| کد خبر: 247319 |

پیش بینی افزایش قیمت بلیط هواپیما در جهان

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از مدیران ارشد هوانوردی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد که هزینه سفرهای هوایی برای مردم ممکن است در ماه های آینده باز هم افزایش یابد.

تین نیوز

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از مدیران ارشد هوانوردی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد که هزینه سفرهای هوایی برای مردم ممکن است در ماه های آینده باز هم افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز، شبکه  خبری سی ان بی سی به نقل از مدیران ارشد هوانوردی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرد که هزینه سفرهای هوایی برای مردم ممکن است در ماه های آینده باز هم افزایش یابد.

ویلیام والش، مدیرکل انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی (IATA)، در مصاحبه با این شبکه تأکید کرد که کاهش ظرفیت پالایشگاهی ایالات متحده که منجر به گران تر شدن سوخت هواپیما شده است و همچنین مشکلات مالی شرکت های هواپیمایی پس از همه گیری کرونا دلایل افزایش احتمالی قیمت بلیط هواپیما خواهد بود.

بر اساس گزارش سالانه دولت آمریکا که در ژوئن منتشر شد، ظرفیت ایالات متحده برای پالایش نفت خام و تبدیل به سوخت و سایر محصولات در سال جاری میلادی به پایین ترین سطح خود از سال 2014 رسیده است.

علت این افت تولید، تعطیلی پالایشگاه ها در این کشور به دلیل عوامل مختلف در سال های اخیر بوده است.

در ایالات متحده، قیمت بلیط هواپیما در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت که بزرگترین جهش سالانه از سال 1989 تاکنون بوده و امسال نیز به صعود خود ادامه داده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، اکبر الباکر، مدیرعامل قطر ایرویز، هشدار داد که یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه های پرواز در سطح جهان، پیامدهای ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین است.

الباکر گفت که این درگیری به تورم دامن می زند و فشار بیشتری بر زنجیره تامین وارد می کند و همچنین منجر به بی ثباتی در قیمت نفت می شود.

خطوط هوایی همچنین در ماه های اخیر، مجبور شده اند از مسیرهای جایگزین برای اجتناب از پرواز بر فراز اوکراین و روسیه استفاده کنند، و به گفته پورتال مسافرتی ViaTravelers.com، برای مثال، پروازهای لندن به دهلی، اکنون باید وارد یک مسیر انحرافی شوند که این امر به زمان پرواز و سوخت مورد نیاز اضافه می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.