| کد خبر: 212468 |

صدور پروانه ساختمانی حداقل 6 ماه طول می‌کشد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در دوران تحریم باید بر توانایی‌های خود متمرکز شویم، گفت: برای بدست آوردن فرصت‌ها باید از بوروکراسی حاکم بر فضای اقتصاد کشور کم کرد.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در دوران تحریم باید بر توانایی های خود متمرکز شویم، گفت: برای بدست آوردن فرصت ها باید از بوروکراسی حاکم بر فضای اقتصاد کشور کم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم افتتاح رسمی «راه اندازی پنجره واحد کسب و کار» با اشاره به راه اندازی پنجره واحد کسب و کار گفت: امروز کشور با مسائل گوناگون از جمله تحریم ها روبرو است و امکان فروش نفت را نداریم و لذا شاید همه این تهدیدها فرصتی است برای اقتصاد کشور تا بر توانایی های خود بیشتر متمرکز شویم و یکی از این فرصت ها این است که از بوروکراسی حاکم بر فضای اقتصاد کشور کم کنیم. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برداشتن موانع در شرایط فعلی باعث رشد اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: لذا باید شاخص کسب و کار و شاخص رقابت پذیری مدنظر باشد و در این زمینه اتاق های بازرگانی کارهای خوبی انجام داده اند. 

خوانساری افزود: در شرایطی که ورود کالا تا 15 روز معاف از جریمه است اما  ترخیص کالا از گمرکات که 2 تا 6 ماه به طول می انجامید. علت آن موانع و دستگاه های مختلف است که باعث کندی کار می شود، این در حالی است که در دنیا ترخیص کالا از گمرکات معمولا کمتر از 24 ساعت طول می کشد. 

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: در بحث ساخت و ساز اگر قبلا یک پروانه ساختمانی در مدت زمان 2 یا 3 ماه صادر می شد امروز حداقل 6 ماه طول می کشد و اضافه شدن دستگاهی به نام نظام مهندسی یکی از عوامل کندشدن کار است. 

وی افزود: در خصوص مواد غذایی، مواد آشامیدنی و بهداشتی اختلاف بین دو سازمان استاندارد و وزارت بهداشت موجب می شود که واردات کالاهای این بخش مدت ها طول بکشد تا ترخیص شود و از این مثال ها بسیار زیاد است که متاسفانه مراحل کسب و کار را کند و دچار اخلال کرده است و امیدواریم با قدم های وزارت اقتصاد در این زمینه بقیه موانع هم از سر برداشته شود تا نام و نشانی از وزارت اقتصاد در این دوره به یادگار بماند و این کار استمرار یابد. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.