| کد خبر: 242541 |

افزایش صادرات کالا از هند به روسیه

دهلی نو که تاکنون به صراحت اقدامات مسکو را علیه اوکراین محکوم نکرده به دنبال افزایش واردات نفت ارزان تر از روسیه است.

تین نیوز

تحریم های غرب علیه روسیه از زمان تهاجم به اوکراین، بسیاری از واردکنندگان نفت را بر آن داشته تا از تجارت با مسکو اجتناب کنند و به این ترتیب قیمت نفت خام روسیه به پایین ترین سطح خود رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، اکنون، دهلی نو که تاکنون به صراحت اقدامات مسکو را علیه اوکراین محکوم نکرده به دنبال افزایش واردات نفت ارزان تر از روسیه است.

بر اساس محاسبات رویترز، هند در طول دو ماه سپری شده از حمله روسیه به اوکراین بیش از دو برابر کل سال ۲۰۲۱ از روسیه نفت خام خریده است.

درواقع پالایشگاه های هندی، نفت تخفیفی روسیه که دیگران از خرید آن اجتناب می کنند را سفارش داده اند.

سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان، به دنبال تامین بیش از ۸۵ درصد از نیاز نفت خام خود که به ۵ میلیون بشکه در روز میرسد، است.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هندوستان با دفاع از واردات نفت از روسیه گفت که خرید هند از روسیه کسری ناچیز از نیاز کلی این کشور به نفت است.

محاسبات رویترز بر اساس اطلاعات مناقصه ها و معامله گران نفت خام نشان می دهد که پالایشگاه های هندی از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه، حداقل ۴۰ میلیون بشکه نفت به روسیه سفارش داده اند. درحالی که این مقدار در کل سال گذشته ۱۶ میلیون بشکه بود.

یکی از مقامات پالایشگاهی در هند گفته: ما سعی می کنیم تا جایی که می توانیم مصرف کنندگان را از شوک های قیمتی محافظت و از سود خود نیز صیانت کنیم، بنابراین در حال خرید نفت روسیه هستیم.

پالایشگاه های هند، نفت ارزان تری از روسیه می خرند برای اینکه بتوانند تأثیر قیمت رسمی بالاتر برخی تولیدکنندگان دیگر مانند عربستان سعودی را جبران کنند.

افزایش خرید نفت از روسیه، دهلی نو را به تلاش برای ایجاد موازنه تجاری با مسکو وادار می کند و ساز و کار معامله از طریق روبل و روپیه به تسهیل صادرات کالا از هند به روسیه از طرقی که امکان انجام آن باشد، می انجامد.

 تا کنون مسیر کشورهای چین، گرجستان، ترکیه و ایران به عنوان مسیرهای جایگزین برای ارسال کالا از مبدا بنادر هندوستان به مقصد روسیه در غیاب امکان ارسال کالا به بنادر اصلی روسها (ولادی وستک، نووروسیسک و سنت پترزبورگ) مطرح شده اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.