| کد خبر: 263768 |

◄ کامیون انبار سیار صاحب کالا نیست

توقف های بی مورد ناوگان و تاخیر در خصوص انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا موجب اختلال در سیستم حمل و نقل و عدم بهره وری صحیح ناوگان می شود.

تین نیوز

رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقدند نرخ حق توقف کامیون ها باید به گونه ای باشد که توقف آنها در مراکز توزیع و تخلیه بار برای صاحب کالا به صرفه نباشد تا صاحبان کالا برای جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی، رانندگان کامیون را معطل نکرده و با توقف طولانی مدت کامیون ها، آنها را از چرخه حمل و نقل خارج نسازند.

به گزارش تین نیوز، در همین زمینه خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیون با طرح این پرسش که آیا نرخ حق توقف پیشنهادی تشکل های صنفی می تواند مانع تبدیل ناوگان حمل کالا به انبار سیار صاحب کالا شود، گفت: توقف های بی مورد ناوگان و تاخیر در خصوص انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا موجب اختلال در سیستم حمل و نقل و عدم بهره وری صحیح ناوگان می شود.

بیشتر بخوانید:

تبلیغات مغرضانه علیه رای دیوان عدالت مبنی بر ابطال مصوبه 165 شورای عالی ترابری

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی تعیین نرخ حق توقف شود

به گفته وی کاهش زمان توقف ناوگان حمل بار موجب می شود ۹٠ درصد کرایه حمل همان بار به نفع راننده و کامیوندار اخذ شود.

وی در توضیح این موضوع افزود: مدیریت زمان در انجام عملیات حمل اعم از بارگیری و تخلیه بار  از اهمیت بالایی برخوردار است، به نحوی که راندمان کاری و بهره وری را تحت تاثیر مستقیم خود قرار خواهد داد.

این راننده کامیون عنوان کرد: صاحبان کالا برای جذب ناوگان می توانند با اطلاع کافی از روند بارگیری و یا تخلیه کالا و حتی مسیر حرکت ناوگان، زمان مناسب را برای این فرایند در نظر بگیرند، تا ناوگان عمومی برای ارائه خدمت بعدی به جامعه و نظام اسلامی بتواند با برنامه و مدیریت بهتری وارد عمل شود.

بکرانی تاکید کرد: به همین دلیل تبدیل ناوگان حمل بار به انبار سیار صاحبان کالا نباید صرفه اقتصادی داشته باشدتا حمل و نقل بهشت منفعت طلبان و بهره کشان از قشر تلاشگر جامعه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.