| کد خبر: 256123 |

موفقیت جدید ترمینال کانتینر ICTSI در ام القصر - عراق

ترمینال Basra Gateway (BGT)، واقع در بندر ام قصر با انجام تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تی ای یو کانتینر طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نقطه عطف قابل توجهی را در عملیات خود در عراق رقم زد.

تین نیوز

 ترمینال Basra Gateway (BGT)، واقع در بندر ام قصر با انجام تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تی ای یو کانتینر طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ نقطه عطف قابل توجهی را در عملیات خود در عراق رقم زد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، ترمینال، BGT در حالی که طی ۹ سال از آغاز فعالیت خود در ام قصر به عنوان یک پایانه کانتینری پیشرو جایگاه خود را حفظ کرده، اکنون با ثبت این رکورد به جایگاهی با ثبات در عراق رسیده است.

 ترمینال BGT حاصل یک مشارکت موفق بین اداره بنادر عراق (IPA) و شرکت ICTSI (International Container Terminal Services Inc.) است که بزرگترین ترمینال اپراتور فیلیپین محسوب می شود و راهبری ده ها پایانه کانتینری در قاره های مختلف جهان را بر عهده دارد.

این ترمینال در سال ۲۰۱۹ در مراسم Seatrade Maritime Awards به عنوان بهترین ترمینال کانتینری خاورمیانه معرفی شد.

سهم ICTSI از کل عملیات کانتینری بندر ام القصر که در جنوب شرقی عراق و منتهاالیه خلیج فارس واقع است بالغ بر ۵۰ درصد می باشد.

علاوه بر ICTSI، سایر پایانه های کانتینری اصلی بندر ام القصر تحت راهبری اپراتورهایی وابسته به خطوط کشتیرانی معظمی نظیر MSC و CMA CGM است.

شرکت Gulftainer نیز راهبری یکی از پایانه های کانتینری بندر ام القصر را بر عهده دارد.

پیش از تصمیم دولت عراق مبنی بر واگذاری امور سرمایه گذاری و راهبری ترمینالهای کانتینری ام القصر به اپراتورهای بین المللی، خیلی از کارشناسان به دلیل قرارگیری بصره در انتهای خلیج فارس، احتمال زیادی را برای توفیق آن قائل نبودند، اما با گذشت چند سال و متصل شدن پایانه های کانتینری به شبکه گسترده حمل و نقل کانتینری جهان توسط اپراتورهای شناخته شده بین‌المللی، آمار فعالیت کانتینری بندر ام القصر رو به تزاید گذاشت.

فعالیت بندر ام القصر در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۰ درصد عملکرد کانتینری بندر شهیدرجایی (بندرعباس) و ۸ برابر کارکرد کانتینری بندر امام خمینی (ره) بوده است. 

دولت عراق قصد دارد تا با اتصال کارآمد بندر ام القصر و بندر بزرگ فاو (در حال ساخت) به راه آهن سراسری آن کشور، زمینه تبدیل بنادر مذکور به کریدور های ترانزیتی جدید خلیج فارس-عراق- ترکیه- اروپا و همچنین خلیج فارس-عراق-سوریه- مدیترانه را فرآهم سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.