| کد خبر: 130413 |

معنای کلیدواژه «هواپیمای مرجوعی» از سوی مخالفان دولت چیست؟

واقعیت هواپیماهای مرجوعی چیست؟

تین نیوز

واقعیت هواپیماهای مرجوعی چیست؟ هواپیماهای وارد شده به ایران هواپیماهایی کاملا نو و ایمن هستند اما...

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پس از برجام و انجام توافقات بین ایران و مقامات بوئینگ و ایرباس، تعدادی هواپیمای جدید و مناسب برای خطوط هواپیمایی کشورمان خریداری شد. این اقدام باعث شد تا خطوط هواپیمایی ایران  پس از چند دهه امنیت و کیفیت بیشتری پیدا کند اما در همین حال برخی اعلام کردند که هواپیماهای وارد شده به کشور مرجوعی است!

 

در دنیای تجارت برخی از شرکت‌ها (خطوط هواپیمایی) با سازندگان هواپیما مثل بوئینگ و ایرباس قراردهایی به منظور خرید فروندهایی جدید هواپیما می‌کنند و از زمان عقد قرار داد تا 4 سال باید منتظر ساخت کامل و تحویل مدل هواپیماهای مورد نظر خود باشند اما ممکن است این شرکت‌ها پس از چندی از عقد قرارداد به دلایل مالی و ... این قرارد داد را لغو کنند.

 

بعد از لغو قرار داد بین خطوط هواپیمایی و شرکت‌های تولید کننده هواپیما،‌ خطور هوایی باید به تولید کنندگان هواپیما مبلغی را به عنوان خسارت بپردازند. شرکت‌های سازنده هواپیما دیگر هواپیمای نیمه ساخته را از هم باز نمی‌کنند و این هواپیما را به صورت کامل تولید و تست می‌کنند و منتظر می‌شوند تا شرکت دیگری این هواپیما را از آنها خریداری کند.

 

در واقع هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران قبلا توسط شرکت‌های دیگری در مناطق مختلف جهان به شرکت‌هایی تولید کننده هواپیما سفارش داده شدند و ایران نیز توانست برخی از این هواپیماها را خریداری کند چرا که آنها در خط تولید آماده ارسال بودند و  در نهایت ورود هواپیماهای  جدید یا به اصطلاح برخی از افراد «هواپیمای مرجوعی»بسیار مثبت است چرا که باعث شد تا خطوط هواپیمایی ایران با هواپیمای جدید، سریع‌تر ایمن و نوسازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.