| کد خبر: 162172 |

◄ توضیح یک مقام چینی درباره پاویون ملی ایران در شانگهای

رئیس انجمن تجارت، بازرگانی و سرمایه‌گذاری چین در شانگهای از آمادگی شانگهای برای پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن تجارت، بازرگانی و سرمایه‌گذاری چین در شانگهای از آمادگی این بندر برای پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی خبر داد.

«یو چن» گفت:  همان‌طور که درگذشته جاده ابریشم باعث تحکیم روابط ایران و چین بود امروز نیز روابط ایران و چین در نقطه خوبی قرار دارد.

او از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران یاد کرد و گفت: ایران بزرگ‌ترین هدف سرمایه‌گذاری چین و تجارت خارجی این کشور است .

او گفت: رشد منطقه آزاد سرمایه‌گذاری شانگهای پتانسیل  مهمی برای توسعه و تحکیم روابط اقتصادی بین ایران و چین است.

یو چن درباره پاویون ملی ایران  گفت: پاویون ملی ایران  دارای 66 غرفه است  که در ساختمانی دوطبقه قرار دارد و نمایانگر توسعه فرهنگی و اقتصادی ایران است.

چن افزود: ایران با راه‌اندازی این پاویون، در پاسخ به اندیشه یک کمربند یک جاده رئیس‌جمهور چین، کانال گفت‌وگوی خوبی ساخته است.

همایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و همچنین مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار شد.

این همایش باهمت و همکاری کنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری برگزار شد.

این همایش با حضور عسکر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم‌مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سرکنسول ایران در شانگهای برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، ایده «یک کمربند-‌ یک جاده» طرحی شامل دو بخش است که یک بخش آن راه فیزیکی و یک بخش آن را راه دریایی است. راه فیزیکی از چین شروع می‌شود و به قاره اروپا ختم می‌شود و کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ایران، ترکیه، اوکراین، لهستان، بلژیک، فرانسه و درنهایت ایتالیا را در‌ب ر می‌گیرد. بخش دوم این طرح را می‌توان راه ابریشم دریایی دانست که بازهم از بنادر چین شروع می‌شود و به بنادر ایتالیا ختم می‌شود و محصولات تولیدشده در چین و کشورهای واقع در این مسیر را به بازار اروپا می‌رساند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.