پروژه میدان فتح بعد از وعده های مکرر در یک قدمی افتتاح
بعد از وعده های مکرر مسئولان شهری برای بهره برداری از بخش نخست پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام که به میدان فتح منتهی می شود، رفع مهمترین معارض این پروژه آغاز شده و آن را در یک قدمی افتتاح قرار داده است.

بعد از وعده های مکرر مسئولان شهری برای بهره برداری از بخش نخست پروژه امتداد بزرگراه یادگار امام که به میدان فتح منتهی می شود، رفع مهمترین معارض این پروژه آغاز شده و آن را در یک قدمی افتتاح قرار داده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) یکی از پروژه هایی بود که اواخرسال 1400 و در اوایل فعالیت این دوره مدیریت شهری به عنوان یک مگاپروژه معرفی شد و قرار بود با ادامه پروژه یادگار امام، عبور از اراضی پادگان جی و اتصال به میدان فتح، بزرگراه متوسلیان و آزادراه تهران ـ ساوه به نوعی شاهد تکرار بزرگراه امام علی(ع) در غرب تهران باشیم.
خبر مهم امروز:
کارزار شهروندان خطاب به موتورسیکلت سواران: گروه های مختلف مردم برای آمد و شد ایمن و سلامت به همکاری و توجه شما نیاز دارند
طبق اظهارات مدیران شهری، با اجرای این پروژه، شاخه غربی بزرگراه یادگار امام با عبور از پادگان وارد سطح منفی می شود و به میدان فتح می رسد، بخش دیگر پروژه نیز زیرگذر و بخش دیگر به صورت روگذر است و گره ترافیکی محدوده میدان فتح را باز خواهد کرد علاوه بر این به راحتی از یادگار امام به ساوه و فرودگاه امام خمینی(ره) دسترسی ایجاد می شود.
طبق برآوردهای اولیه قرار بود این پروژه 2ساله به سرانجام برسد، اما با افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه، وعده مدیران شهری محقق نشد و زمان افتتاح بخش نخست آن که منتهی به میدان فتح می شد، چندین بار به تعویق افتاد و وعده مسئولان شهرداری مبنی بر افتتاح این بخش از پروژه تا پایان سال 1403 نیز به سرانجام نرسید.
رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 شهر تهران، اواخر سال گذشته درباره مانع اصلی افتتاح پروژه، اظهار کرد: از نظر شهرداری پل غرب به شمال در میدان فتح قابلیت بهره برداری دارد اما 2 مانع وجود دارد؛ یکی از این موانع، وجود خط لوله آب در مسیر تهران به اسلام شهر است که متأسفانه شرکت آب همکاری لازم در این زمینه نداشته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که شهرداری تهران لوله های مورد نظر را خریداری کرده و در محل میدان فتح قرار داده است اما به دلیل اینکه جابه جایی خط لوله ممکن است حداقل 24 ساعت قطعی آب به همراه داشته باشد، فعلاً شرکت آب زیر بار این موضوع نرفته است، با این حال در این زمینه شهردار تهران با وزیر نیرو، معاونان وزیر و مدیرعامل شرکت آب در کشور و استان تهران مذاکره کرده است و در حال انجام هماهنگی های لازم هستیم.
شهردار منطقه 9 شهر تهران با اشاره به مانع دوم برای بهره برداری از این پروژه گفت: برای افتتاح پروژه نیاز به اصلاح هندسی و انطباق ترافیکی وجود دارد.
با این حال افتتاح بخش نخست این پروژه در تیر ماه سال جاری آخرین وعده ای است که شعبانی؛ معاون فنی و عمران شهردار تهران اعلام کرد و اظهارات اخیر مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران نیز حاکی از این است که مانع اصلی افتتاح پروژه در حال رفع شدن است.
وی اظهار کرد: امسال و پس از رفع معارض برق، تمرکز بر جابه جایی دو لوله آب شرب اصلی تهران به قطرهای 1100 و 1400 میلی متر قرار گرفت؛ عملیات انتقال این خطوط به عنوان بخشی از شریان های حیاتی انتقال آب غرب پایتخت، نیازمند جابه جایی و رفع کاملاً ایمن و مهندسی شده بودند که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، به ازای هر خط لوله، حدود 200 متر لوله جدید جانمایی و جای گذاری شد.
