| کد خبر: 197284 |

معاون شهردار تهران تاکید کرد؛

◄ شهر پاک در گرو توسعه حمل‌ونقل پاک

با افزایش ایستگاه‌ها و کاهش سه دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطارها در خط هفت مترو، آمار مسافران این خط از ابتدای مهرماه 98 به 50 هزار مسافر در روز رسید.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر توسعه حمل‌ونقل پاک و تحقق «شهر پاک» تصریح کرد: با افزایش ایستگاه‌ها و کاهش سه دقیقه‌ای سرفاصله حرکت قطارها در خط هفت مترو، آمار مسافران این خط از ابتدای مهرماه 98 به 50 هزار مسافر در روز رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، «محسن پورسیدآقایی» با بیان اینکه حرکت به سمت «حمل‌ونقل پاک»، نه‌تنها یک هدف همیشگی بلکه یک استراتژی برگشت‌ناپذیر در مدیریت شهری است تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تغییر نگرش به موضوع حمل‌ونقل و اتخاذ دو رویکرد توسعه حمل‌ونقل عمومی و ایجاد محدودیت‌های تردد است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که از سال‌ها پیش در بسیاری از شهرهای جهان، حرکت به سمت حمل‌ونقل پاک آغازشده و در سا‌‌‌ل‌های اخیر نیز مدیریت شهری تهران با همکاری شورای شهر، حرکت در این مسیر را شروع کرده است، اظهار داشت: اهتمام مدیریت شهری، حرکت در مسیر حمل‌ونقل پاک با استفاده از وسایل نقلیه بدون آلایندگی یا با حداقل آلایندگی است که مقصد این مسیر به شهری با هوای سالم و به‌اصطلاح «شهر پاک» منتهی می‌شود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه پیش‌نیاز تحقق شهر پاک، دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پاک است، اظهار کرد: بدیهی است که این استراتژی حیاتی، نیازمند اختصاص یارانه مناسب به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی مستمر این ناوگان، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاک همچون مترو، دوچرخه، موتورسیکلت برقی و... است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری از هیچ تلاش و کوششی در جهت حمایت از حمل‌ونقل پاک فروگذار نمی‌کند گفت: به‌گونه‌ای که توانسته‌ایم با کاهش سرفاصله قطارها به 3.5 دقیقه، ظرفیت ناوگان مترو را تا 54 درصد افزایش دهیم، این در حالی است که پیش‌ازاین سرفاصله‌ حرکت قطارها بیش از شش دقیقه بود که اکنون به 3.5 دقیقه کاهش‌یافته است.

معاون شهردار تهران در ادامه به بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید خط 7 مترو اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون که سرفاصله حرکت قطار در این خط از 15 دقیقه به 12 دقیقه کاهش‌یافته است آمار مسافران خط 7 متروی تهران هم از 50 هزار نفر در روز عبور کرده است.

پورسیدآقایی بر ضرورت توسعه دوچرخه‌سواری و رویکرد مدیریت شهری نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک مُد حمل‌ونقلی پاک در پایتخت تاکید کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و آشتی دادن مردم با دوچرخه در تحقق این هدف از اهمیت بالایی برخوردار است، معتقدم سیاست‌های شهرداری به بار نشسته است و دوچرخه‌های اشتراکی نسل 4 که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در کلان‌شهر تهران اجرایی شده توانسته وضعیت صفر دوچرخه‌سواری اشتراکی در پایتخت را حالا به روزانه 4000 نفر برساند گرچه این عدد با توجه به جمعیت‌مان کم است، اما شروع افتخارآمیزی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که در هشت ماهی که دوچرخه‌های اشتراکی راه‌اندازی شده از آزادسازی 14 تن کربن در هوای پایتخت جلوگیری کرده‌ایم، اظهار کرد: هم‌زمان با توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌بایست محدودیت‌های ترافیکی نیز ایجاد کنیم، چراکه میزان مسافران مترو با این‌که ظرفیت 59 درصد افزایش‌یافته، کمتر از پنج درصد رشد داشته است و این نشان می‌دهد که در کنار توسعه حمل‌ونقل عمومی باید محدودیت‌هایی برای خودروهای شخصی اعمال کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.