| کد خبر: 261995 |

تاکسی های پرنده در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

یک سرویس تاکسی هوایی برقی در شهر پاریس برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است که می توان از آن برای حمل ونقل افراد، بسته ها، لوازم پزشکی و سفرهای اضطراری بهره برد.

تین نیوز

یک سرویس تاکسی هوایی برقی در شهر پاریس برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است که می توان از آن برای حمل ونقل افراد، بسته ها، لوازم پزشکی و سفرهای اضطراری بهره برد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  پاریس در نظر دارد که سرویس تاکسی هوایی برقی را برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ مورد استفاده قرار دهد.

به منظور سوار شدن در تاکسی هوایی باید در ابتدا احراز هویت بیومتریک صورت بگیرد، مسافران در یک سالن کوچک مسافربری منتظر می مانند و پنج دقیقه قبل از حرکت سوار تاکسی هوایی می شوند، سپس دوباره احراز هویت می شوند و به آن ها اجازه پرواز داده می شود؛ تاکسی هوایی برقی یادشده می تواند در یکی از پنج منطقه مشخص شده در پاریس فرود بیاید.

شهروندان هنوز در مورد استفاده از این تاکسی های هوایی برقی نظر خود را اعلام نکرده اند، اما اطلاعات ارائه شده نشان می دهد که این وسایل نقلیه چهار برابر آرام تر از یک هلیکوپتر هستند و میزان انتشار کربن در هوا را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مقامات مربوطه اعلام کرده اند که اشکال جدید حمل ونقل هوایی در مرحله اول به حمل ونقل هوایی کم کربن اشاره دارد، از این تاکسی هوایی برقی می توان برای حمل ونقل افراد، بسته ها، لوازم پزشکی و سفرهای اضطراری بهره برد.

شرکت سازنده آلمانی Volocopter که بر این پروژه نظارت دارد، امیدوار است هرچه سریع تر تائیدیه لازم از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) را دریافت کند؛ مدیر فروش این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر اولین اولویت و چیزی که روی آن کار می کنند و تمام منابع خود را به آن اختصاص می دهند، صدور گواهینامه این وسیله نقلیه است؛ بنابراین به نظر می رسد که شرکت سازنده به جای ارائه وعده هایی که هرگز نمی تواند به آن ها عمل کند، به دنبال یک هدف معقول است، هدفی که پتانسیل محقق شدن را داشته باشد.

احتمالاً پاریس اولین شهری خواهد بود که سرویس تاکسی پرنده را راه اندازی می کند؛ کمتر از یک سال تا بازی های المپیک قرصت باقی مانده است تا مقامات و سازمان های مربوطه استفاده از این سرویس را تائید کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.