| کد خبر: 227854 |

یک بوئینگ ۷۳۷ مکس دیگر دچار نقص فنی شد

چند ماه پس از دریافت مجوز برای پرواز مجدد بوئینگ ۷۳۷ مکس که در پی دو سقوط مرگبار در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مدت ۲۰ ماه زمین گیر شده بود، دوباره این هواپیما در آمریکا دچار نقص فنی شد.

تین نیوز

 چند ماه پس از دریافت مجوز برای پرواز مجدد بوئینگ ۷۳۷ مکس که در پی دو سقوط مرگبار در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مدت ۲۰ ماه زمین گیر شده بود، دوباره این هواپیما در آمریکا دچار نقص فنی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز روز جمعه اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ 737 مکس این خطوط هوایی که به سمت فرودگاه بین المللی "نیوآرک لیبرتی" در نیوجرسی پرواز می کرد، پس از خاموش شدن موتور آن توسط خلبان به دلیل نقص فنی، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گفته این شرکت هواپیمایی، پرواز 2555 از میامی با 95 مسافر و 6 خدمه بدون هیچ گونه حادثه ای به سلامت در نیوآرک فرود آمد.

بر اساس این گزارش، مشکل احتمالی این هواپیما مربوط به نشانگر فشار روغن یا حجم روغن موتور بود و ارتباطی با سیستم MCAS  که در حوادث مرگبار سال های 2018 و 2019 دخیل بود، نداشت.

شرکت بوئینگ همچنین اعلام کرد که از نقص فنی بوجود آمده در این پرواز مطلع شده است و اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)  نیز گفت که در مورد آن تحقیق خواهد کرد.

پس از تصویب به روزرسانی های ایمنی بوئینگ توسط اداره هوانوردی فدرال آمریکا، امریکن ایرلاینز اولین شرکت هواپیمایی آمریکایی بود که اواخر سال گذشته پرواز هواپیمای 737 مکس را از سر گرفت.

این هواپیما به دنبال دو سقوط مرگبار که علت آن مرتبط با نقص سیستم نرم افزاری کابین خلبان بود، زمین گیر شد. موتورها در این امر دخیل نبودند.

در ماه نوامبر 2020، ممنوعیت پرواز هواپیمای 737 MAX که به مدت 20 ماه توسط دولت آمریکا اعمال شده بود، لغو شد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.