| کد خبر: 262799 |

تغییرات در دستورالعمل های ایمنی کشتی های هیدروژنی و آمونیاکی

در دستورالعمل های ایمنی کشتی های هیدروژنی و آمونیاکی تغییراتی صورت گرفته است.

تین نیوز

کمیته فرعی حمل محموله ها و کانتینرها در توسعه پیش نویس دستورالعمل های موقت جهت ایمنی کشتی هایی که از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت استفاده می کنند، در نهمین جلسه خود (CCC 9، 20-29 سپتامبر 2023) پیشرفت قابل توجهی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، با در نظر گرفتن فوریت ارائه راهنمایی به ادارات، مالکان کشتی و صنعت به طور کلی در مورد استفاده ایمن از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت و در حمایت از اهداف انتشار IMO، کمیته فرعی موافقت کرد که کارگروهی بین جلسه ای را از تاریخ 9 تا 13 سپتامبر 2024 تشکیل دهد و این قبل از جلسه CCC 10 (مشروط به تأیید کمیته ایمنی دریایی (MSC) در جلسه 108 آن و تأیید توسط شورا)، برای نهایی کردن دستورالعمل ها خواهد بود.

اگر زمان اجازه دهد این گروه کاری همچنین دعوت خواهد شد تا پیش نویس دستورالعمل های موقت را برای کشتی هایی که از سوخت های نفتی با نقطه اشتعال پایین استفاده می کنند، توسعه دهد.

این کمیته فرعی با پیش نویس بخشنامه MSC در مورد دستورالعمل های موقت برای استفاده از محموله گاز مایع (LPG) به عنوان سوخت و به منظور تصویب توسط MSC 108 موافقت کرد که پوشش اضافی برای کشتی ها تحت کد IGC و تکمیل کننده دستورالعمل های موقت برای ایمنی کشتی هایی می باشد که از سوخت LPG استفاده می کنند و مورد تایید MSC 107 است.

در همین حال، کمیته فرعی همچنین توسعه پیش نویس اصلاحات در کد IGC را با توجه به استفاده ایمن از LPG به عنوان سوخت، بر اساس دستورالعمل های موقت، و همچنین مقرراتی برای استفاده ایمن از LPG به عنوان سوخت برای حامل های گاز محموله هایی غیر از LPG ذکر شده در فصل 19 کد IGC آغاز کرد.

کمیته فرعی CCC نقشی حیاتی در توسعه مفاد فنی برای سوخت های جایگزین و فناوری های مرتبط ایفا می کند و تضمین می کند که پیامدهای ایمنی و خطرات احتمالی مرتبط با استفاده از سوخت های جایگزین و فناوری های مرتبط به درستی مورد توجه قرار می گیرند.

دستورالعمل هایی که قبلاً توسعه یافته اند عبارتند از:

  • دستورالعمل های موقت برای ایمنی کشتی هایی که از متیل/اتیل الکل به عنوان سوخت استفاده می کنند (MSC.1/Circ.1621).
  • دستورالعمل های موقت برای کشتی هایی که از سلول های سوختی استفاده می کنند (MSC.1/Circ.1647). و
  • دستورالعمل های موقت برای ایمنی کشتی هایی که از سوخت LPG استفاده می کنند (MSC.1/Circ.1666).

برنامه کاری که در این جلسه به روزرسانی شد، توسعه بیشتر دستورالعمل ها را تا سال های 2024 و 2025 با نهایی کردن مقررات اجباری برای متیل/اتیل الکل ها و توسعه بیشتر مقررات اجباری برای سلول های سوختی در CCC 12 در سپتامبر 2026 پیش بینی می کند.

موارد دیگری که در CCC 9 مورد بحث قرار گرفت عبارتند از: بازنگری مداوم آن در آیین نامه بین المللی ساخت و تجهیز کشتی های حامل گازهای مایع به صورت فله (کد IGC)، افزایش دفعات تصادفات مربوط به ورود به فضاهای بسته که منجر به تلفات جانی می شود، و پیش نویس بخشنامه کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) در مورد توصیه هایی برای حمل گلوله های پلاستیکی از طریق دریا در کانتینرهای باری.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.