| کد خبر: 260319 |

امضای قرارداد همکاری برای توسعه پایانه غلات بندر کوریک قزاقستان با گروه بنادر ابوظبی

روه بنادر ابوظبی، قراردادی را با گروه سرمایه گذاری سیمرغ که مالک و توسعه دهنده پایانه دریایی چند منظوره "سارژا" در بندر کوریک قزاقستان است، امضا کرد.

تین نیوز

روه بنادر ابوظبی، قراردادی را با گروه سرمایه گذاری سیمرغ که مالک و توسعه دهنده پایانه دریایی چند منظوره سارژا در بندر کوریک قزاقستان است، امضا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، بر اساس مفاد این قرارداد، دو شرکت سرمایه گذاری مشترکی را برای توسعه و بهره برداری پایانه Sarzha که یک ترمینال بندری چند منظوره است، انجام خواهند داد.
 این قرارداد توسط عبدالعزیز زاید الشمسی مدیر عامل منطقه ای AD Ports Group و نورژان مرحبایف مدیر کل Semurg با حضور مرات کارابایف وزیر صنعت و توسعه زیرساخت قزاقستان، الماس آیداروف و معاون وزیر امور خارجه قزاقستان امضا شد.
عبدالعزیز زاید الشمسی مدیر عامل منطقه ای گروه AD Ports، گفت: این پروژه از اهمیت استراتژیک و قابل توجهی در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر (TITR) برخوردار است و یک نقطه عطف کلیدی در کریدور میانی خواهد بود.
وی همچنین افزود: این حرکت استراتژیک در یک مقطع حساس انجام می شود و بر تعهد گروه بنادر ابوظبی بر گسترش حضور خود در آسیای میانه تأکید دارد.
نورژان مرحبایف مدیر عالی رتبه SEMURG INVEST LLP نیز گفت: بنادر دریای خزر به عنوان نقاط کانونی محوری در زنجیرۀ تأمین لجستیک جهانی در حال رشد هستند و همکاری بین دو شرکت با توجه به تجربه و تخصص گروه بنادر ابوظبی AD Ports انگیزه جدیدی به توسعه بنادر در قزاقستان خواهد داد.
رد و بدل شدن این قرارداد در پی امضای تفاهم نامه ای است که برای همکاری راهبردی در توسعه ناوگان دریایی و زیرساخت های ساحلی دریای خزر در حضور رئیس امارات متحده عربی، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، و رئیس جمهور قزاقستان، قاسم جومارت توکایف، امضا شد.
 چندی پیش گروه سیمرغ قزاقستان تفاهم نامه همکاری دوجانبه خود با شرکت ایرانی پدیدآوران امید ساحل برای استفاده مشترک از ظرفیت های بنادر کوریک و امیرآباد برای توسعه حمل و نقل غلات در محدوده دریای خزر و اتصال شیکه مذکور با کشور های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و سواحل شرقی آفریقا را با استفاده از ظرفیت های کریدور شمال - جنوب امضا کرده بود.
گروه بنادر ابوظبی نیز چندی پیش طی قراردادی با بندر کراچی پاکستان توسعه یکی از پایانه های کانتینری بندر مذکور را بر عهده گرفته بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.