| کد خبر: 258942 |

دیدگاه یک لکوموتیوران در مورد شرایط فعلی راه آهن:

◄ آیین نامه کیلومتراژ در آستانه فروپاشی و انفجار زنجیره وار سوانح

با این طراحی به اصطلاح موفقیت آمیز مدیر عامل، بستری مملو از خطرات و سوانح قطعی زنجیره وار، توسط مدیرعامل به همراه مدیران ارشد و اندک کارشناسان تنگ نظر اطراف ایشان در کاخ ساختمان عباس آباد، آگاهانه زیر پای ماموران خود پهن شده است.

تین نیوز

یک از لکوموتیورانان راه آهن در یادداشتی که برای تین نیوز ارسال کرده، دیدگاه خود در مورد شرایط فعلی شرکت راه آهن را بیان کرده است.

به گزارش تین نیوز، این لکوموتیوران پیش بینی کرده است که با توجه به شرایط موجود احتمال افزایش حوادث ریلی وجود دارد.

این یادداشت در ادامه آمده است:

« از چند گاهی سری به وبگاه  کم رونق راه آهن می زنم که معمولا خبری ندارد ولی در خبری که طی آن مدیرعامل راه آهن برای اهمیت تحول در ایمنی سخن فرسایی هایی طبق معمول کرده بود، بخشی از سخنان مدیرعامل برایم جالب بود.

خبری که طی آن مدیرعامل راه آهن بازنگری آیین نامه کیلومتراژ راه آهن را نمونه ای موفق از شروع حرکت به سمت اصلاح رویه ها در راه آهن دانسته و گفته بود: با تغییر و به روزرسانی این آیین نامه مبالغ پرداختی کیلومتراژ ماموران افزایش قابل توجهی پیدا کرده که نقش به سزایی در انگیزه بخشی به ماموران موثر در سیر و حرکت دارد. 

مدیرعامل راه آهن همچنین با بیان اینکه پس از اصلاح آیین نامه کیلومتراژ، اینک نوبت به موضوع ایمنی رسیده است، تاکید کرده بود: نگاه ما به ایمنی، نگاه تحولی است و باید در ستاد تحول نیز موضوع ایمنی با اولویت ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم  گام به گام به پیش برود.

به سرم زد برای صحت سنجی و راستی آزمایی این ادعای مدیرعامل در خصوص آیین نامه کیلومتراژی که اصلاح آن موفقیت آمیز توصیف شده تحقیق کوچکی انجام دهم و به نظرم رسید بهترین و موثرترین شیوه ، مقایسه خروجی های دست پخت مدیرعامل، در آیین نامه کیلومتراژ است.

دو لکوموتیوران پایه یک که با هم استخدام شده بودند و در یکی از مهمترین نواحی راه آهن ، همانند یکدیگر اقدام به حمل قطار فقط مسافری می کردند را با هم مقایسه نمونه ای کردم با این تفاوت که یکی از آنها بر مبنای عامل ساعت کار استاندارد 44 ساعت در هفته و مجموع حدودی 192 ساعت در ماه با 11 الی 12 سرویس کاری ،کار می کرد ( 44 ساعت کار در هفته یعنی انجام کار موظفی یک لکوموتیوران با شرایط بسیار ایمن تر و کم خطر تر ) و دیگری با 15 سرویس کاری و ساعت کاری مجموع 255 ساعت و البته بدون رعایت ساعت کاری استاندارد 44 ساعت . ( ساعت کاری بیشتر در شغل حساس لکوموتیورانی یعنی افزایش تصاعدی سوانح و حوادث ریلی و کاهش شدید ایمنی سیر برای قطارها.)