صداقتی تصریح کرد: تیم های اجرایی طی یک ماه تلاش شبانه روزی، عملیات گسترده ای شامل 15 هزار مترمکعب خاک برداری، 1200 متر طول جوشکاری، 3000 مترمکعب خاکریزی، 120 مترمربع عایق کاری سطح خارجی لوله ها و 100 مترمربع پوشش اپوکسی سطح داخلی لوله ها را به انجام رساندند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری شرکت آبفای استان تهران مجوز قطعی آب در برخی مناطق صادر شده است، افزود: این قطعی 14ساعته از ساعت 22 دوشنبه 5 خردادماه از شمال به خیابان های شوش، جوادیه، قزوین و رشیدی، از شرق به جاده خاوران، از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و از جنوب به بزرگراه آزادگان اعمال شد تا زمینه ساز ورود لوله های جدید آب به مدار باشد.
با رفع مهمترین معارض پروژه یادگار امام، نوبت به معارض بعدی یعنی جابه جایی دو خط گاز میدان فتح که کمتر از آن سخن گفته شده است، خواهد رسید و در نهایت با اصلاح هندسی و انطباق ترافیکی که با همکاری پلیس راهور عملیاتی خواهد شد، پروژه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت اما باید دید وعده مسئولان شهری در تیرماه محقق می شود یا شاهد رکورد وعده های بی سرانجام شهرداری در تحویل یک پروژه خواهیم بود.
بازم وعده و وعید الکی مردم رو سرکار گذاشتن .دیگه شورشو در آوردن با این ترافیک وحشتناک فتح
با کروکی محل پروژه قابل فهم است
چقدر وعده تو خالی و دروغ مردم اسیر کردین
الی برکت الله و برکاته
بسم الله الرحمن الرحیم
باقي بقایتان جانم به فدایتان
مرگ بر صهیونیست های بچه کُش
مرگ بر اسرائیلی های خون آشام
بنده حقیر کمرم شکسته است و پلاتین دارد درد دارم اما شکر خدا سر پا هستم برايم دعا کنید
چگونه برای سلامتیه کسی که برای دیگران آرزوی مرگ می کند دعا کنیم؟
جالبه منفی می زنید مثبت هم بالا می ره چقدر راحت اعتمادها را از بین می برید
تین نیوز: علت اینه که این قسمت هر لحظه آپدیت نمیشه!! بلکه هر چند دقیقه یکبار آپدیت میشه و کلیک هایی که بین این زمان توسط دیگران زده شده، با کلیک شما آپدیت میشه و شما اینطور می بینید!
من هر روز از این میدان رد می شم همین حالا که پروژه افتتاح نشده به دلیل بستن دوربرگردان فتح، ترافیک از این میدان رفته تردد خیلی امن تر شده ترافیکی سنگین که حتی این اواخر ، پلیس راهنمایی نیرو مستقر کرده که مسیر جنوب به شمال و سمت دوربرگردان ، یکی یکی کاملا متوقف و جدا جدا اجازه تردد داده بشه ساخت این دوربرگردان ، تردد در یکی از خطرناک ترین مناطق تهران را کاملا امن کرده ترافیک را از بین می برد قبل تر حتی تا ۴۵ دقیقه رسیدن به میدان آزادی طول می کشید همین حالا این زمان ۱۰ دقیقه است دست مدیریت شهری درد نکند .
سلام پروژه میدان سبلان کی افتتاح میگردد و چرا در حوالی صیاد و سبلان دیوار صوتی نصب نمیشود حتما قالیباف یا زاکانی باید در آن حوالی،ساکن باشد اینها که از لواسان و فرشته کمتر راضی،نیستند تقصیر ما چیست
فکری برای سه راه شمشیری هم بکنید
ترافیک افتضاحی دارد و غروبها مردم از سرکار برمیگردن قفلمیشه و موتورسواران سه راه آذری میان تو لاین بی ارتی مزاحمت شدید ایجاد و جلوی حرکت بی ارتی را میگیرن... اداره رانندگی منطقه۹ شهرداری جلسه بزارید وفکر اساسی کنید. ازطرف جمعی از رانندگان بی ارتی و مسافران بی ارتی و عموم مردم.
با تشکر
جناب جاده کرج به چالوس اردیبهشت۱۳۱۱بدست وحش شاد کلنگ زده شد با قلم و چکش و بیل و کلنگ دستی دراردیبهشت ۱۳۱۳ افتتاح شد بابیل کلنگ وقلم وچکش این اونجا گشاد ها از سال ۱۴۰۲ تا کنون می خواهند یک لاین از پلیس ره اتوبان تا پل فردیس که۹کیلومتر است و زیرسازی شده بود پلها آماده بوداضافه کنند وهر روزمردم در ترافیک هستند تمام نشده