| کد خبر: 132917 |

◄ حضور کمرنگ کشتیرانی‌های کره

تین نیوز

موسسه مشاوره MDS Transmodal اعلام کرد که پس از ورشکستگی کشتیرانی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کره جنوبی و ظرفیت آنها در مسیرهای بین المللی کاهش یافته است.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، شرکت‎های هیوندای، SM Line ،PIL و Wan Hai که هیچکدام از آنها جزو اتحادهای بزرگ کشتیرانی نیستند در گزارش MDS بررسی شده‌اند. به طور معمول ناوگان این کشتیرانی‎ها متشکل از کشتی‎های کوچکتر است، در مسیرهای  ثانویه کشتیرانی می‎کنند و در بنادر ثانویه پهلو می‎گیرند.

 

بر اساس بررسی داده‌ها در سه ماهه دوم سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد مسیرهای دریایی که این کشتیرانی‎های کره جنوبی به اروپا و مدیترانه داشته اند کاهش یافته است. سال گذشته 16 درصد ظرفیت کشتیرانی‌های کره جنوبی در مسیرهای اروپایی اشغال شده بود. در نتیجه حضور آنها در خاور دور و آمریکای شمالی از 24 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.

 

در حال حاضر 38 درصد از ظرفیت ناوگان کشتیرانی هیوندای در اجاره اعضای اتحاد کشتیرانی 2M است و کشتی‌های ULC این شرکت نیز که سال گذشته در مسیر آسیا-اروپا فعال بودند، امسال به خاور دور و  خاورمیانه رفته‌اند.

 

کشتیرانی SM Line نیز که پس از ورشکستگی هانجین، مسیرهای منتهی به سواحل غربی آمریکا را در دست گرفت، قصد دارد تا سال 2018 سواحل شرقی را نیز پوشش دهد. این شرکت تازه تاسیس مسیرهای آسیایی را نیز پوشش می‎دهد و در مدت کوتاهی 17 فروند کشتی را در اختیار گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.