◄ هجوم گروهی از افراد منتسب به فعالان حوزه فروش آهن به پایانه بار امیرکبیر اصفهان
رانندگان کامیون در اصفهان از هجوم گروهی از افراد منتسب به فعالان حوزه فروش آهن به پایانه بار امیرکبیر اصفهان خبر دادند.

رانندگان کامیون در اصفهان از هجوم گروهی از افراد منتسب به فعالان حوزه فروش آهن به پایانه بار امیرکبیر اصفهان خبر دادند.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ هشدار به رانندگان کامیون ؛ آسیب های اشعه فرابنفش و 5 راهکار برای نجات از آن
به گزارش تین نیوز ، این اقدام عجیب که در تاریخ ۲۵ تیر ماه صورت گرفته است با واکنش هیئت مدیره انجمن رانندگان حمل و نقل جاده ای استان اصفهان همراه بود به طوری که در این زمینه بیانیه ای منتشر کرد.
در بیانیه این انجمن آمده است: در راستای صیانت از حقوق صنفی و کرامت شغلی جامعه شریف رانندگان، تعرض گروهی از افراد منتسب به برخی فعالان حوزه فروش آهن را که با ورود غیر قانونی به محوطه پایانه امیرکبیر اصفهان، موجب تهدید، توهین و درگیری فیزیکی با رانندگان و مسئولان پایانه شده اند، قویاً محکوم می نماید.
در ادامه بیانیه آمده است: این اقدام نابهنجار که مغایر با موازین اخلاقی، اجتماعی و حقوقی است، مصداق آشکار اخلال در نظم عمومی، مشارکت در نزاع دسته جمعی و تعرض به کارکنان در حال انجام وظیفه بوده و بر اساس مواد ۶۱۵ و ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، مستوجب مجازات قانونی می باشد.
در بخش دیگری از بیانیه تاکید شده است: «مطابق ماده ۶۱۵ قانون مجازات اسلامی، در صورت بروز ضرب و جرح در نزاع دسته جمعی، تمامی مشارکت کنندگان (فارغ از عامل بودن) به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهند شد. همچنین ماده ۶۱۸ قانون مذکور، برای ایجاد هیاهو و تعرض در اماکن عمومی به قصد برهم زدن نظم عمومی، مجازات حبس تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته است»
در ادامه بیانیه عنوان شده است: در این حادثه تأسف بار، رانندگان شریف با حفظ خونسردی و متانت، از هرگونه واکنش هیجانی خودداری نموده و اجازه دادند که موضوع از مسیر قانونی و از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری شود؛ اقدامی شایسته که نشان از درک بالای صنفی و مسئولیت پذیری ایشان دارد.
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: انجمن رانندگان کامیون استان اصفهان به عنوان نماینده قانونی صنف، این موضوع را تعرض به حقوق جمعی رانندگان کامیون تلقی کرده و با جدیت، از طریق مراجع ذی ربط قضایی و قانونی پیگیری خواهد کرد.
در پایان این بیانیه تاکید شده است: هیئت مدیره انجمن ضمن اعلام حمایت کامل از اعضای خدوم و زحمتکش صنف، هشدار می دهد که هرگونه رفتار تهدیدآمیز، خشونت آمیز یا هنجارشکنانه علیه امنیت شغلی و اجتماعی رانندگان، با پاسخ قاطع حقوقی مواجه شده و تا حصول نتیجه نهایی، پیگیری خواهد شد.
سلام بالاترین حکم را خواهشا برا همچین ادمها دوره گردها و ارازل باید در نظر گرفته شود
از تین نیوز انتطار منتشر این خبر را نداشتیم
انجمن رانندگان از این خبر هم به نفع خود پرده برداری میکند
بفرمایید این موج سواری که آقایان میکنند کجای این قضیه بودند
کس دیگری همکار ما را بیمارستان برده فردای آن روز به اتفاق همان شخص به پزشک قانونی مراجعه کردند و حالا هم پیگیری شکایت را انجام میدهند
میشه بفرمایید نقش این آقایان کجا بوده ؟
پیشنهاد میکنم به انجمن صنفی کامیونداران اصفهان اعتبار نوبت برای تمام کامیونهای ایران به صورت یکسان پنج روز اعتبار برنند تا کامیونهای غیربومی هم در نوبت بار بمانند اگر اعتبار نوبت بومی بیشتر از پنج روز و تبعیض بومی وغیربومی باشد رانندگان غریبه طبیعی ست نتوانند پانزده روز در امیرکبیر منتظرباشند هرج مرج حمل ونقلی وانبارها هم با رانندگان غریبه بار خارج از اعلام بار دادن دلیل اصلی مدیران صنف اصفهان است ودیگر شهرها هم همبن مشکل دارد .اعتبار برگ نوبت سراسر ایران پنج روز والسلام .غیراز ابن منتظر بهبود وقانونمند بودن نباشید
با سلام در این بین باید بدانید که متاسفانه در تمام شهرهای ایران بومیگرایی در بحث تخصیص بیداد میکند به غیر از اصفهان که همه میتوانند سر نوبت خود بار بگیرند.. اما متاسفانه وقتی بار در اصفهان کم میشود و مدت خواب رانندگان در پایانه بالا میرود ، کامیونهایی که از شهرهای دیگر به استان اصفهان بار میآورند با دادن مبالغ قابل توجه به دلالان و باربری ها، بارها را بصورت غیر رسمی دریافت میکنند ، خود رانندگان غیر اصفهانی بار شهر خودش را فقط خودش حق حمل دارد و میآورد اما اینجا چون بی صاحب است بار ما را هم بصورت دادن رشوه و امثال این دریافت میکند
ممنون از این کانال خبری
من از یکی از رانندگان کامیون شنیدم میگفت اگر یک بار گیرمون بیاد از شهرمون به تهران وقتی رفتیم آنجا برای برگشت باید به پایانه مراجعه ودو روز تو نوبت بخوابیم تا یک بار به شهرهای استان خودمان به ما برسه وکرایه اش کامل پایانه نصف میکند بدونه هیچ هزینه ای کرایه ما با کامیون لیزینگی ودو روز خوابیدن آنجا کرایه رفتنمون خورده میشه مگر اینکه روزه بگیرم تا بمونه
صاحبان کالای صنف آهن فروش بجای انتخاب کارگزار دلال و جذب کامیون در نظام توزیعی خدمات عمومی باید به انتخاب پیمانکار خصوصی و تعاونی با عقد قرارداد رسمی و ضانت نامه های تعهد آور روی آورند وگرنه دولت تعرفه و نرخ کالا و خدمات به قیمت تمام شده را در اختیار دارد دامپینگ هم ممنوع
همین درست