| کد خبر: 181009 |

◄ درخواست رئیس اتاق تهران: ورود موقت را آزاد کنید

مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را اذیت می‌کند

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است مشکلات داخلی، هم اکنون بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را تهدید می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: : اگرچه مشکل تحریم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ ولی مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها، اقتصاد ایران را اذیت می کند که اگر مدیریت نشود، اقتصاد ایران به شدت متاثر خواهد شد.

او افزود: این مشکلات را در وزارتخانه‌ها و دولت می‌توان حل کرد و حتی در جلسات سران سه قوه نیز مطرح نمود تا تصمیم‌گیری لازم در مورد آن صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:گردش ثبت سفارش، مشکلات زیادی را ایجاد کرده که اکنون یکی از موانع اصلی پیش روی تولید و تجارت کشور است، پس باید مهلت آن شش ماهه شود؛ در حالیکه اکنون سه ماهه است.

خوانساری با اشاره به ضرورت انجام واردات بدون انتقال ارز خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی مشکلات بسیاری را برای تامین مواد اولیه و واسطه‌ای خود دارند، پس اگر قرار باشد که ثبت سفارش و مراحل طولانی آن در سامانه نیما نیز طی شود، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد و بنابراین پیشنهاد می‌شود واردات بدون انتقال ارز برای مواد اولیه انجام شود.

او خواستار آزادسازی ورود موقت برای حمایت از تولید شد و گفت: در رابطه با مناطق آزاد مجوزی صادر شده است که ۳۲۰۰ قلم کالا به مناطق آزاد بیاید، این موضوع را تسریع کرده است ولی نیاز به متممی دارد تا این کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.