دریافتی لکوموتیوران با ساعت کاری استاندارد تعریف شده از آیین نامه بازنگری شده مدیر عامل ، چیزی حدود سه و نیم میلیون تومان و دریافتی لکوموتیوران با ساعت کاری بیش از حد استاندارد و با اختلاف ساعت کاری چیزی کمی بیش از 60  ساعت و حدود  سه و نیم  سرویس کاری بیشتر ، رقمی حدود هشت و نیم میلیون تومان می شد، به زبان ساده تر یکی 11 الی 12 سرویس کاری می آمد حدود سه و نیم میلیون دریافتی داشت و دیگری با 15 سرویس کاری و اختلاف سه سرویس ، چیزی حدود هشت و نیم میلیون دریافتی داشت یعنی قسمت اصلی و بیشتر به اصطلاح سیب زحمات کاری طاقت فرسای یک لکوموتیوران ، در اجبار و تکلیف به کار اضافی بیش از استاندارد در شغل بسیار حساسی همچون لکوموتیورانی قرار دارد و برای لکوموتیورانان همترازی که بیش از اینها کار می کردند اعداد دریافتی بسیار بسیار بیشتر بود که فعلا  از ذکر جزییات آن صرفه نظر می کنم.

در نتیجه با این طراحی به اصطلاح موفقیت آمیز مدیر عامل، بستری مملو از خطرات و سوانح قطعی زنجیره وار، توسط مدیرعامل به همراه مدیران ارشد و اندک کارشناسان تنگ نظر اطراف ایشان در کاخ ساختمان عباس آباد، آگاهانه زیر پای ماموران خود پهن شده است.

این مطلب این قدر واضح است که به نظرم دیگر نیازی به آوردن استدلال بیش از این برای آن نمی بینم.

 اما

هر مامور سیر و حرکتی راه آهن ( کیلومتراژ بگیری ) به طور طبیعی در یک سال تقویمی دچار اتفاقاتی نظیر فوت اقوام و آشنایان ، ازدواج و مراسمات ، مریضی و مسافرت و برخی اتفاقات غیر مترقبه دیگر می شود و این یعنی حداقل در طی چهار ماه دریافتی او از هشت و نیم میلیون به علت کسر سه سرویس کاری در هر ماه ، به سه و نیم میلیون کاهش و به شدت از سوی مدیرعامل راه آهن جریمه می شود و لذا در حال حاضر به ناچار برای جبران و فرار از این تنبیه زیرپوستی جناب مدیر عامل نخبه، به جای اینکه در طی 30 روز 15 سرویس کاری انجام دهد در طی 23 الی 25 روز، این 15 سرویس کاری را با اقدام به رفتن به سرویس های طولانی تر و اعصاب خرد کن تر و بسیار پر خطر تر، با اعزام به کار با استراحت بسیار کم تر جبران کند تا بتواند هم به ضروریات زندگی اش برسد و هم از زیر بار آیین نامه استثماری مدیرعامل و مدیران راه آهن فرار کند،  هم جوابگوی خانواده اش باشد،  هم به آیین نامه مدیرعامل تمکین کند و به دستگاهی تبدیل شود که برای صاحبش، همیشه در حالت حداکثر توان و دور، کار می کند که آخر این کار و رویه غلط،  به خودسوزی و دگر سوزی سرمایه های انسانی و غیر انسانی در راه آهن منجر خواهد شد خطری که آژیرش بلند شده و نمونه های پی در پی حوادث با شدت و حدت بسیار زیاد، زنجیره وار تکرار می شود.

 مدیرعامل به اتفاق معاون ناوگان خود در ادامه ، طرحی یک طرفه و کذایی به نام اخذ امضا و تعهد در هر سرویس کاری برای مدیریت این موضوع و لاپوشانی افتضاح خودساخته طراحی کرده اند که منجر به وقوع اصطکاک های کاری شدید از سوی کارکنان و عدم اجرای آن توسط مدیران نواحی شده و این طرح متناقض در حال حاضر از سوی همه (کارکنان و مدیران نواحی )رها شده و اجرا هم نمی شود.

