| کد خبر: 185542 |

نماینده سازمان بهداشت جهانی:

برای انعکاس بحران سیل ایران به جهانیان تلاش می کنیم

نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: به عنوان نماینده این سازمان تمام تلاش خود را برای انعکاس بحران سیل ایران به سایر کشورها و جذب کمک از آنها می کنیم.

تین نیوز

 نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: به عنوان نماینده این سازمان تمام تلاش خود را برای انعکاس بحران سیل ایران به سایر کشورها و جذب کمک از آنها می کنیم.

به گزارش ایرنا، کریستوفر هملمان در بازدید از مناطق سیل زده استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام، بسیار زیبا و دیدنی است به شما تبریک می گویم طبیعت و کشاورزی های بسیار زیبا دارد.

وی با ابراز، تأسف از این اتفاق سیل افزود: با افرادی که عزیزانی از دست دادند و همدردی و حمایت خود را از تمام کسانی که در این سیل آسیب دیدند اعلام می کنیم.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: در این اتفاق از طرف وزارت امور خارجه و وزارت کشور درخواست شد که تلاش خود را انجام دهیم.

هملمان تاکید کرد: این تنها کاری نیست که در مورد اورژانس انجام داده، شنیده ام و می دانم که تمام سازمان های دولتی تمام تلاش خود را برای نجات مردم انجام دادند و نقش بسیار حیاتی سایر سازمان ها را نظاره کردم .

وی گفت: تلاش های سازمان هلال احمر، خود مردم خیلی خوب بود که مردم خود به همدیگر کمک و منتظر دریافت کمک از دیگران نیستند.

هملمن گفت: در تیمی که در ایلام هستیم و دیگر استان ها هم تیم های دیگر وجود دارند به این دلیل است که بفهیمیم چگونه می توانیم کمک کنیم .

وی ادامه داد: کار کردن و دیدن اطلاعات و داده ها برای این است که بفهیمیم مردم در چه وضعی هستند و برای آن برنامه ریزی کنیم

و این بسیار فرق می کند که ما به آمارها توجه کنیم و یا این که حضوری در مناطق حاضر شویم و مشکلات را ببینیم، در تمام روز سعی کردیم که مشکلایت که وجود داشت را ثبت کنیم .

وی یادآور شد: کمک هایی را که دولت می توانست به مردم ارائه دهد شاهد بودیم که امیدوارم، شرایط زندگی مردم را بهتر کنید، سیل در این حد فقط یک مسئله ی کوتاه مدت نیست .

نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: ما آب کمی در خیابان شاهد بودیم و شروع کردیم به دیدن مشکلات مردم که در حال افزایش است، تمیز کردن خانه ها و بازسازی و تعمیر ساختمان های مردم ، بازسازی جاده ها و خانه ها ، مراکز بهداشتی ، مدارس که نیاز به زمان ، انرژی و منابع زیادی دارد.

هملمان ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی مدتهاست که با وزارت بهداشت کار می کند و سازمان های دیگر هم با وزارت خانه های مرتبط در حال همکاری هستند که برآورد کنند چه کمک هایی را ارائه دهند، سعی کردیم که گزارشی را به رئیس سازمان ملل در رابطه با تحلیل مشکلات ارائه دهیم.

وی اظهار داشت: جایگاه این دوستان کاملا شناخته شده است و ما به عنوان سازمان ملل هر کاری که از ما برآید در حد توان ارائه خواهیم داد که حقوق اولیه انسانی و بشری و نیازهای اولیه را تأمین کنیم.

وی افزود: برای تأمین آموزش و نیازهای اولیه برای مردم ایران و در جلساتی که با وزارتخانه ها داریم که ببنیم چگونه می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: مابه دو روش می توانیم کمک کنیم اول این که نیازهای شما را برطرف کنیم و دوم تا جایی که می توانیم موارد و مشکلات شما را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: باید در سایر کشورهایی که می توانند کمک کنند اطلاعات را بالا ببریم که آنها را قانع کنیم که به شما کمک کنیم و برای انجام این کار نیاز به اطلاعات دقیق از حادثه داریم، خیلی سخت است که بتوانیم منابعی تأمین کنیم که وسعت حادثه را نشان دهد.

وی اظهار داشت: اطلاعاتی در مورد بزرگی و تهدیدات حادثه ، روش دوم حمایت طلبی است که هفته گذشته در آلمان بودم که بتوانم اقداماتی از طریق این کشور ارائه دهم.

وی گفت: اخبار ساعت 7 و 8 آلمان که 80 درصد مردم آن را می بینند هیچ خبری در مورد سیل ایران در این اخبار نشنیدم در هفته گذشته و می دانم که در کشورهای مختلف که حوادث محیطی اتفاق می افتد شرایط متفاوت است و در سازمان ما که بروکراسی پیچیده ای دارد زمان بسیاری می برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.