| کد خبر: 260333 |

◄ رکورد سود دهی هواپیمایی لوفت هانزا در سال 2023

سوددهی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا همچنان در حال افزایش بوده و تعداد مسافران جابجاشده و قیمت بلیت پرواز نیز سیر صعودی را طی می‌کنند.

تین نیوز

سوددهی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا همچنان در حال افزایش بوده و تعداد مسافران جابجا شده و قیمت بلیت پرواز بزرگترین ایرلاین جهان نیز سیر صعودی را طی می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از Financial Times، هواپیمایی لوفت هانزا از رکورد سود دهی این شرکت در سال 2023 خبر داد و افزایش تقاضای سفر و سیر صعودی قیمت بلیت پروازها را در ایام پساکرونا پیش بینی کرد. این شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمانی، میانگین درآمد به ازای هر مسافر در هر مایل را در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی افزایشی می داند، میزانی که در قیاس با مشابه سال گذشته نیز بالاتر است.

سود تعدیل شده لوفتهانزا بدون محاسبه مالیات و نرخ بهره در سه ماه دوم سال 2023 به رقم 1.1 میلیارد دلار رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 177 درصدی را نشان می دهد و یک رکورد محسوب می شود. لوفت هانزا که شامل دو شرکت Eurowings و Swiss نیز می شود در 6 ماه اول امسال حد فاصل ژانویه تا ژوئن 55 میلیون مسافر را جابجا کرد که افزایش یک سوم برابر را نسبت به سال گذشته نشان می دهد، هرچند که به دلیل کمبود گسترده کارکنان، آمار جابجایی مسافر نسبت به آمار سال 2019 (پیش از شیوع کووید) همچنان کمتر است. 

Carsten Spohr مدیر لوفت هانزا اعلام کرد که این شرکت از آغاز سال 2023، ماهانه 1000 نفر کارمند جدید را در لوفتهانزا استخدام کرده که در تاریخ این شرکت هواپیمایی یکی از 3 اقدام بزرگ و تاریخی محسوب می شود. این شرکت گفت ظرفیت ارائه شده توسط خطوط هوایی خود را به دلیل " تداوم تنگناها در سیستم ترافیک هوایی اروپا " در پایین ترین حد از محدوده پیش بینی قبلی حفظ خواهد کرد. تقاضای شدید همراه با محدودیت های عرضه به شرکت های هواپیمایی اجازه داده است تا قیمت های بالاتری را اعمال کنند و میانگین افزایش قیمت بلیت های پرواز از تورم پیشی گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.