فارغ از وجود حقایقی همچون تخلفات متعدد و غیرقانونی بودن آیین نامه مورد موفق ادعایی ایشان و در جریان بودن استنکاف وی از آرای دیوان که در حال حاضر باعث در جریان بودن پرونده رسیدگی و تعقیب قضایی وی از سوی دیوان می باشد اگر ایشان به فکر میز و صندلی خود و مدیران ارشد و رفقای خاص خود می باشد لازم است به جای اینکه به فکر تحول در ایمنی راه آهن در آتی باشد به فکر تمکین به قانون و جمع کردن سریع بساط این بمب فعال شده (آیین نامه کذایی تحولی کیلومتراژ) توسط خود و دوستان ، باشد وگرنه خروجی این آیین نامه چنان سونامی های پی در پی خطرناکی در سطح کل شبکه ریلی ایجاد خواهد کرد که هیچ کسی را تاب و یارای مقابله با آن نخواهد بود.

از جناب وزیر راه و شهرسازی هم به نظرم آبی گرم نشده و نمی شود شاید اَبر امواجی که از سونامی های کاری جناب مدیرعامل راه آهن به سمت وی آید ایشان را البته شاید بسیار دیر هنگام از این بی تفاوتی بیدار کند.

در سانحه نه چندان دور خروج از خط دو لکوموتیو آلستوم گفته شد حدود یک و نیم میلیون دلار خسارت وارد شده است که با دلار 50 هزار تومان چیزی حدود 75 میلیارد تومان می شود. خسارات سوانح در راه آهن ، مثل پراید نیست لذا لطفا یک نفر جلوی ایشان را بگیرد. »

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 10 15

    این "یکی از لکوموتیورانان" کی هست؟؟ اسم نداره؟

    تمامی این مطالب قبلا در مورد کیلومتراژ گفته شده و جوابش را هم گرفته اند!

    • غلام 14 5

      جوابش برادر چی بوده که گرفتن
      همی الان آیین نامه بدون ابلاغ به نواحی در حال اجراست که این یعنی فساد مطلق .
      جوابش رو باعث و بانی آیین نامه ی کذایی با بی آبرویی ناشی از حوادث وحشتناک داره می گیره و خواهد گرفت
      در گذشته در هر چند سال یک سانحه مثل حادثه سه هفته پیش داشتیم الا در طول یک سال چندین حادثه داشتیم این صحبت شما در گرفتن جواب نشون میده یا نفهمیدین مطلب رو و یا نمی خواهید بفمهمید

    • ناشناس 13 7

      شما فرض کن اسمش آقای الف هست
      اسمش برات مهم تره یا منطق مطالبش

    • یک کارمند 17 4

      از اقدامات چکشی مدیر عامل عزیز که منتقدانش را اخراج می کند، انتظار معرفی آن یکی را دارید؟؟؟ جواب های گرفته شده را هم به دیوان ارائه کنند که این آئین نامه من درآوردی را خلاف قانون تشخیص داده اند.

  • امیرعلی 6 16

    اصلاح آیین نامه کیلومتراژ اقدام مهم و بزرگی بوده که توسط آقای صالحی و تیمشون انجام شده. مشخص است که کار یا اضافه کاری بیشتر حتما توام با دریافتی بیشتر خواهد بود. ضمنا اینطور نیست که یک لکوموتیوران هر ماه بدون استثنا با وقایع غیرمترقبه و غیبت در کار مواجه شود. قطعا همین اصلاح کیلومترآژ برای تمامی لکوموتیورانان افزایش درآمد را به همراه داشته حالا برای برخی بیشتر وبرای برخی هم کمتر.

    • ناشناس 10 2

      اون نگفته هر ماه با یک مسأله ای مواجهند
      گفته حداقل در چهار ماه در سال مواجهند
      و در اون جا خیلی پر فشار باید کار کنن
      در ضمن یکی بیشتر از دیگری کار کنه بیشتر باید بگیره حرف درستی هست اما نسبت بیشتر گرفتنش اگه خیلی باشه یک تهدید و بی عدالتی هست

    • ناشناس 11 2

      جالبه دیوان آیین نامه رو غیر قانونی اعلام کرده آقای مدیر عامل جلوی رای دیوان واستاده
      و از اجرای اون استنکاف کرده و تمکین نمی کنه

  • ناشناس 3 14

    داداش ناشناسی که ایراد میگیری!
    آقای الف یا ب که نشد اسم!
    اینجا خیلی کارشناسا که خط و ربطشون هم معلومه راحت با اسم خودشون مطلب انتقادی میذارن!

