بازدید سایت : ۷۲۲۷۵

◄ کاهش شاخص بهره وری واگن های باری در حمل و نقل ریلی

روند کاهشی شاخص بسیار مهم بهره وری واگن های باری از آذر 1398 به بعد، آغاز شد. این در حالی است که تا پیش از آن، به خصوص در بازه زمانی سال های 1392 تا 1397 این شاخص رشد تدریجی و با ثباتی داشته است.

کاهش شاخص بهره وری واگن های باری در حمل و نقل ریلی
تین نیوز |

 روند کاهشی شاخص بسیار مهم بهره وری واگن های باری از آذر 1398 به بعد، آغاز شد. این در حالی است که تا پیش از آن، به خصوص در بازه زمانی سال های 1392 تا 1397 این شاخص رشد تدریجی و با ثباتی داشته است. یک علت اصلی این افت را بدون شک می توان کاهش کیفیت مدیریت با انتصابات سیاسی و غیرفنی دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، مدیر ارشد فعلی شرکت راه آهن ج.ا.ا با استدلالی شگفت و ضد توسعه، علت اصلی این افت را رشد جمعیت ناوگان واگن های باری می داند و به اتکای همین استدلال غیرمنطقی، در چند ماه اخیر در برابر توسعه ناوگان باری موانعی ایجاد کرده است. اما برای متخصصان امر روشن است که مهم ترین دلیل این اتفاق نامطلوب، کاهش شدید نیروی کشش و لوکوموتیو آماده به کار است و این نیز خود، به دلایل زیر، عمدتاً ناشی از کیفیت نامناسب مدیریت راه آهن است:

- ناتوانی شرکت راه آهن ج.ا.ا در نگهداری و تعمیر لوکوموتیوهای تحت مالکیت دولت به دلیل مشکلات بودجه‎ای، که در صورت دست برداشتن مدیران راه آهن دولتی (طبق قانون) از مالکیت این ناوگان و واگذاری آنها به بخش خصوصی، شاهد انباشتن این تعداد خرابی نبودیم؛

- رسوب مطالبات شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو نزد راه آهن و کمبود نقدینگی این شرکت ها برای تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای خصوصی، که این نیز ناشی از بر هم خوردن توازن دخل و خرج راه آهن با تصدی گری غیرضروری و مدیریت کم کیفیت است؛

-   پافشاری غلط مسئولین شرکت راه آهن بر حفظ و حتی افزایش تصدی گری این شرکت در بهره برداری از دارایی های ریلی کشور بر خلاف قوانین و اسناد بالادستی

- انفعال مسئولین شرکت راه آهن ج.ا.ا در راستای رفع چالش های اساسی بخش حمل ونقل ریلی کشور وتداوم سقوط عملکرد حمل بار ریلی و به جای آن تمرکز بر تبلیغات و انتشار آمارهای غلط و شاخص های جعلی به منظور دستاوردسازی و حفظ و تقویت برند شخصی؛

-   و سرانجام، فاصله گذاری عمدی و دشمنی علنی مسئولین راه آهن با فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و سنگ اندازی در فعالیت های آن ها به طرقی مانند قطع غیرقانونی سیستم صدور بارنامه، که باعث تحمیل خسارات سنگین هم زمان به بخش خصوصی و دولت شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    میعاد صالحی اینهمه به اقتصاد ایران ضربه زد و احتمالا بزودی به بنیاد مستضعفان یا جای دیگری خواهد رفت تا یک پست رده بالای دیگر را اشغال کند. حیف بیت ‌المال.

  • ناشناس پاسخ

    یک نفر از باند دزد ها و مزدور همه جا علیه دکتر صالحی لجن پراکنی می کنه و همه جا کامنت چرت میزاره