| کد خبر: 254974 |

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ساخت و ساز غیر مجاز و انباشت آب در زیرگذر بزرگراه فتح خطرساز شد

رود دره قوری چای واقع در منطقه ۲۱ (محل پل فتح) با مشکلات اساسی و اجتناب ناپذیزی مواجه و در زمان بارش های فصلی امکان جاری شدن سیلاب محتمل است.

تین نیوز

رود دره قوری چای واقع در منطقه ۲۱ (محل پل فتح) با مشکلات اساسی و اجتناب ناپذیزی مواجه و در زمان بارش های فصلی امکان جاری شدن سیلاب محتمل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور صد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و با تاکید بر ضرورت پیگیری مسائل مربوط به رود دره قوری چای در منطقه ۲۱ اظهار کرد: یکی از مهم ترین چالش های شهر تهران خطر سیلاب بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی پایتخت، ساختار فضایی شبه شطرنجی پیدا کرده و جمعیت پذیری بالای آن این خطر رو به فزونی است.

شمس احسان با بیان اینکه رود دره قوری چای واقع در منطقه ۲۱ (محل پل فتح) با مشکلات اساسی و اجتناب ناپذیزی مواجه است، گفت: این رود دره از مناطق بالادست وارد محدوده منطقه ۲۱ شده و پس از طی مسیری طولانی به مناطق پایین دست و حاشیه ای پایتخت سرازیر می شود که در زمان بارش های فصلی امکان جاری شدن سیلاب محتمل است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، حداکثر ظرفیت انتقال سیلاب در محدوده مذکور ۱۲ متر مکعب بر ثانیه است، در حالیکه طبق طرح اضطراری مربوط به این رود دره، سیل با دوره های بازگشت مختلف به مقدار ۷۰ متر مکعب در ثانیه و در مواردی تا ۱۲۶ متر مکعب پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز در این رود دره و در محدوده بزرگراه فتح، مسیر طبیعی رودخانه با انحراف ۹۰ درجه مواجه شده که این موضوع باعث انباشت آب در کانال زیر پل رو گذر بزرگراه فتح شده است.

شمس احسان با اشاره به اینکه علی رغم تلاش های صورت گرفته، اختلاف سطح پل با آب جاری رود دره کمتر از یک متر است، خاطرنشان کرد: ادامه روند حاضر باعث بروز خسارات جبران ناپذیر به بزرگراه فتح و ساختمان های موجود در محدوده آن خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با وجود توافقات قبلی دستگاه های مختلف در این زمینه، متأسفانه تاکنون پیشرفتی حاصل نشده و همچنان محدوده قوری چای پرخطر رها و بی دفاع باقی مانده و در زمان وقوع سیلاب شهرداری تهران نسبت به انجام عملیات مقابله ای و رفع انسدادهای ناشی از عدم آبگذری مناسب اقدام می کند که این امر ضمن هزینه های گزاف مالی با به خطر انداختن جان افراد همراه است.

شمس احسان اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع و لزوم نقش آفرینی فعال مجموعه مدیریت شهری تهران در تعامل با دستگاه های ذیربط برای کنترل و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و اتخاذ تدابیر لازم برای استقرار مدیریت یکپارچه و هماهنگ، از شهردار تهران انتظار می رود در این زمینه اقدامات مقتضی را ترتیب داده و گزارش آن را به شورا ارائه کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.