    من تا حالا ندیدم هیچ کارشناس مشخصی به کیلومتراژ ایراد واضح گرفته باشه جز چند لکوموتیوران که زورشون میاد همکارایی که سیر بیشتر رفتن از اونا بیشتر میگیرن. انصاف هم وخب چیزیه واللللا

    • کریم 0 0

      فرض کن اسمش باشه ابو علی سینا یا زینال بندری ،
      الان مشکل شما حل شد
      منطقش رو با منطق رد کن

    • ناشناس 0 0

      الان شما هم که ناشناس مطلب نوشتی

    • قلی 0 0

      علی ای حال این جوری کار کردن یعنی هر ماه یک سانحه وحشتناک رخ خواهد داد

    • ناشناس 0 0

      حرفت خیلی بی ربطه، کدوم کار کارشناسی درست تا حالا توی راه‌آهن انجام شده که این دومیش باشه، اصل حرف مثل اینکه متوجه نشدی، برای دریافتی بیشتر باید کار بیشتر و زیر استراحت مقرر انجام بدی و ابن یعنی عدم هوشیاری مناسب و به خطر افتادن ایمنی و ایجاد سانحه، آلام ما لکوموتیورانان شدیم کارگر درصدی یک فروشنده، هرچی بیشتر بفروشیم بیشتر سود میکنیم، هیچ قشری نمیتونه سختی های کار یک لکوموتیوران رو بفهمه، فقط یک محاسبه سر انگشتی از ارزش مادی دستگاهی که در اختیارش هست رو انجام بدید، شامل لکوموتیو، واگن‌های باری و محموله‌های آن، سالن‌های مسافری و مسافران آن، خواهید فهمید که چه شغل حساس و پر مسئولیتی هست، وقتی دستگاه نسبت به درست عمل کردن به این مسئولیت انتظار فراوان دارد در قبال باید حقوق و دستمزد متناسب با اون رو پرداخت کنه تا مامور دقدقه مالی نداشته باشد که بخواد زیر استراحت سرویس بره، حرف زیاد و شنونده کم

  • ناشناس 8 3

    عدالت در پرداخت خیلی مهمه
    اینکه یکی با ۱۹۲ ساعت کار بگیره سه و نیم میلیون و اون یکی با ۲۵۵ ساعت بگیره هشت و نیم میلیون تومان
    به دور از عدالت هست و نمی تونه ادامه داشته باشه

  • ابراهیم عبدی زمهریر 11 2

    بادرود.من هم به عنوان یک لکوموتیوران که ۲۴سال سابقه دائم در راه اهن تهران دارم.واقعا مطالب فوق صحیح میباشد.من در راه اهن کاملا استثمار میشوم.وضعیت ما به قدری افتضاح است که لکوموتیورانانی که موفق شدند به کادر اداری برون.دیگر حاظر نیستند برگردند..بنده دراین ۲۴سال خدمت حتی یکباره نشده ۴۸ساعت استراحت داشته باشم.ومعمولا به علت ناکافی بودن استراحت ما به طور خسته وخواب آلود رانندگی میکنیم.مدیران راه آهن می‌گویند که قوانین لکوموتیورانی باکارمندان فرق دارد!هرقانون استثماری باشد سر ما می‌آورند..

  • علی بابایی 11 1

    تعجب از دوستانی که استثمار با کار اضافی رو میبینند و از این سبک پاداش دهی برای بهره کشی دفاع میکنند. خدا نگذره از کسانی که مشاغل حستس ریلی رو به این وضعیت اقتصادی انداختند که اینطوری اسیر ساعات کاری بالا و دوری از خانواده شدند.

