| کد خبر: 259865 |

قربانیان خروج قطار مسافری در پاکستان به 30 کشته و 100 مجروح رسید

«سعد رفیق» وزیر خطوط راه آهن فدرال پاکستان نیز به رسانه ها گفت که تعداد تلفات این حادثه ممکن است افزوده شود چون حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

تین نیوز

قربانیان خروج مرگبار قطار مسافربری از ریل در جنوب پاکستان به 30 کشته و نزدیک به 100 مجروح رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس،  تعداد قربانیان حادثه خروج قطار از ریل در نزدیکی «نواب شاه» در جنوب پاکستان به 30 نفر افزایش یافته است. 

در حادثه این قطار که حدود 1000 مسافر داشته است، دست کم 100 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.  «محسن سیال» از مسئولان راه آهن به HUM News گفت: «این قطار از کراچی به ایبت آباد حرکت می کرد». طبق گزارش ها، حدود ۱۰ واگن از ریل خارج شده است. این مقام پاکستانی گفت که تا کنون اجساد 15 نفر از قربانیان حادثه، از لاشه قطار بیرون آورده شده اند.

«سعد رفیق» وزیر خطوط راه آهن فدرال پاکستان نیز به رسانه ها گفت که تعداد تلفات این حادثه ممکن است افزوده شود چون حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

حوادث در شبکه ریلی مستهلک پاکستان متداول است. دولت های متوالی سال ها به دنبال تامین بودجه برای ارتقای شبکه ریلی به عنوان بخشی از طرح کمربند و جاده چین برای پروژه های زیربنایی بوده اند.

در ژوئن ۲۰۲۱ دو قطار نزدیک «دهرکی» در ایالت سند با هم برخورد کردند که دستکم ۶۵ کشته و حدود ۱۵۰ زخمی برجا گذاشت. پیش از آن در اکتبر ۲۰۱۹، دستکم ۷۵ مسافر در آتش سوزی در قطار سریع السیر «تزگام» جان باختند. در سال ۲۰۰۵ هم در پی برخورد دو قطار در شهر «گهوتکی» ایالت سند بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.