| کد خبر: 138587 |

هندوستان از ظرفیت‌های طرح ریلی آستارا - آستارا استفاده می‌کند

سفیر هندوستان در ایران گفت: راه آهن آستارا - آستارا و اتصال آن به کریدور شمال - جنوب، نقش مهمی در تجارت بین الملل دارد و ما نیز در صورت تکمیل آن، از ظرفیت های این خط ریلی استفاده می کنیم.

تین نیوز

سفیر هندوستان در ایران گفت: راه آهن آستارا - آستارا و اتصال آن به کریدور شمال - جنوب، نقش مهمی در تجارت بین الملل دارد و ما نیز در صورت تکمیل آن، از ظرفیت های این خط ریلی استفاده می کنیم.

سوراب کومار روز یکشنبه در بازدید از طرح ریلی آستارا - آستارا در خاک ایران گفت: راه اندازی خط آهن آستارا - آستارا نقش مهمی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی دو کشور دارد.

وی با اشاره به روابط خوب و نزدیک دو کشور ایران و هندوستان افزود: پیشرفت فیزیکی طرح ریلی آستارا - آستارا خوب و قابل قبول است و امیدواریم بزودی شاهد تکمیل و بهره برداری آن باشیم زیرا این طرح بسیار حائز اهمیت است و کشور هندوستان نیز می تواند از ظرفیت های آن در آستارا استفاده کند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا نیز در این بازدید گفت: راه آهن آستارا - آستارا ، فرصت بی نظیر برای تکمیل کریدور شمال - جنوب در تجارت بین المللی است.

یونس رنجکش افزود: کاهش مسافت و زمان حمل و نقل کالا از طریق این راه آهن، نقش مهمی در تبادلات اقتصادی و تجارت بین المللی دارد.

وی اضافه کرد: راه آهن آستارا - آستارا که به راه آهن قزوین - رشت - انزلی وصل خواهد شد، از طرح های مهمی است که دولت جمهوری اسلامی ایران با جدیت به دنبال تکمیل آن است.

رنجکش افزود: تکمیل این طرح در محدوده شهرستان مرزی بندر آستارا با همکاری جمهوری آذربایجان انجام می شود و در آینده نقش مهمی در اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی گفت: در آستارا نیز سیاست های محلی براساس سیاست های کلی دولت جمهوری اسلامی ایران تدوین می شود و آمادگی داریم با توجه به موقعیت این شهرستان و وجود ظرفیت های اقتصادی، تجارت و گردشگری، پذیرای سرمایه گذاران باشیم.

رنجکش با اشاره به روابط دیرینه ایران و هندوستان در زمینه تجارت و ارتباطات فرهنگی افزود: مردمان دو کشور از نظر زبانی و فرهنگی نزدیکی هایی با یکدیگر دارند و در گذشته شاهد حضور و ارتباط شعرا و اهل هنر و ادب دو کشور بوده ایم.

فرماندار آستارا به شاعر هندی زبان بیدل دهلوی اشاره و اضافه کرد: با وجود اینکه این شاعر اهل هند بود ، اما غزلیات و سبک زبانی او در شعر فارسی نزد شاعران ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

علی خدایی مدیرکل راه آهن شمال غرب ایران نیز در این بازدید گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشور هندوستان در زمینه اتصالات ریلی و انتقال کالاست.

وی همچنین در خصوص چگونگی شکل گیری و تکمیل طرح راه آهن قزوین - رشت - آستارا و اتصال آن به آستارای جمهوری آذربایجان، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایرنا در این دیدار فرماندار آستارا یک تخته گلیم تولید هنرمندان این شهرستان را به سفیر هندوستان در ایران اهداء کرد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال گذشته به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی بین دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی ، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران، اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.

شهرستان مرزی بندرآستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.