    اقایون. در ایین نامه استخدامی راه اهن و تبصره ماده ۲۸ اون کلا پرداخت اضافه کار ممنوع هست!
    یعنی راه اهن حق نداره از این مشاغل حساس کار اضافه بکشه.
    یعنی باید دریافتی اونها رو بدون اینکه کار اضافه بکنند ببره بالا تا درگیر کار اضافه و سانحه نباشند

  • میثم 5 2

    سلام
    آخه چقدر باید بخاطر پول کار اضافی بکنیم.
    همه کارشناسا میدونند این سیرهای اضافی دردسر سازه.
    ولی بخاطر منافع راه اهن و مدیران حرفی نمیزنن

  • مدیر ستادی راه آهن 1 13

    محل کار لکوموتیوران ها لکوموتیو هست و همون جا هم بهتر هست که تموم کنند و حرف مفت نزنند و به کار هوایی که بهشون مربوط نیست و جزو ملزومات مدیریتی است ورودی نداشته باشند

    • کارمند دون 1 1

      آقای مدیر ستادی خوشم میاد با دل و جرات صحبت می کنی

    • ناشناس 2 0

      اگر این حرف درسته بهتر آقای صالحی سریعتر یک چاره ای بیندیشد تا این وسط بیشتر آسیبی به کسی وارد نشه در صورت وقوع آسیب و حادثه این بار کارکنان قشنگ به حساب شما و سایر انبوه مدیران بی لیاقت شما خواهند رسید

    • ناشناس 1 1

      با یک حادثه دیگه صالحی استعفا میده و داستان جمع خواهد شد

    • یک کارمند 4 0

      تا وقتی حرف زدن و نظر یک مدیر ستادی تا این حد اسفناک باشد، مطمئنا نه فقط راه آهن به جایی نمی رسد، بلکه به ورطه نابودی خواهد رسید. #مدیر_بی_لیاقت

    • ناشناس 1 0

      جرات داری بیا رودروی لکوموتیورانان این حرف بزن تا حالیت کنند که حرف مفت کی میزنه

    • سد میعاد 1 0

      راه اهن مفت خور زیاد داره
      یکیش تو که اون کارانه های چرب و نرمی که میگیرن از صدقه سری مامورین قطاره
      پشت میز لم‌میدین و راه اهن رو به این روز انداختین با مدیریت پت و متی تون

  • مدیر غیر ستادی 4 1

    بهتره تو لفظ کامنت گذاشتن حدود تون رو رعایت کنید شما که می گی من مدیر ستادی ام من نمی دونن با توصیه و فامیل بازی می رییس شدی

  • شاه غلام 1 1

    لطفا تا دیر نشده یکی جلو خراب کاری های این آقای مدیر عامل را بگیرد

  • ناشناس 1 1

    اقا این کاری که ما داریم انجام میدیم دیگه لکوموتیو رانی نییس خر حمالی برا یه عده دزده

  • سید جواد 1 1

    با سلام
    لکوموتیورنی شغلی است ،مجری -ناظر و کیسه بوکس قانون هست پس ب اطمینان سعادتش در کنار قانون بودن است .

  • یدالله 3 0

    فصل الخطاب همه مدیران قانون است و ارا دیوان منطبق با قانون و شرع صادر میشود الان مدیریت راه اهن با استنکاف از اجرا ارا دیوان عدالت اداری ، قانون رو زیر پا گذاشته و تصرف غیر قانونی در اموال بیت المال دارد و باید پاسخگو باشد
    ... لوکوموتیوران مشهد
    مدیر ستادی حالا خودت معرفی کن والا ...

