| کد خبر: 138355 |

تاکید بر گسترش روابط تجاری و بانکی ایران و ویتنام

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر کشاورزی ویتنام در تهران بر گسترش همکاری و رفع موانع بانکی تاکید شد.

تین نیوز

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر کشاورزی ویتنام در تهران بر گسترش همکاری و رفع موانع بانکی تاکید شد.

محمد رضا نعمت زاده امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ویتنام با حضور نوین سون کونگ وزیر کشاورزی و توسعه روستایی این کشور که در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: یکی از موانع پیش رو برای توسعه همکاری تجاری عدم ارتباطات معمول بانکی بین دو کشور است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: با جلساتی که بین معاونت بانک‌های مرکزی دو کشور برگزار شده، امیدواریم هر چه زودتر زمینه همکاری تجاری بیشتر بین دو کشور بر قرار شود.

«نوین سون کونگ» امروز در مراسم امضا تفاهم‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ویتنام که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان در سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: زمینه همکاری بانکی یکی از ابزارهای توسعه اقتصادی و تجاری دو کشور است.

وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام با اشاره به نشست مشترک روسای بانک مرکزی دو کشور افزود: بعد از توافق‌های بانکی قطعا تجار دو کشور می‌توانند راهکارهای پرداخت را پیدا کنند و من هم از معاون بانک مرکزی ویتنام خواستم، تا بعد از نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور موضوع را پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به قرارداد تعرفه ترجیحی بین دو کشور بیان داشت: امضا توافقنامه ترجیحی در اولویت کار ما قرار دارد و امضا این توافقنامه به نفع هر دو کشور است.

وی بیان داشت: از وزارت تجارت و صنعت ویتنام هم خواسته‌ایم، تا موضوع پیش نویس تجارت ترجیحی با ایران بررسی و به دولت اعلام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.