| کد خبر: 256868 |

توسعه زیرساختهای رومانی برای بهبود عملکرد کریدور میانی

دی پی ورلد، بندر کنستانتا را به یک مرکز تجارت جهانی تبدیل میکند.

تین نیوز

دی پی ورلد امارات متحده عربی که مرکز آن در دبی قرار دارد، با دریافت یک کمک مالی ۳۸ میلیون یورویی (۴۰ میلیون دلاری) از وزارت حمل و نقل رومانی و اتحادیه اروپا، پایانه بندری کنستانتا (Constanta) در رومانی را به یک مرکز تجارت و لجستیک در سطح جهانی تبدیل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، سرمایه گذاری قابل توجه دی پی ورلد در بندر کنستانتای رومانی، که یکی از مهم ترین بنادر برای مبادله کالا و خودرو در نوار ساحلی دریای سیاه محسوب می شود، به آن اجازه خواهد داد تا به یک مرکز حمل و نقل چند وجهی تبدیل شده و تجارت کالاهای ورودی و خروجی به اروپا از طریق آن رقم بخورد و در عین حال توسعه زیرساخت های حیاتی حمل و نقل در رومانی نیز محقق شود.

در حال حاضر چند پروژه در مقیاس بزرگ در تاسیسات دی پی ورلد در رومانی در حال انجام است. 

دی پی ورلد مشغول توسعه یک پایانه جدید Ro - Ro در کنستانتا است و یک پایانه جدید چند وجهی نیز در شمال غرب رومانی برای تسهیل تجارت با کشورهای همسایه و سراسر قاره است.

 انتظار می‌رود که این پروژه‌های ترکیبی از سه ماهه سوم امسال، جریان عبور محمولات از رومانی را حدود یک میلیون تن در سال افزایش می دهند.

 هدف از این طرحهای توسعه، افزایش ظرفیت های حمل و نقلی و لجستیکی در اروپاست چرا که مشتریان به دنبال راه حل های سریع تر و انعطاف پذیرتر در بحبوحه افزایش تورم، افزایش هزینه های زندگی و عدم قطعیت در مورد مسائل ژئوپلیتیکی از جمله نبرد جاری بین روسیه و اوکراین هستند که باعث نگرانی در مورد آینده تجارت جهانی می شود.

دی پی ورلد برنامه توسعه بندر را در شش پایانه از ۱۱ پایانه اصلی خود در سراسر قاره اروپا در طول سال گذشته آغاز کرده است. 

پروژه های آنتورپ (بلژیک)، Novi Sad (صربستان)، Aiud (رومانی) و London Gateway (بریتانیا) در سال گذشته با سرعت ادامه یافت و پروژه های جدیدتر در کنستانتا (رومانی) و یارمکا (ترکیه) در سال پیش رو شکل پیدا می کند.

توسعه بندر Antwerp نیز بخشی از سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی (۲۱۳ میلیون دلاری) دی پی ورلد است که به افزایش توان سالانه و کمک به کاهش انتشار کربن کمک می کند.

در London Gateway، بالغ بر ۲۵۰ میلیون پوند (۴۳۲ میلیون دلار) در اسکله چهارم جدید آن سرمایه‌گذاری می‌شود که به تقویت اقتصاد محلی، تقویت انعطاف‌پذیری زنجیره تامین و افزایش ظرفیت برای پذیرش بزرگترین انواع کشتی‌های جهان کمک می‌کند.

در طرف دیگر قاره، DP World ساخت یک پایانه کانتینری جدید و سیلو در بندر Novi Sad را برای حمایت از صنعت کشاورزی صربستان آغاز کرده است.

این پروژه ها در کنار توسعه فیزیکی، بر فن آوری نوآورانه پیاده سازی دیجیتال سازی همچون راه حل های اینترنت اشیا (IoT) و سیستم های عامل ترمینال مدرن نیز تمرکز دارند که با خودکارسازی و ساده سازی عملیات در هر بندر، ظرفیت را افزایش می دهد و در نتیجه امکان جریان بیشتر تجارت و فرآیندهای کارآمدتر را برای مشتریان فراهم می کند.

 جان وولاکوت، رئیس بنادر و پایانه‌های DP World Europe، معتقد است که برای همگامی با تقاضای رو به رشد برای تجارت کالاهای بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، بنادر باید چیزی فراتر از یک حمل‌کننده معمولی محمولات باشند و زنجیره تامین گسترده‌تری را تقویت و با آنها همکاری کنند.

 علاوه بر این، دی پی ورلد با معرفی تجهیزات خودکار و روش‌های هوشمندانه‌تر انتظار دارد ظرفیت لجستیکی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. 

 تجهیزات خودکار با انرژی الکتریکی، جایگزین ماشین آلاتی می شوند که با سوخت های فسیلی کار می کنند و از انتشار گاز CO2 در مجموعه هایی که DP World به مشتریانش خدمات می دهد، می کاهد.

 ارزش کلی پروژه توسعه کنستانتا ۵۳ میلیون یورو (۵۶ میلیون دلار) است که اتحادیه اروپا ۳۱.۳ میلیون یورو (۳۳.۳ میلیون دلار) از آن را تامین مالی می کند.

افزایش ظرفیت بندر کنستانتا به بهبود عملکرد کریدور میانی نیز می انجامد. 

کریدور میانی (ترانس کاسپین) از چین آغاز و از قزاقستان به دریای خزر و سپس به جمهوری آذربایجان و گرجستان رسیده و با عبور از دریای سیاه و بندر کنستانتا به اقصا نقاط اروپا می رسد.

چندی پیش نیز PSA سنگاپور که یک اپراتور بین المللی قدرتمند پایانه های بندری است، یک قرارداد همکاری را با KTZ قزاقستان برای بهبود عملکرد کریدور میانی (ترانس کاسپیین) منعقد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.