| کد خبر: 248989 |

بهره برداری نخستین فرودگاه توریستی عربستان در سال آینده

◄ فرودگاه دریای سرخ میزبان جهانگردان

عربستان اعلام کرد، نخستین فرودگاه تمام توریستی این کشور در سواحل دریای سرخ تا پایان سال آینده میلادی به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

عربستان اعلام کرد، نخستین فرودگاه تماما توریستی این کشور در سواحل دریای سرخ تا پایان سال آینده میلادی به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز، این فرودگاه توسط گروه daa International (زیرمجموعه بین المللی اپراتور فرودگاه ایرلند )، اداره می شود که سال گذشته قرارداد امتیازی به ارزش بیش از 266 میلیون دلار برای نظارت بر توسعه و بهره برداری آن را امضا کرد.

◄ استفاده از ربات ها در فرودگاه بلفاست ایرلند شمالی

جان پاگانو ، مدیر عامل گروه RSG ، پیش بینی کرد که فرودگاه بین المللی دریای سرخ استاندارد های جدیدی را در حمل و نقل هوایی پایدار به وجود خواهد آورد و پروژه های ساخت و ساز فعلی قدمی بزرگ برای به ثمر رساندن بخش مهمی از این میراث بزرگ هستند.

فرودگاه دریای سرخ 3

این فرودگاه نه تنها به طور پایدار طراحی شده، بلکه از نظر زیبایی شناسی از فرم و الگوی کویر اطراف ، پهنه سبز و دریا الهام گرفته است.

فرودگاه دریای سرخ

قوس های در نظر گرفته شده روی پوسته سقف ترمینال فرودگاه که توسط شرکتی اماراتی Reem Emirates به اجرا در می آیند نشان دهنده این موضوع است. به گونه ای که در نخستین ورود مسافران از مناطق مرتفع به سمت فرودگاه استقبال شگفت انگیزی را برای مسافران فراهم می کند.

به گفته کمپانی RSG، طراحی فرودگاه شامل مناطق سایه دار و تهویه طبیعی است که نتیجتا وابستگی به سیستم تهویه مصنوعی را به حداقل می رساند.

فرودگاه دریای سرخ 1

این ترمینال شامل پنج مینی ترمینال است که در ایام ترافیک پایین مسافر تعدادی از آن ترمینال های کوچک بسته شده و در نتیجه نیاز به تهویه مطبوع همه بخش ها و اتلاف انرژی را کاهش می دهد.

به گفته کمپانی RSG، کل مجموعه فرودگاه دریای سرخ با انرژی های تجدید پذیر اداره می شود که به نظر می رسد آغاز عصر طراحی و ساخت فرودگاه های بدون کربن (دوست دار محیط زیست) باشد.

Reem Emirates می گوید که راه حل های نوآورانه، کم مصرف و سازگار با محیط زیست را در سراسر طراحی نما، مهندسی سازه، ساخت و نصب، مطابق با گواهینامه های* LEED (رهبری در انرژی و طراحی محیطی) اتخاذ خواهد کرد.

* Leadership in Energy and Environmental Design = LEED  

فرودگاه دریای سرخ

این فرودگاه مدرن توریستی به عنوان دروازه جدید ورودی به کشور عربستان سعودی که توسط گروه فاستر و شرکا طراحی شده، در سال 2023 به استقبال اولین مسافران خود می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.