آهن آلمان «دویچه بان» (Deutsche Bahn) نیز در این باره اعلام کرد که این شرکت تا روز دوشنبه به علت تاثیرات ناشی از بارش سنگین برف با ترافیک سنگین ریلی مواجه خواهد بود و بسیاری از مسافران در ایستگاه مرکزی گرفتار آمده اند.

بارش برف در مونیخ که حدود ۴۴ سانتی متر بوده از سال ۱۹۳۳ بدین سو بی سابقه گزارش شده است.

بارش برف در بسیاری از کشورهای اروپایی سیستم حمل و نقل هوایی و حتی زمینی آنها را مختل کرد تا جایی که اکثر فعالیت های روزمره در کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش، سوئد و انگلیس به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات بوندسلیگا آلمان نیز دیروز از لغو چندین مسابقه ملی فوتبال خبر دادند.

در اتریش و سوئیس، بارش برف موجب شده تا مقامات نسبت به خطر سقوط بهمن هشدار دهند. در استان های تیرول و فورارلبرگ در غرب اتریش نیز بارش برف به ۵۰ سانتی متر رسیده است و مقامات سطح هشدارها را در بالاترین رقم ممکن قرار داده اند.

گزارش ایرنا از لندن نیز حاکی است که کاهش شدید دمای هوا و بارش سنگین برف در بیشتر مناطق انگلیس باعث شد تا همه پروازها در فرودگاه گلاسکو لغو و هزاران مسافر سرگردان شوند.

لغو پروازها 2

بارش برف سیستم حمل و نقل شهری را نیز مختل کرده است. شبکه ملی ریل انگلیس درباره تاخیر طولانی در تردد قطارها طی سه روز آینده هشدار داد. پلیس هم از رانندگان خواسته تا هنگام تردد در خیابان ها احتیاط کنند.

اداره هواشناسی انگلیس برای سواحل شمالی و جنوب غرب اسکاتلند و همچنین سواحل جنوبی انگلیس هشدار زرد آب وهوایی صادر کرده است. بر اساس گزارش این سازمان، وضعیت شدید آب وهوایی و هشدارها تا تا پنجم دسامبر (۱۴ آذر) ادامه دارد.

بنابر پیش بینی های هواشناسی، مناطق شمالی انگلیس و ارتفاعات در روزهای آتی بارش برف تا چهار اینچ (بیش از ۱۰ سانتی متر) و کاهش دما تا منفی ۱۰ درجه سانتی گراد را شاهد خواهند بود. گفته می شود که سرمای هوا ناشی از ورود سامانه بارشی از قطب شمال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.