| کد خبر: 254884 |

راه اندازی اولین کشتی با سوخت هیدروژن توسط چین

چین به تازگی اولین کشتی هیدروژنی خود را راه اندازی کرده است که به عنوان نمایشی از این فناوری و برای حمایت از توسعه برنامه های پیل سوختی این کشور استفاده خواهد شد.

تین نیوز

چین به تازگی اولین کشتی هیدروژنی خود را راه اندازی کرده است که به عنوان نمایشی از این فناوری و برای حمایت از توسعه برنامه های پیل سوختی این کشور استفاده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، این کشتی کهThree Gorges Hydrogen Boat 1 (کشتی کوچک هیدروژنی سه دره شماره یک) نام دارد، در منطقه داخلی اطراف سد Three Gorges (سه دره) متعاقب بزرگترین کشتی الکتریکی چین که سال گذشته نیز برای عملیات در همان منطقه به عنوان یک کشتی نمایشی به آب انداخته شد، فعالیت خواهد کرد.

ساخت این شناور هیدروژنی در 17 می 2022 آغاز شد. این طرح توسط موسسه طراحی کشتی ووهان چانگ جیانگ (Wuhan Yangjiang) که بر اساس استانداردهای بین المللی فعالیت می کند، توسعه یافته است.
این کشتی توسط موسسه رده بندی چین (China Classification Society) که به اختصار (CCS) نامیده می شود، طبقه بندی شده و توسط شرکت کشتی سازی جیانگ لانگ (Jianglong)ساخته شده است که در گوانگدونگ به آب انداخته شد.
طول این کشتی 164 فوت و عریض ترین قسمت آن نیز 33 فوت است. این شناور دوبدنه (کاتامارانcatamaran) از فولاد با روبنای آلومینیومی ساخته شده است.

نیروی این شناور توسط یک پیل سوختی هیدروژنی ۵۰۰ کیلوواتی تامین می شود که با سیستم باتری لیتیومی ۱۸۰۰ کیلووات ساعتی کار می کند.

سرعت این کشتی ۱۷ مایل در ساعت و حداکثر برد عملیاتی آن نیز ۱۲۴ مایل گزارش شده است. رسانه های چینی آن را بزرگترین کشتی هیدروژنی جهان می نامند که تا به امروز تکمیل شده است. این نوع از شناورها علاوه بر عملکردهای بدون آلایندگی، سطح سروصدا را در حین کار کاهش می دهند.

این کشتی توسط شرکت برق یانگ تسه چین اداره خواهد شد. بر اساس گزارش گلوبال تایمز، این شناور در ابتدا برای تامین حمل و نقل و همچنین برای گشت زنی و بازرسی در آب های بین سد سه دره و سد گژوبا و در مخزن سه دره استفاده خواهد شد.

موسسه رده بندی چین امیدوار است که داده های مهمی را ارائه دهد که به توسعه بیشتر پیل های سوختی هیدروژنی کمک کند.

گزارش ها حاکی از آن است که بازار پیل سوختی در چین به سرعت در حال رشد است و می تواند در چند سال آینده به ۱.۴۵ میلیارد دلار برسد.

به گزارش موسسه رده بندی چین، گروه Three Gorges برای حمایت از عملیات کشتی و توسعه نیروی محرکه هیدروژنی برای شناورهای داخلی، در حال سرمایه گذاری در ساخت ایستگاه های ذخیره سازی هیدروژنی ساحلی است.

همچنین در آغاز سال 2022، گروه Three Gorges بزرگترین کشتی کروز رودخانه ای جهان را که با انرژی باتری کار می کرد تحویل گرفت.

بر اساس این گزارش پس از آزمایش، این شناور برای گشت زنی در رودخانه یانگ تسه در مرکز چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این گروه همچنین شبکه ای از ایستگاه های شارژ الکتریکی را در امتداد رودخانه ساخت تا از رشد عملیات شناورهای باتری دار در امتداد آبراه های داخلی چین حمایت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.