| کد خبر: 230677 |

تصاویری جدید از حمل و نقل آینده!

هایپرلوپ قطاری است که می‌تواند با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت درون لوله‌های خلاء حرکت کند.

تین نیوز

تصاویر جدیدی از تاسیسات «ویرجین هایپرلوپ» به تازگی منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  هایپرلوپ قطاری است که می‌تواند با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت درون لوله‌های خلاء حرکت کند. ویرجین هایپرلوپ(Virgin Hyperloop) یکی از شرکت‌هایی است که این پروژه بلندپروازانه را پیش می‌برد و به تازگی به خبرگزاری رویترز اجازه داده تا از محل انجام آزمایشاتش در نزدیکی لاس‌وگاس دیدن کنند.

در تصاویر منتشر شده از این تاسیسات، لوله‌های سفید آهنی با طول ۵۰۰ متر دیده می‌شوند که خارج از شهر در صحرای نوادا قرار دارند.

جاش گیگل(Josh Giegel) بنیانگذار این شرکت و همکارش سارا لوچان(Sara Luchian) در ماه نوامبر سفری با هایپرلوپ انجام دادند. گیگل می‌گوید: هنگام حرکت احساسی مشابه برخاستن هواپیما تجربه خواهید کرد و هیچ تلاطمی در طول سفر احساس نخواهید کرد.

در این سیستم از نیروی محرکه‌ی مغناطیسی استفاده می‌شود که فشار کمی مشابه شرایط خلاء درون لوله‌ها ایجاد می‌کند.

واگن‌هایی که درون شبکه‌ی لوله‌ها قرار دارند می‌توانند ۲۸ مسافر را در خود جای دهند و برای سفرهای کوتاه و طولانی‌مدت طراحی شده‌اند.

سفر با هایپرلوپ از نیویورک به واشنگتن تنها ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید که دو برابر سریع‌تر از سفر با هواپیماهای جت تجاری است و از سریع‌ترین قطارها نیز چهار برابر پر سرعت‌تر است.

در حالی که این سیستم هنوز در مراحل اولیه قرار دارد گیگل پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۷ بتوان استفاده تجاری از آن را آغاز کرد. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۵ بر روی ایمنی سیستم کار خواهد کرد و در سال ۲۰۳۰ آن را عملیاتی می‌کند.

ایده‌ ساخت این سیستم در اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ به ذهن رابرت گودارد(Robert Goddard)، دانشمند موشک رسید و در سال ۲۰۱۳ ایلان ماسک به  این ایده علاقه‌مند شد. گیگل که پیش از این در شرکت اسپیس‌ایکس کار می‌کرد شرکت ویرجین هایپرلوپ را تاسیس کرد.

به گفته‌ی گیگل در آن زمان باتری‌ها، لوازم الکترونیکی و برخی حسگرهای مورد نیاز آماده نبودند اما این فناوری در حال پیشرفت است.

ویرجین هایپرلوپ قصد دارد اولین هایپرلوپ‌ها را در هند که سیستم حمل و نقل آن اشباع شده و عربستان سعودی که زیرساخت‌های مناسبی ندارد بنا کند.

واگن‌های آن اواخر تابستان در نمایشگاه «آیندگان»(FUTURES) در موزه‌ صنایع و هنرهای تاریخی استیمسونیان به نمایش گذاشته خواهد شد.

در اوایل سال جاری ویرجین هایپرلوپ تصاویری انتزاعی از این سیستم منتشر کرد. ویرجین تنها شرکتی نیست که روی این فناوری کار می‌کند. در ماه مارس شرکت فناوری‌های حمل‌ونقل هایپرلوپ طرح‌هایی از هایپرلوپ در مقیاس کامل منتشر کرد و نمونه‌ی اولیه آن در ابوظبی ساخته خواهد شد و اگر نتایج خوب باشد این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ هایپرلوپی در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    رده اهن اقلیدروینقسه نشان دهید