  • مدیر ارشد سابق با دیدگاهی منصفانه 0 1

    به یک لکوموتیوران فقط و فقط باید کیلومتراژ داد و تمام ، تا اینکه بازنشسته بشه
    چون سقفی نداره هم در پرداخت مالی و هم در محدود نبودن در زمان .
    قبول دارم هویج هست که زدن سر چوب و جلوش گرفتن
    اما چون خودشون هم راضی اند و مشتاق ، اشکالی در اون نمی بینم .
    اگه هم سالیانه رشد نداشته تقصیر مدیران راه آهن نیست
    تقصیر بی عرضه گی و عدم اتحاد خودشون بوده و اینکه خیلی خوش باورن مثل پی نوکیو که می خواست پول بکاره اما خر شد
    دوستان عزیز به جای فحاشی به ما مدیران ارشد راه آهن، لازم است به کارهای خودتون فکر کنید مفید تره
    از قدیم گفتن یک ساعت فکر کردن بهتر از هفتاد سال عبادته
    نکته آخر و مهم دیگه اینه که شما فکر می کنید ما مدیران راه آهن در حق شماها نامردی ها می کنیم اشتباه هست
    حقیقت این است اگر منصف باشیم هیچ کس اندازه خود شماها در حق خودتون بیشتر نامردی نمی کنید و زمینه رو برای اقدامات دیگران فراهم می کنید
    موفق باشید در حمل قطارهای راه آهن.
    دوست دارم نظرات شما در این مورد داشته باشم.
    مدیر ارشد سابق

    • یکی از مدیر ارشد نگران امور راه آهن 0 3

      با سلام
      در حال حاضر اگه مزیت در اختیار داشتن خانه های خوب سازمانی مدیران در راه آهن رو از اونها بگیریم و اینکه مدیر دارای روابط خاص با انبوه شرکت ها نباشه همون دزدی نکنه
      به نسبت مدیران سایر دستگاهها ، مزایای مدیران راه آهن خیلی خوب نیست
      با کار پر استرسی که داریم
      هر چند خوشبختانه تا حالا دم تیغ پیگرد جدی قرار نگرفته ایم که البته این مصونیت هم حق ما مدیران راه آهن هم هست البته اگر کسی منصف باشد این مساله برای او قابل درک است.
      مشکل دیگر هم عدم داشتن اجازه گفتگو ی مدیران ، از سوی مدیر عامل با کارکنان هست و بدتر عدم اجازه برخورد جدی با کارکنان معترض و البته پر رو .
      احتمالا به زودی با برطرف شدن موضوع رسیدگی دیوان عدالت اداری برای موضوع مدیر عامل محترم ، برخوردهای محکم و در خوری با این شلوغ بازی ها و شانتاژهای اندک کارکنان انجام خواهد شد و اقتدار آسیب دیده راه آهن باز سازی خواهد شد انشاالله
      راه آهن جای دو چیز است
      امر کردن مدیران و
      فرمانبری بی چون و چرای کارکنان
      و الا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد
      هر کسی ، هر عزیزی دوست ندارد از راه آهن می تواند برود و گر نه در مسیر اشتباهی سوار شده است و روزهای ناخوشی را برای خود رقم خواهد زد.
      بخواهیم نخواهیم
      راه آهن جای امر مدیران و فرمانبری کارکنان است .
      صریح مطلب را نوشتم و هشدار آمیز ،
      تا دوستان پند گیر پند بگیرند و ماموران قالتاق اتمام حجت

    • جلال .ق 0 0

      دوستان دعا کنند بر توفیقات مدیر عامل عزیز هر روز افزوده شود
      و با صبر و احترام و رعایت حرمت مدیران خدمتگزار راه آهن ،مشکلات را حل کنند .
      با کله شقی چیزی درست نمی شود
      و با ناسپاسی و قدر ناشناسی از زحمات مدیران بخصوص مدیر عامل محبوب و هیات مدیره ی عزیز ، دل این عزیزان را می شکنید و کارهایتان را سخت تر می کنید
      من از مدیران رده پایین راه آهن که مدتی است بازنشسته می باشم هستم
      این توصیه ها را به شما می کنم
      صبر داشته باشید صبر داشته صبر داشته و دایم چشم بگویید
      من از این روش بدی ندیده ام و کسانی هم که این جور رفتار کرده اند بد ندیده اند
      همیشه خانه سازمانی داشته ام مثل دیگر کارکنان که همیشه در سیر و دور از زن و بچه بوده اند نبوده ام و خوشبختانه از لحاظ مادی هم چند دستگاه آپارتمان الان دارم با روابطی بسیار خوب با همه مدیران سابق خودم .
      انشالله اگر اندک اشتباهی هم یا پارتی بازی داشته ام خداوند آن دنیا، با کرم خود از من می گذرد چون حرمت شکنی مدیران را نکرده ام .

