| کد خبر: 260643 |

آمریکا تا سال ۲۰۲۷ اولین هواپیما را با بال یکپارچه می‌ سازد

نیروی هوایی آمریکا از شرکت JetZero خواسته است که تا سال 2027 نمونه اولیه ای از یک هواپیمای بال تلفیقی را برای آن ها بسازد.

تین نیوز

نیروی هوایی آمریکا از شرکت JetZero خواسته است که تا سال 2027 نمونه اولیه ای از یک هواپیمای بال تلفیقی را برای آن ها بسازد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، نیروی هوایی آمریکا تحت یک برنامه 235 میلیون دلاری، از شرکت JetZero خواسته است تا برای نمایش توانایی هواپیماهای بال تلفیقی یا بال یکپارچه با بدنه (Blended Wing)، نمونه اولیه ای از این محصولات را بسازد. این فناوری ممکن است در آینده به کلاس جدیدی از وسایل حمل ونقل نظامی تبدیل شود.

نیروی هوایی آمریکا تخمین می زند که هواپیماهای مخصوص حمل ونقل سالانه حدود 60 درصد از سوخت جت، معادل 4.5 میلیون لیتر سوخت را مصرف می کنند. ازاین رو، نیروی هوایی، ناسا و واحد نوآوری های دفاعی آمریکایی به دنبال ارزیابی شرایط هواپیماهای بال تلفیقی به عنوان راهکاری برای کاهش این حجم بالا از مصرف سوخت هستند.

یک هواپیمای بال تلفیقی به نوعی از ترکیب هواپیماهای مرسوم و بال دیس ها به وجود می آید که نیروی پسار یا مقاومت شاره را حداقل 30 درصد کاهش می دهد. با تبدیل بدنه هواپیما به حالت یک ایرفویل که موجب ایجاد نیروی بالابری در بال ها می شود، بهره وری این هواپیماها افزایش می یابد.

هواپیما با بال های تلفیقی 2

آمریکا با هواپیمای بال تلفیقی مصرف سوخت خود را کاهش می دهد

با این کار نویز هم کمتر می شود و می توان تا 50 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کرد. از طرف دیگر، فضای بیشتری در اختیار مسافران و محموله ها قرار می گیرد و همچنان می توان از این هواپیماها در فرودگاه های فعلی استفاده کرد.

البته افزایش فضای داخلی معمولاً نکته ای منفی برای هواپیماهای مسافربری محسوب می شود، چون هواپیماهای بال تلفیقی پنجره ندارند؛ اما در استفاده های نظامی، تمرکز بر حمل بار است. به علاوه، اگر قرار بر حمل مسافر باشد، پرسنل نظامی معمولاً به پرواز در این هواپیماهای بدون پنجره عادت دارند.

هواپیماهای بال تلفیقی می توانند موتور خود را بالای بدنه قرار دهند. با این کار، نه تنها بهره وری آن ها افزایش می یابد، بلکه می توانند در باندهای پروازی غیرهموار عملکرد بهتر و ایمن تری داشته باشند.

«فرانک کندال»، وزیر نیروی هوایی ارتش آمریکا می گوید: «هواپیماهای بال تلفیقی پتانسیل این را دارند که نیاز به سوخت را به طرز چشمگیری کاهش و دسترسی به نقاط مختلف جهان را افزایش دهند. حمل سریع و بهینه نیرو و بار در مسافت های طولانی قابلیتی است که می تواند به توانمندسازی استراتژی امنیت ملی ما کمک کند.»

اولین نمونه از هواپیماهای این پروژه احتمالاً در سال 2027 به پرواز درخواهد آمد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.