| کد خبر: 256603 |

شانگهای؛ هوشمندترین شهر جهان در سال ۲۰۲۳

شانگهای چین برای دومین سال پی درپی در میان ۵۰ شهر برتر جهان در زمینه حمل ونقل، زیرساخت، انرژی، روشنایی، مدیریت شهری، فناوری و قابلیت اتصال شهری به عنوان هوشمندترین شهر جهان شناخته شد.

تین نیوز

شانگهای چین برای دومین سال پی درپی در میان ۵۰ شهر برتر جهان در زمینه حمل ونقل، زیرساخت، انرژی، روشنایی، مدیریت شهری، فناوری و قابلیت اتصال شهری به عنوان هوشمندترین شهر جهان شناخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سیستم های داده های هوشمند و قابلیت بسیار بالای اتصال به شبکه در شانگهای باعث شد این شهر برای دومین سال پی درپی، عنوان هوشمندترین شهر جهان را از آن خود کند که پس از آن، نیویورک ایالات متحده آمریکا، تورنتوی کانادا، سئول کره جنوبی و شنژن چین به ترتیب جایگاه های دوم تا پنجم شهرهای هوشمند جهان را به خود اختصاص دادند. ارزیابی این شهرها بر اساس مؤلفه های مختلف و گسترده ای انجام شده است که از مهم ترین آن ها می توان به کیفیت وسایل حمل ونقل عمومی و زیرساخت های آن ها، کارآمدی انرژی و روشنایی شهری، مدیریت و فناوری شهری و در نهایت، کیفیت و میزان اتصال به شبکه اشاره کرد.

فناوری مبتنی بر ابر شانگهای قابلیت دسترسی به بیش از هزار سرویس مختلف شهری را برای ساکنان فراهم آورده و این در حالی است که به کارگیری اینترنت نسل پنجم و بهره گیری از فناوری های خلاق شامل دوقلوی دیجیتال نقش مهمی در افزایش هوشمندی شهر ایفا کرده است. بر اساس ارزیابی های انجام شده، دیگر شهرهای برتر لیست نیز در ارائه خدمات مبتنی بر داده ها و قابلیت اتصال به شبکه بسیار موفق عمل کرده و توانسته است با استفاده از رویکردهای هوشمند کیفیت زندگی شهروندان را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

آنچه شانگهای را از نظر هوشمندی از سایر شهرهای برتر جهان متمایز می کند، بهره گیری از رویکردی به هم پیوسته در زمینه داده ها است که نه تنها تقویت توسعه پلتفرم های داده های شهری را به دنبال دارد، بلکه قابلیت اتصال به شبکه را در سراسر شهر بهبود می دهد.

دستاوردهای سایر شهرهای هوشمند جهان

نیویورک، که به عنوان دومین شهر هوشمند جهان شناخته شده، به عنوان محرکی بسیار قدرتمند برای ارائه رویکردهای هوشمند در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی عمل کرده و توانسته است با نوآوری های خود در به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی بسیار موفق عمل کند.

مدیران تورنتو، سومین شهر هوشمند جهان، در بهره گیری از داده های باز، به ویژه در زمینه شناسایی و حل مشکلات شهری بسیار قدرتمند ظاهر شده اند.

سئول به عنوان پیشرو شهرهای جهان در ارائه فناوری های شهر هوشمند شناخته شده است و جالب این که مدیران از تبدیل شهر به الگویی برای سایر شهرهای دنیا در توسعه مشارکت شهروندی در امور شهری با استفاده از هوش مصنوعی خبر داده اند.

شنژن در زمینه دوقلوی دیجیتال، قابلیت اتصال به شبکه و مدیریت هوشمند مناطق توانسته است نسبت به سایر شهرهای رقیب خود موفق عمل کند و جایگاه پنجم شهرهای هوشمند جهان را به خود اختصاص دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.