      خلاصه دوباره می گویم صبر داشته باشید و دایم چشم بگویید چشم چشم چشم .
      دعاگوی همه تان و دلتنگ تان هستم
      جلال .ج

  • ناشناس 0 0

    کیلومتراژ صباحی در فراز است و صباحی در فرود .
    الان که در فرود است تا می توانید آن را جمع کنید
    در جمع معترضان معترض باشید
    و در مقابل مدیران، چاکر و سپاس گو
    و در حضور خودتان بگویید ...

  • یک راه آهنی 1 1

    هر آدم عاقلی به جای مدیر عامل می بود حتما از نقطه نظرات دقیق این لکوموتیو تشکر و قدر دانی می کرد و اونها رو سریعا در دستور کار اصلاح قرار می داد اما در برابر انتقادات منطقی و بجا بی تفاوتند و یا مقابله می کنند
    مدیر عامل در آخرین جلسه شورای مدیران گفته امثال این لکوموتیوران فاسدند!؟
    آیا با فاسد خطاب کردن لکوموتیوران حوادث روی نخواهد داد؟

    • عاقل 0 1

      فعلا به نظرم این لکوموتیورانی که این مطلب رو نوشته عاقل نبوده
      عاقلا آهسته میرن و میان که گربه شاخشون نزنه
      راستی راه آهن خیلی گربه داره خیلی

    • ناشناس 0 1

      زمانه همه چیز را حقیقت را ، دروغ را ، آشکار خواهد کرد
      خورشید همیشه پشت ابرها نمی ماند.

  • محمد 0 0

    یک قانون نوشتن که اگر غیر از این برنامه کار کنی در آمدت به شدت کم میشه، یک لوکوموتیوران نسبت به شغل و حساسیتی که هست حقوقی دریافت نمی کنه
    خیلی بگیره ۱۶ تا ۱۸ هست

  • ابراهیم عبدی زمهریر 0 0

    بادرود.من ۲۴سال سابقه مستمر در ناحیه تهران مشغول به کار هستم..متاسفانه وضعیت کاری مابسیار تاسف بار وغم انگیز است.ساعت کاری( ۴۴ساعت در روز است ) ولی بطور متوسط ما یک شب درمیان درسرویس هستیم.یعنی اینکه کاری که بخش های دیگری در راه اهن در زمان شب انجام می‌دهند ۴۸ساعت استراحت می‌کنند.ولی برای لکوموتیو رانان این قانون اجرا تمیشود.بنده در این مدت ۲۴سال خدمت یکبار هم نشد که ۴۸ساعت استراحت کنم..الان وضعیت طوری شده که هیچ کارمند اداری حاضر نیست که لکوموتیوران شود.وبالعکس اکثر ماها بدنبال راه فرار از این شغل هستیم.واقعا استثمار می‌شویم.نه خواب کافی داریم ونه استراحت کافی.خسته سرکار می‌آییم وخسته تر به خانه برمیگردیم.هیچ انگیزه ای نمانده که در این شغل بمانیم.درفکر اینم که به عنوان کارورز کار کنم.وازبار تمام مسولیت ها خارج شوم.اتفاقا روز شنبه که آقای مدیر برای مراسم افتتاحیه وارد لکوموتیو ما شدم.خدمتشان گفتم که الان یک نفر که دیزل را شستشو می کند از ما بیشتر حقوق می‌گیرد.ولی ایشان مدام می گفتند که کیلومتراژ تان چند درصد افزایش یافته است!!!!؟؟؟ ومحلی به وضعیت کاری ما نمی داد.!!!